Jump to content

Schelden.

BoerTijger

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik denk dat de jeugd steeds makkelijker scheldt, omdat het sowieso veel meer gebeurd. Bovendien komt het steeds meer op tv en in de film (New Kids is natuurlijk een duidelijk voorbeeld) en daardoor wordt het als "gewoon" gezien. Wat vaak wel is, is dat jongeren niet zo gauw zullen schelden in het bijzijn van hun ouders, omdat ze weten dat het van hen niet mag. Tenzij de ouders zelf ook vaak dat soort taal in de mond nemen, dan wordt het juist weer als iets "normaals" gezien.

Geplaatst:

Scheldwoorden hebben alleen een kwetsend effect als iemand er emotionele waarda aan toevoegt; Gewoon niet doen dus, probleem opgelost.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik scheld ook weleens maar niet met ziektes

dat vind ik te ver gaan die laaste

hiermee doe ik andere mensen erg pijn als ik met ziektes ga schelden

Geplaatst:

Ik heb niet zoveel tegen schelden, en ik ga grotendeels met Flippie13 mee. Ik vind het geen ramp als mensen eens met ziektes schelden, leuk vind ik het ook niet. Maar ik ga me er echt niet druk om maken, maar als ze inderdaad elkaar ziektes gaan toewensen zit je verkeerd vind ik. In geen enkel geval wens je iemand de dood, of een ziekte toe. Dat is gewoon ronduit gemeen...

Anderzijds moet ik wel zeggen, als ik zon beetje tussen mijn vrienden zit een hele dag. Dan heb je wel eens van die dagen dat je ziektes zon 30 keer in 5 minuten voorbij hoort komen. Dan zeg ik er wel wat van, maar dat is meer om het feit dat me dan gaat irriteren. Ik denk sowieso dat iedereen wel eens scheld, en eigenlijk maakt het niet uit met wat je scheld. Over het algemeen is de ziekte waarmee je scheld toch ongeveer altijd even erg.

Ik irriteer me vooral aan de ouders van de nieuwe jeugd, en eigenlijk vooral kinderen. Laatst was ik even een boodschap doen in de AH, en toen liep ik door de chips-gang waar gewoon 2 kids hun eigen moeder aan het uitkafferen waren. Net alsof 3 16 jarige een ruzie hebben, daar kwamen gewoon termen voorbij vliegen waarvan ik echt zoiets had van: "What, the, hell". En als je dan doorloopt, komen 2 kinderen van een jaar of 10 je voorbij rennen elkaar scheldend met ziektes en geslachtsdelen. Dat is niet schelden zoals iedereen dat doet, maar dat heet gewoon geen opvoeding!

Geplaatst:

Het is volgens mij al een tijd gaande ( ik maak het dagelijks mee als agent, maar m'n opa ( die ook agent was ) vertelde er ook soms over ).

Nu is het ook zo, hoe meer men schelt, hoe lager de waarde van het schelden is.

Met ziektes schelden is overigens echt iets voor Nederland.In Duitsland schelden ze veel met dierennamen en in UK veel met F*ck

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het is volgens mij al een tijd gaande ( ik maak het dagelijks mee als agent, maar m'n opa ( die ook agent was ) vertelde er ook soms over ).

Met ziektes schelden is overigens echt iets voor Nederland.In Duitsland schelden ze veel met dierennamen en in UK veel met F*ck

Or bloody hell. :puh:

• 4 weken later...
Geplaatst:

Or bloody hell. :puh:

ja, da's ook een leuke als je dat vertaalt naar het nederlands :schater:

" bloederige hel "

tevens valt dat ook in de UK onder minder erg, net zoals wij sukkel hebben bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Scheldwoorden vind ik niet echt erg, Behalve als iemand schreeuwt dikke tegen mij ; P Heb wat bloedneuzen op m,n geweten

Maar op internet bijvoorbeeld schelden met KK of Homo gaat echt te ver ...

Geplaatst:

Scheldwoorden vind ik niet echt erg, Behalve als iemand schreeuwt dikke tegen mij ; P Heb wat bloedneuzen op m,n geweten

Ik vind in real nog wat erger.

Geplaatst:

Ik vind in real nog wat erger.

Dat bedoel ik ook erbij

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...