Jump to content

Robotics

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben vandaag weer enthousiast te werk gegaan met Photoshop. Ik heb deze keer andere technieken gebruikt dan normaal. De render is niet ingeblend omdat ik juist met licht wilde werken i.p.v. standaard blending. Ik vind de achtergrond goed gelukt, maar ik moet nog oefenen op het licht. Ook deze ga ik weer uploaden in mijn PSD paleisje! :)

Robotics.png

Geplaatst:

Nice ;)

Is die achtergrond gedownload of heb je die zelf in elkaar gestoken?

Ik heb die zelf gemaakt. Ik heb een aantal zwart kleurige C4D's er in gezet met oranje achtige accenten, vervolgens deze als het ware op een aantal plaatsen met een oranje brush ingekleurd. De blending mode van die brush layers heb ik daarna op linear dodge gezet.

Geplaatst:

Ik zou zeggen dat jij een prachtige kunstenaar bent! Wel vind ik sommige plekjes iets te licht. Met name linksboven. Maar ondanks dat; echt prachtig. _O_

Geplaatst:

Meh, ik vind het niks. Het achtergrond is van een redelijk lage kwaliteit, ook vind ik het niet echt... ingeblend. Voor mijn part had je net zo goed Lady Gaga in een space outfit als render kunnen gebruiken.

Ook zie ik bij de (voor ons) linker elleboog een nogal hoekig elleboogje. Slecht uitgeknipt? :puh:

Oeh, nou ik er naar kijk, die hele linker (zijn rechterarm dus) arm vind ik gewoon een beetje... slecht. Pixelig, en aan de onderkant opeens vaag, wat niet bij de rest van het lichaam is.

Jammer, ben beter van je gewend.

Oeh, en een border had trouwens ook niet misgestaan bij dit plaatje.

Geplaatst:

Ook zie ik bij de (voor ons) linker elleboog een nogal hoekig elleboogje. Slecht uitgeknipt? :puh:

Oeh, nou ik er naar kijk, die hele linker (zijn rechterarm dus) arm vind ik gewoon een beetje... slecht. Pixelig, en aan de onderkant opeens vaag, wat niet bij de rest van het lichaam is.

Dat witte is niet hoekig, was de bedoeling dat ik daar een licht effect had. Over de blending gesproken, dat had ik al in de beginpost uitgelegd! :)

Geplaatst:

Welk witte?

En dan nog, waarom is die render daar dan? :puh:

Wacht, ik zie net pas wat je zag met dat de render slecht was uitgeknipt! Heb een sharpen filter er overheen gegooid, en het deel van de render niet goed ge-erased. Vandaar die pixelige randen. Ook heb je gelijk met de onderkant van het arm, dat heb ik ook niet helemaal geweldig uitgewerkt. Ik wilde met niet inblenden kijken of ik een wat natuurlijkere manier van blending kon gebruiken. Ik wilde zorgen dat met behulp van het licht, de render er toch realistisch in stond. Dit is voor mij een eerste keer om dit te proberen, dus ziet er idd nog niet helemaal goed uitgewerkt uit!

Geplaatst:

Ik vind het leuk om te zien dat je jezelf aan het uitdagen bent. Hier kun je alleen maar van leren en beter van worden, Gta Ripper. Inblenden is een kunst, maar het werken met schaduwen en belichting net zo. Persoonlijk vind ik het heerlijk om met dit soort technieken bezig te zijn. Wanneer je dit echt goed onder de knie hebt zul je merken dat je werk zowel kwalitatief als realistisch er steeds meer op vooruit gaat. Goed, dat gezegd hebbende, want het gaat natuurlijk vooral om je signature.

Wat me erg opvalt is dat de render heel los staat van je achtergrond. Door middel van het spelen met de belichting probeerde je de illusie te wekken dat de render toch realistisch in samenhang staat met de achtergrond. Helaas komt dat bij mij niet zo over, vandaar dat ik ook zei dat ik het "los" vind staan van de achtergrond.

Je achtergrond is abstract en cool in elkaar gezet. De kleuren die je hebt gebruikt zijn erg goed gekozen en passen naar mijn mening goed bij de render. Ik zie dat je met blur-effecten hebt gewerkt om zo diepte in je signature te verwerken. Met name (van mijn kant) links bovenin is de diepte goed te zien. Netjes gedaan. Wat me opvalt aan je signature zijn de glow-effecten, welke erg passend zijn bij je render. Ik zie dat je dit effect ook op je render hebt toegepast door een aantal plekken wat meer glow te geven. Het is duidelijk te zien dat je nadenkt over het totale plaatje. Waar je wel voor moet uitkijken is de hoeveelheid belichting die je geeft. Dit kan al snel té veel zijn. Zie hiervoor zijn helm, van mij kant linksonder aan zijn arm en van mijn kant aan zijn rechter schouder. Dat het er overbelicht uitziet heeft o.a. te maken met het feit dat de kleurstelling nogal verschilt met dat van je achtergrond. Het licht komt zover ik kan zien, nergens vandaan en juist dit is erg belangrijk wil je op deze manier gaan inblenden. Kies een juiste positie voor waar het licht vandaan moet komen (houd rekening met het onderwerp) en werk ook met schaduwen waarin je nadruk kunt leggen op stukken die er meer uit moeten springen. In dit geval had je je render op een aantal plekken het blur-effect kunnen geven zodat het diepte gevoel helemaal van voor komt en niet pas begint achter je render. Zoals je zelf al had opgemerkt, zijn een aantal delen iets te scherp, probeer hier toch veel aandacht aan te besteden omdat die nogal de kwaliteit en diepte van je signature kunnen bepalen of zelfs beïnvloeden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...