Jump to content

Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family overclocken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo

Bestaat er een programma dat mijn Mobile Intel® 945 Express Chipset Family kan overclocken?

Geprobeerd: GMA booster en Rivatuner, werken allebei niet. T'is voor een beter framerate. Groeten

Geplaatst: (bewerkt)

Overclocken met een laptop doe je beter niet..

Iemand moet het je zeggen, je videochip zuigt als de tering. Sorry man, maar hier haal je zowat niks uit op gamingvlak. Ik heb ook een laptop gehad met een slechte videochip, gelukkig heb ik daar op gelet bij de aankoop van een nieuwe..:)

Laptop overclocken is over het algemeen niet echt aan te raden, ze worden vaak al erg heet en ga je overclocken voeg je nog meer warmte aan het geheel toe.. Ik zou een laptop juist eerder willen underclocken om zo stroom te besparen en de accu langer te laten meegaan...

Anyway, volgens mij zijn de biossen van laptops vaak/altijd gelocked. Daar kun je dus verder weinig tot eigenlijk niets. Het zal dus een softwarematige OC moeten worden. Dit is niet echt wenselijk (wat mij betreft), maar wil je persé OC'en ontkom je er niet aan. Een tooltje wat ik hier en daar genoemd zie worden is Clockgen, maar er zijn ook wel andere opties. Na veranderingen stressen met Orthos, temps altijd in de gaten houden met Realtemp en CPU-z kun je gebruiken voor verdere informatie.

Maar persoonlijk zou ik de laptop echter laten lopen zoals hij nu loopt..

http://www.nationaal...ead.php?t=44351

en

How do i overclock my ATi Mobility Radeon HD 4200? my laptop specs are windows 7 64-bit

processor: amd turion ii dual core mobile m500 2.20 ghz

8 gb ram

You don't

You would hardly gain any performance and you risk burning out your video chip. Overclocking a laptop GPU is dangerous

http://answers.yahoo...15120705AAUeSPi

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Overclocken met een laptop doe je beter niet..

Iemand moet het je zeggen, je videochip zuigt als de tering. Sorry man, maar hier haal je zowat niks uit op gamingvlak. Ik heb ook een laptop gehad met een slechte videochip, gelukkig heb ik daar op gelet bij de aankoop van een nieuwe..:)

Laptop overclocken is over het algemeen niet echt aan te raden, ze worden vaak al erg heet en ga je overclocken voeg je nog meer warmte aan het geheel toe.. Ik zou een laptop juist eerder willen underclocken om zo stroom te besparen en de accu langer te laten meegaan...

Anyway, volgens mij zijn de biossen van laptops vaak/altijd gelocked. Daar kun je dus verder weinig tot eigenlijk niets. Het zal dus een softwarematige OC moeten worden. Dit is niet echt wenselijk (wat mij betreft), maar wil je persé OC'en ontkom je er niet aan. Een tooltje wat ik hier en daar genoemd zie worden is Clockgen, maar er zijn ook wel andere opties. Na veranderingen stressen met Orthos, temps altijd in de gaten houden met Realtemp en CPU-z kun je gebruiken voor verdere informatie.

Maar persoonlijk zou ik de laptop echter laten lopen zoals hij nu loopt..

http://www.nationaal...ead.php?t=44351

en

How do i overclock my ATi Mobility Radeon HD 4200? my laptop specs are windows 7 64-bit

processor: amd turion ii dual core mobile m500 2.20 ghz

8 gb ram

You don't

You would hardly gain any performance and you risk burning out your video chip. Overclocking a laptop GPU is dangerous

http://answers.yahoo...15120705AAUeSPi

Dankje mijn lief klein pilootje, t'is idd een kut chipke. t'Is ook een netbook he. Ik kan Vice City er net goeed op draaien maar San Andreas is een beetje te hoog gegrepen voor mijn netbookje. Jammer... Ook geen BIOS instellingen?

Liefs,

je Miekje

Geplaatst:

Dankje mijn lief klein pilootje, t'is idd een kut chipke. t'Is ook een netbook he. Ik kan Vice City er net goeed op draaien maar San Andreas is een beetje te hoog gegrepen voor mijn netbookje. Jammer... Ook geen BIOS instellingen?

Liefs,

je Miekje

Neen, dat zal normaal gezien niet werken(omdat dat gelocked is) en zelfs als het kan is het niet aangeraden doordat je riskeert je chip te verbranden en je er amper performance uithaalt. Hoe heet je chip VOLUIT? Dat moet Intel GMA en dan nog iets zijn hé? Want dit is mijn oude laptop z'n videokaart:

Videokaart

• Model: Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® GMA 950
  • Geheugengrootte: 128 MB
  • Drivers: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4543

Deze kan(deze laptop leeft nog steeds hoor!! :D) SA: Singleplayer spelen op de allerlaagste settings(wel resolutie 800 x 600 en niet 640 x 480) met een fps van rond de 20/30. In SA: Multiplayer werd het al vlug 20/25 FPS en soms zakte ie tot onder de 20. Ik had wel eens dat ie om de 30 seconden ofzo vastliep voor 1 à 2 seconden. Dit kwam doordat de bestanden van SA uit teveel fragmenten bestond.

http://www.piriform.com/defraggler

Scan de harde schijf waar je SA bestanden op staan, ga naar 'Bestandelijst', selecteer de gefragmenteerde SA bestanden en defragmenteren maar! :)

Een harde schijf is verdeeld in stukjes. Een bestand kan verdeeld zijn over bvb 3 stukjes, maar als een programma dan dat bestand nodig heeft, dan moet ie die 3 stukjes dus aanspreken. Defragmenteren zet die bestanden op 1 stukje, wanneer een programma dan dat bestand vraagt en het staat op 1 stukje, dan gaat dit sneller dan wanneer dit bestand verdeeld staat over 3 stukjes.

Ik hoop dat het duidelijk is, maar ik ben wel erg benieuwd naar welke videochip je hebt. Eventueel kun je ook je videochipdrivers updaten, dat kan ook helpen.

Geplaatst:

Liefs,

je Miekje

Neen, dat zal normaal gezien niet werken(omdat dat gelocked is) en zelfs als het kan is het niet aangeraden doordat je riskeert je chip te verbranden en je er amper performance uithaalt. Hoe heet je chip VOLUIT? Dat moet Intel GMA en dan nog iets zijn hé? Want dit is mijn oude laptop z'n videokaart:

Videokaart

• Model: Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® GMA 950
  • Geheugengrootte: 128 MB
  • Drivers: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4543

Deze kan(deze laptop leeft nog steeds hoor!! :D) SA: Singleplayer spelen op de allerlaagste settings(wel resolutie 800 x 600 en niet 640 x 480) met een fps van rond de 20/30. In SA: Multiplayer werd het al vlug 20/25 FPS en soms zakte ie tot onder de 20. Ik had wel eens dat ie om de 30 seconden ofzo vastliep voor 1 à 2 seconden. Dit kwam doordat de bestanden van SA uit teveel fragmenten bestond.

http://www.piriform.com/defraggler

Scan de harde schijf waar je SA bestanden op staan, ga naar 'Bestandelijst', selecteer de gefragmenteerde SA bestanden en defragmenteren maar! :)

Een harde schijf is verdeeld in stukjes. Een bestand kan verdeeld zijn over bvb 3 stukjes, maar als een programma dan dat bestand nodig heeft, dan moet ie die 3 stukjes dus aanspreken. Defragmenteren zet die bestanden op 1 stukje, wanneer een programma dan dat bestand vraagt en het staat op 1 stukje, dan gaat dit sneller dan wanneer dit bestand verdeeld staat over 3 stukjes.

Ik hoop dat het duidelijk is, maar ik ben wel erg benieuwd naar welke videochip je hebt. Eventueel kun je ook je videochipdrivers updaten, dat kan ook helpen.

Hey MP.

Ik heb gewoon heel mijn schijf gedefragmenteerd met dat programmaatje van je. Werkt wel sneller, maar ik denk niet echt 20 fps heur. Vice City kan hij nu snel aan, SA is bijna speelbaar maar gewoon nog te traag... Heb ik iets verkeerd gedaan, heb je nog tips ofzo voor het sneller te maken?

Groeten

Geplaatst:

Mag ik eerst eens weten welke videochip je precies hebt? ^^ Als het dezelfde als de mijne is, dan kan het zijn dat het aan je processor ligt...Want die is nou niet echt ergg snel..Wss een Intel Atom 1 GhZ ofzo?

Geplaatst:

Mag ik eerst eens weten welke videochip je precies hebt? ^^ Als het dezelfde als de mijne is, dan kan het zijn dat het aan je processor ligt...Want die is nou niet echt ergg snel..Wss een Intel Atom 1 GhZ ofzo?

Wel ik heb de Mobile Intel 945 Express Chipset Family, heb al heel het internet afgepleurd om te zoeken hoeveel ram die nou heeft, nergens te vinden... Zelfs bij Flitskikker staat hij als onbekend... Behalve de naam dan. Ik heb de drivers geinstalleerd (Intel Graphics Media Accelerator) en hij staat ook tussen Apparaatbeheer met zijn naam. En idd, tis een Intel Atom 1Ghz . Tis een Asus Eee PC met Windows 7 Starter op.

Geplaatst:

Typ eens bij uitvoeren dxdiag in en ga naar beeldscherm. Klik op start en daar kan je gewoon dxdiag invullen, is tijd gespaard. :puh: Welke Asus is het precies(volledige naam)?

Geplaatst:

Wel ik heb de Mobile Intel 945 Express Chipset Family, heb al heel het internet afgepleurd om te zoeken hoeveel ram die nou heeft, nergens te vinden... Zelfs bij Flitskikker staat hij als onbekend... Behalve de naam dan. Ik heb de drivers geinstalleerd (Intel Graphics Media Accelerator) en hij staat ook tussen Apparaatbeheer met zijn naam. En idd, tis een Intel Atom 1Ghz . Tis een Asus Eee PC met Windows 7 Starter op.

Een mini laptop in ieder geval. Ik denk 128MB Ram.

Geplaatst:

ASUS EEE PC 1000HE Netbook

Chipset: geheugen 251mb (wtf??? kan toch niet??)

Jawel, soms weergeeft ie een paar mb minder ;)

Ik ben er eerder van versteld datie maar liefst 256 MB ram heeft, maar toch SA niet kan draaien? WTF??? Zelfs Grand Prix 4 met de 2011 mod kan ie niet draaien, een tien jaar oud spel!!!!

Geplaatst: (bewerkt)

ASUS EEE PC 1000HE Netbook

Chipset: geheugen 251mb (wtf??? kan toch niet??)

Jawel, soms weergeeft ie een paar mb minder ;)

Ik ben er eerder van versteld datie maar liefst 256 MB ram heeft, maar toch SA niet kan draaien? WTF??? Zelfs Grand Prix 4 met de 2011 mod kan ie niet draaien, een tien jaar oud spel!!!!

Kan komen door CPU of videokaart. Je moet ook geen Crapbook kopen voor spellen.

Bewerkt: door kelwin
Geplaatst:

Lol...

Ik heb net de oude laptop van me zus gekregen, ook met deze chipset erin...

Hij draait GTA:SA op alles op zn laagste (640x480x16 en low) op ongeveer 15-30 fps (jaja :puh:)

Ik zal eens even mijn specs posten;

Rapport van Dennis's computer

Uitgevoerd op 24-12-2011, 10:39:57

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Acer   

|Computermodel:|TravelMate 5310   

|Computernaam:|PC_VAN_DENNIS (in werkgroep WORKGROUP)  

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem  

empty.gif   

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Acer   

|Model:|Dallen   

|BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies LTD  

|BIOS Model:|Ver 1.00PARTTBL, versie V1.08   

|Aansluitingen:|PCI Slot J8B1 (Onbekend), PCI Slot J9B1 (Onbekend), PEG Slot J6C1 (Vrij), PCI Express Slot J7C1 (Gebruikt), PCI Express Slot J8C1 (Vrij)  

|Poorten:|  

empty.gif   

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Celeron® M CPU 520 @ 1.60GHz  

|Kloksnelheid:|1599 MHz  

|Socket & Cache(s):|U2E1, 1024 KB L2 Cache  

empty.gif   

memory.gifGeheugen|Grootte:|1014 MB RAM  

|Type(s):|1024 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM)  

empty.gif   

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)  

|Grootte:|74,52 GB (39,06 GB (C:) + 35,46 GB (D:) )  

|Vrije ruimte:|51,44 GB (18,97 GB (C:) + 32,47 GB (D:) )  

empty.gif   

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend  

|Model(len):|C: ST980811AS ATA Device IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N ATA Device  

empty.gif   

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Realtek  

|Model:|Realtek High Definition Audio  

empty.gif   

videocard.gifVideokaart|Model:|Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family  

|Beeldprocessor:|Intel® GMA 950 (0x27A2)  

|Geheugengrootte:|256 MB VRAM  

|Stuurprogramma:|igdumd32.dll, versie 7.14.10.1187  

empty.gif   

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm  

|Schermresolutie:|1280x800 (Breedbeeld 16:10 WXGA)  

|Kleurdiepte:|32-bits  

|Frequentie:|60 Hz  

empty.gif   

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Synaptics  

|Model:|Synaptics PS/2 Port TouchPad  

|Aantal knoppen:|2  

|Aansluiting:|PS/2  

empty.gif   

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Launch Manager  

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

|Functietoetsen:|12  

empty.gif   

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (), Broadcom 802.11g-netwerkadapter (Ethernet 802.3)  

|Adressen:|IP: 10.0.0.9, MAC: 00:1C:26:04:6A:17, DHCP: 10.0.0.1  

empty.gif   

directx.gifDirectX|Versie:|10.0  

empty.gif   

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft® Windows Vista™ Home Basic   

|Versie:|6.0.6000  

|Service Pack:|Geen     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...