Jump to content

Motor besturen zonder bril?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

ik heb al wat gezocht op Google en het verbaast me nogal dat dit niet eerder gevraagd is op internet. Mag je een motor besturen(dan kan je je bril dus niet ophebben natuurlijk..) als je je bril niet ophebt? Ik heb links +1,5 en rechts 1,0. Niet zo erg dus..

Mvg,

MP

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb genoeg mensen zien rijden die wel een bril op hebben en ook nog een helm erbij. Probeer eerst je helm op te doen en daarna je bril op te zetten, het is lastig maar het zou moeten lukken bij de meeste helms.

Je kunt er ook over denken om over te stappen op lenzen, dan heb je daar geen gedoe mee ;)

Bewerkt: door Jarno91
Geplaatst:

Het is niet voor nu hoor, maar puur informatief voor later. Wat ik enorm raar vind is dat ik nergens iets vindt over oogafwijking + besturen motor, zoiets hoor toch gewoon in een wet te staan? Zelf zie ik redelijk goed zonder bril hoor..Als ik ga sporten heb ik trouwens nooit m'n bril op, dat mag gewoon van de oogarts.

Geplaatst:

Je moet een oogtest afleggen op het examencentrum na je theoretisch examen. Dat was toch zo voor een rijbewijs B en ik vermoed dat het voor een A net hetzelfde is. Als je niet voor die test slaagt moet je op controle bij een erkende oogarts die je dan vast wel meer uitleg zal verschaffen. Maar omdat je verziend bent denk ik niet dat het zo veel uitmaakt. Ik ben zelf bijziend (-2,50) en dat is heel wat lastiger.

Geplaatst: (bewerkt)

Die ogentest is toch voordat je in de auto stapt op je praktijk examen, en dan moet je het kenteken lezen van de auto op 25 meter afstand. Maar voor de motor weet ik het niet.

Als je het echt zeker wil weten kun je altijd bellen of een mailtje sturen naar het CBR

Bewerkt: door Jarno91
Geplaatst:

Met een bril op de motor kan met gemak! Moet je natuurlijk wel letten op je helm keuze maar bij doorgaans elke helm kan je je bril op. Zeker als je met visier open gaat rijden past het, als je het vizier dicht hebt zit er nogsteeds een goeie 3 centimeter ofzo tussen oog en vizier, past wel ;).

Geplaatst:

Past wel hoor, een wat ruimere helm is hierbij aan te raden. De ene helm valt iets ruimer dan de ander, kijk hier naar. Maar let op, neem geen grotere maat helm dan je eigen maat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...