Jump to content

Hoe doe ik dit?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Goedennacht,

Ik vondt net dit plaatje op internet. En zou graag zoiets van mezelf maken. Heb enige ervaring in photoshop. Ik kan mn weg wel vinden. Maar ik heb geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen.

post-131908-1323042522,49.jpg

Bewerkt: door Wapperjas
Geplaatst:

Ik denk dat het voorgrond plaatje gemaakt is in Illustrator met Live Trace en daarna geïmporteerd in Photoshop. Just my two cents.

Geplaatst:

Kan het niet precies zeggen, maar ik denk dat je met de volgende filter al een heel eind komt:

Filter -> Artistiek -> Droog Penseel (Filter -> Artistic -> Dry Brush). Moet je even kijken welke instellingen je daar precies neemt. ;)

Geplaatst:

Je vroeg via een reactie in mijn profiel of ik je hier wat over kon vertellen.

Optie 1.

Het meeste is eigenlijk al gezegd. Je kan inderdaad door middel van "Live Trace" in Adobe Illustrator en dan bij Tracing Options het gewenste effect kiezen. Dit zorgt ervoor dat je afbeelding wordt omgezet naar "Vector" (wat inhoud dat je geen pixelverlies meer hebt wanneer je je afbeelding uitvergroot). Goed, buiten dat.. Wat veel doen is het daarna bewerken in Photoshop. Om het zwarte effect te krijgen binnenin de capuchon kun je o.a. in Photoshop gaan werken, maar hoeft niet. Je kan heel simpel met een zwarte brush het binnenste gedeelte van de capuchon zwart brushen zodat je het zelfde effect krijgt als in jouw voorbeeld.

Optie 2.

Wanneer je niet vanuit Illustrator naar Photoshop verhuist, maar enkel in Photoshop werkt, kun je de tip van Kloep gebruiken. Persoonlijk gebruik ik dan liever Filter > Artistic > Cutout, omdat ik vind dat dit het meest gewenste en betrouwbare effect geeft wanneer je iets in deze richting wil gaan maken. Als je een afbeelding in kleur hebt en deze graag zwart/wit wil hebben, dan is het gewoon een kwestie van een zwart/wit "Gradient Map" aanmaken bij Layer > New Adjustment Layer > Gradient Map. In plaats daarvan kun je ook gaan naar "Hue/Saturation" en de Saturation op 0 (nul) zetten.

Met de brush of pentool zou je zelf nog van dat soort tekenachtige vormen kunnen maken om het effect zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen. Uiteraard kun je op dezelfde wijze dingen verwijderen waarvan jij vindt dat deze overbodig zijn.

Optie 3.

Geheel zelf met de hand tekenen door middel van de pentool in Illustrator of Photoshop. Vergt wel wat techniek en ervaring.

Voorbeeld:

post-1925-1323202716,1.jpgpost-1925-1323202459,55.jpgpost-1925-1323202532,01.jpg

Geplaatst:

>Tekst<

_O_ Het is dat ik het druk druk heb met stage e.d anders ging ik direct aan de slag. Ik dank je voor je uitleg!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...