TekaLoca Geplaatst: 5 december 2011 Rapport Geplaatst: 5 december 2011 (bewerkt) Hey people, heb even wat in elkaar gestoken aangezien er zaterdag een dikke wedstrijd is, namelijk weer Real - Barça.. Daarom, dit: .. ik heb geen effecten toegepast, tenzij in het kopje 'Filter' effecten zijn dan heb ik ze wel toegepast maar anyway, kunnen jullie raten en eventueel zeggen wat er geslaagd is en wat dan niet. Of er ontbreekt iets.., post het maar Thanks! Bewerkt: 5 december 2011 door TekaLoca Reageren
.Levi. Geplaatst: 6 december 2011 Rapport Geplaatst: 6 december 2011 Je kunt iedere toegevoegde filter als een effect beschouwen. Wat me opvalt bij je signature is de kleurstelling die niet goed op elkaar aansluit. Als ik eerlijk mag zijn is het een mismatch wanneer je er één geheel van hebt proberen te maken. Geeft niet, dat heeft tijd nodig. Het idee dat je probeert over te brengen zie ik wel degelijk, daar heb ik dan ook niks op aan te merken. Alleen komt het jammer genoeg niet zo tot zijn recht en dat zou met een aantal punten te maken kunnen hebben: Kleurstelling:De achtergrond en spelers verschillen nogal wat van kleur en contrast, probeer hier een balans in te vinden door in ieder geval de levels/brightness & contrast goed op elkaar af te stemmen. Render keuze: De spelers staan te veel uit verhouding waardoor er geen balans in je signature zit en het er al snel slordig uit kan gaan zien. Tekst: Je gekozen font is prima. Ik raad echter wel aan om de opacity verlaagde tekst aan de achterkant te verwijderen. Dit oogt druk en kan daarom rommelig overkomen. Persoonlijk zou ik kiezen om met hoofdletters te werken of dat in zijn geheel te gebruiken, maar geen kleine letters in dit geval. Het gebruik van effecten is geen vereiste en zou in deze signature niet per se hoeven. Ik zie hier meer een gebrek aan techniek, waarbij je verschillende onderdelen op elkaar probeert aan te sluiten. Stappen die je op weg kunnen helpen om tot een goede basis te komen: Denk na over de opzet van je design; Kies je achtergrond uit; Zoek passende objecten/renders voor bij je achtergrond en let op of deze ook goed bij elkaar passen en of aansluiten; Pas de objecten/renders dusdanig aan zodat ze qua brightness & contrast goed op elkaar afgestemd zijn en je hier geen abrupte verschillen in tegenkomt; Nadat je de objecten/renders goed op elkaar hebt afgestemd, zorg dat je achtergrond hier dan ook bij past; Ga na of de kleurstelling van je ontwerp goed is afgestemd; Zoek een passende font (tekst) voor op je ontwerp. Zoek een passende plek voor je tekst (meestal waar er veel ruimte over is). Ga na of de grootte van je tekst logisch en duidelijk genoeg is in verhouding met je design. Kies een kleur voor je tekst die goed aansluit bij je ontwerp; Je ontwerp is af, ga na of bepaalde gebieden nog wat bewerking nodig hebben. Denk aan: kleur, contrast, scherpte, foutjes et cetera. Zie dit als positieve feedback. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.