Jump to content

PDC WK Darts 2012

Recommended Posts

Geplaatst:

logo_ladbrokes_new.png

Gisteren is het PDC WK Darts 2012 van start gegaan, met meteen een Nederlander in actie: Roland Scholten. Hij wist zijn wedstrijd tegen Jamie Caven met 1-3 te winnen. Verder werd op de eerste dag meteen een van de favorieten voor de titel uitgeschakeld, want Mark Webster verloor van zijn landgenoot Richie Burnett met 2-3. Titelverdediger Adrian Lewis kwam ook ik actie op dag 1, en had de allergrootste moeite met tegenstander Nigel Heydon. Wereldkampioen Lewis kwam met 0-2 in sets achter, maar wist toch nog met 3-2 te winnen. Vandaag, op dag 2, zien we met Co Stompé opnieuw een Nederlander in actie, en ook topfavoriet Phil Taylor speelt vanavond zijn eerste wedstrijd.

Alle wedstrijden zijn live te volgen op de website van RTL7 en vanaf morgen is (vrijwel) alles ook live op de televisie te zien.

Zijn er leden die dit de komende weken met mij gaan volgen? :)

Geplaatst:

Ik heb helemaal niks met darts als tv-sport. Enkel als ik het zelf doe vind ik het wel leuk.

Zijn er leden die dit de komende weken met mij gaan volgen? :)

Ik niet dus, maar desalniettemin wens ik je veel plezier.

Geplaatst:

Als ik tijd heb kijk ik wel, en ik zal de uitslagen sowieso volgen. Ik vind het niet zo interessant dat ik elke wedstrijd ga kijken, behalve de finale die zal ik wel zien. :)

Geplaatst:

Echt volgen doe ik eigenlijk nooit echt met darten. Vind het redelijk saai om te kijken op TV. Wel bekijk ik regelmatig uitslagen hiervan, en zal aan het einde zeker op de hoogte zijn van de winnaar. :puh:

Geplaatst:

Van Barneveld is al uitgeschakeld, vind ik wel jammer. Gelukkig zijn Klaasen en drie andere Nederlanders wel door. Taylor is natuurlijk door, dat hadden we zien aankomen, wel erg verrassend van Richardson.

Geplaatst:

Vind het altijd wel leuk om Darten te kijken. Om de een of andere reden vind ik darten juist wel leuk en voetbal nou juist weer geen fluit aan.

Ik vergeet altijd alleen dat het op tv is >.< .

Geplaatst:

Ik ga het denk wel weer kijken. Vind het altijd wel leuk om te zien en soms ook wel echt spannend. En ook de spanning die er dan op staat. Geweldig :)

Geplaatst:

Het mooiste was dat Klaasen in 2006 van Van Barneveld won in de finale, dat was nog onverwachter dan dat Richardson dit jaar van hem won. ^_^

Geplaatst:

Het mooiste was dat Klaasen in 2006 van Van Barneveld won in de finale, dat was nog onverwachter dan dat Richardson dit jaar van hem won. ^_^

Dat was een ander WK hè ;) Maar dat was inderdaad een mooi toernooi.

Ik moet zeggen dat ik 't sinds de overstap van de beste Nederlanders naar de PDC niet echt meer heb gevolgd, maar dit jaar heb ik verschillende grote toernooien op internet gevolgd, en dat maakt dit WK ook een stuk leuker: bijna elke speler heb ik dit jaar al 's zien spelen.

Nu Mervyn King. Altijd mooi, vooral hoe 't publiek op 'm reageert :)

Geplaatst:

Klopt, maar ik bedoelde het als een antwoord op Dutchy, want de tijd dat Van Barneveld alles won was niet het PDC.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Veel van de darters zijn van de BDO overgestapt naar de PDC, van de British Darts Organisation naar de Professional Darts Corporation. Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met de Europa en Champions League, alleen kan je zelf kiezen waar je heengaat.

Verrasend dat na Van Barneveld er weer een grote favoriet eruit is gegaan, Phil Taylor. Dat was erg onverwacht. Wel leuk dat er nu namen voorbij zullen komen waar je nog nooit van gehoord hebt. :puh:

Geplaatst:

Taylor eruit, ha! Mooi voor die arrogante man, ik mag hem echt niet, hij is op en top arrogant, en denkt dat niemand hem kan verslaan, nou, hier is het bewijs!

Natuurlijk is het ook mooi dat van Gerwen er nog in zit, want hij heeft King wel even een mooie draai om de oren te geven. Anderson of Lewis gaat het PDC winnen, twee topspelers van het hoogste niveau.

Geplaatst:

Iemand gisteren het WK darten nog gekeken?

Ikke wel. Wat een wedstrijden gisteravond. Ik heb een hele mooie wedstrijd gezien tussen Hamilton en Whitlock. Wat een spanning en dan nog zo kunnen presteren.

En dan nog Lewis tegen Wade. Ook een hele mooie wedstrijd met een geweldige comeback van Lewis. Lewis stond met 5-1 achter en komt terug tot 5-5. En dan zet Lewis een finish neer van 161 en wint de wedstrijd met 6-5. Prachtig!

Opmerkelijk: De wedstrijd van Lewis tegen Wade werd een kwartier stil gelegd, omdat er blijkbaar te veel wind bij het dartbord was. Nog nooit gezien, maar ook wel raar.

Uitslagen:

Hamilton - Whitlock (6-5)

Lewis - Wade (6-5)

Vandaag de finale: Hamilton - Lewis

Ik denk dat Lewis weer het wk wint.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...