Jump to content

i5 processor wel of geen Turbo Boost?


DENNUSZ

Recommended Posts

Hoi. :) Ik wil graag weten of er hier een Turboboost inzit?

Vriend van me zegt wel, want standaard issie 2,4 Ghz maar bij zwaardere dingen word die 2,7Ghz en als die op 1 core draait word die een 3,0Ghz?

Het gaat hierbij om deze laptop specificaties:

Asus K53SV-SX706V - Intel i5-2430M / 8 GB DDR3 RAM / 640 GB HDD / GeForce GT540M / 15.6 inch / Bruin

Intel Core i5 - i5-2430M - 2,4Ghz (Turboboost 2,7Ghz?)

8192 MB

640 GB HD

NVidia GeForce GT 540M 2 GB

Beeldscherm: 15.6 inch (40.0 cm) 1366 x 768 pixels (LED)

Is deze dan ook echt een Turboboost? binnen 2 weken heb ik de laptop, maar ik weet niet zeker of er wel een Turboboost opzit, het is wel leuk als het erop zit, want dan kan GTA IV zeker op high, en als het er niet op zit, nouja dan niet. :puh: 2,4Ghz i5 is opzich wel een snelle toch? :)

*Ja sorry heb der echt helemaal geen verstand van.. XD)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de ASUS k73sv (I5) turboboost tot 2.9GHZ en je kan alles op high maar shadows op low anders heb je lag,

Ik heb de zelfde specificaties als jou alleen mn processor is beter. Dus shadows kan alleen op low of medium als je met 20FPS goed vind.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de ASUS k73sv (I5) turboboost tot 2.9GHZ en je kan alles op high maar shadows op low anders heb je lag,

Ik heb de zelfde specificaties als jou alleen mn processor is beter. Dus shadows kan alleen op low of medium als je met 20FPS goed vind.

20FPS is goed zat, zo speel ik nu ongeveer ook. :) maar staat bij jou die Vsync ook op On? als ik die aanzet heb ik wel minder FPS.. maar ik speel nu met mn Intel Centrino 2, 2,53Ghz ook met shadows op high en heb tussen de 20/25. :)

Alleen jij hebt dan een 17inch? ik heb dus een 15,6 inch dus resolutie is minder dus misschien dat shadows ook op high kunnen, (grotere resolutie, hoe harder die processor moet werken, zo gaat dat toch? :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je VSync uitzet merk je wel verschil hoor! :) Teminste ik wel, maar ik speel ook op resolutie 1440 x 900 (17inch, oudere Toshiba uit 2008)

En is daar misschien ook een benchmark van? van deze laptop van mij dan met de instellingen op high? & trouwens hoe staat de detail dist. en die andere instellingen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

oh das nog goed ook. :) dus deze laptop kan sims 3 op zn hoogst aan en GTA IV op high, dus hij is gelijk aan de Toshiba Qosmio X300 die ik nu heb, alleen zijn sommige dingen in de Asus beter dan in de Toshiba, sweet! :D

Alleen weet ik nog niet zeker of er wel een turboboost inzit, maar als jij zegt dat je er wel eentje hebt (en je hebt dan gewoon dezelfde alleen dan de 17inch uitvoering) moet ik dan denk ik ook wel een turboboost hebben toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, er zit turbo boost 2.0 op.

Gaat trouwens tot 3 GHz.

Kun je me misschien ook zeggen waar je die info vandaan hebt?

Ja dat kan ik, je gaat naar google en typt in:

(Je processor merk en type, dus: Intel i5-2430M, en daarachter specs (specificaties)

Dus gewoon Intel i5-2430M specs. :puh:

En dan de site van je fabrikant, is meestal het beste. Dus; intel

Kan je niet de link geven zit namelijk op mobiel :puh:

Grtz

Link to comment
Delen op andere websites

^ Yay, dus het is wel een Turboboost. :'D

Maandag ga ik denk ik samen met m'n pa deze laptop bestellen bij bol, ben echt benieuwd of Sims 3 op zn hoogst kan en GTA IV op hoge instellingen kan. want ik wil wel dat het een goeie pc is! :3

Op dit topic kan nu wel een slotje, m'n vraag is beantwoord :D dankje! :)

Bewerkt: door Green-VICE-Green
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...