flashingst Geplaatst: 17 december 2011 Rapport Geplaatst: 17 december 2011 Hey, Het valt mij op dat (bijvoorbeeld op YT) mensen met dezelfde processor en (vaak zelfs nog mindere) videokaart GTA IV op veel hogere settings kunnen spelen dan ik! Mijn systeem bestaat uit: AMD Athlon X2 250 @3.16GHz Nvidia Geforce GTS450 1GB 4GB RAM Windows 7 Ultimate 64 BIT 160GB HDD De meeste mensen met een setup als deze spelen de game op bijna de hoogste settings, voorbeelden hiervan: Zelf gebruik ik GTA IV met de 1.0.4.0 patch omdat de 1.0.7.0 al helemaal slecht werkt en dan kan ik amper wat settings aanzetten (hele lage FPS). Ik heb even een benchmark gedraaid met de settings die in de 2e video te zien zijn, hier de resultaten: Statistics Average FPS: 21.80 Duration: 37.02 sec CPU Usage: 99% System memory usage: 57% Video memory usage: 51% Graphics Settings Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz) Texture Quality: Medium Texture Filter Quality: Medium View Distance: 20 Detail Distance: 20 Hardware Microsoft Windows 7 Ultimate Service Pack 1 Video Adapter: NVIDIA GeForce GTS 450 Video Driver version: 285.62 Audio Adapter: Speakers (VIA High Definition Audio) AMD Athlon II X2 250 Processor Niet echt fijn speelbaar dus. Ik vraag me echt af hoe sommige mensen GTA IV op high settings kunnen spelen met een vergelijkbare setup! Staat er iets verkeerd ingestelt ofzo? Waar moet ik op letten? Alvast bedankt! Reageren
BoerTijger Geplaatst: 18 december 2011 Rapport Geplaatst: 18 december 2011 Show je graphics instellingen is. En eventueel met een lagere beeldschermresolutie spelen helpt ook Reageren
flashingst Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2011 Ik zal even een screenshot maken van m'n settings! Zal hem zo posten Reageren
flashingst Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2011 (bewerkt) Hierbij een screenshot met settings. Met deze settings haal ik ongeveer de 25-30 FPS, soms wel een drop naar 20-23 wat wel erg irritant is! Bewerkt: 18 december 2011 door flashingst Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 18 december 2011 Rapport Geplaatst: 18 december 2011 De schaduwen uit geeft een grote FPS boost, dus dat kan je al eens veranderen. Ik heb het ook nooit verstaan dat mensen met slechtere specificaties GTA IV op hogere settings dan mij (en zowat alle anderen) kunnen spelen. Reageren
flashingst Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2011 Over de shadows gesproken, als die op medium staan of low is het echt niet om aan te zien, het zijn dan gewoon (zeker op low) een soort spikkeltjes op de weg en onder voorwerpen! Is dit normaal? En de shadows uitzetten geeft inderdaad wel een boost maar met shadows spelen is toch wel iets prettiger vind ik zelf! Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 18 december 2011 Rapport Geplaatst: 18 december 2011 Als de schaduwen op lage kwaliteit staan dan zijn ze inderdaad van lage kwaliteit. Daarom speel ik ook óf zonder schaduw óf schaduw op (very) high. De schaduwen uitzetten geeft een grote boost, dus het is maar wat je het liefst wil. Ik vind een paar frames meer bij GTA IV toch wat prettiger. Reageren
flashingst Geplaatst: 18 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 18 december 2011 Ik ga GTA IV nog even clean installeren en even goed uitzoeken wat nou echt de beste patch is! Welke patch gebruiken jullie in combinatie met welke hardware? Reageren
BoerTijger Geplaatst: 18 december 2011 Rapport Geplaatst: 18 december 2011 Ik gebruik altijd de meest nieuwste patch. 1.0.7.0 dus. Heb wel goede hardware ervoor maar je moet gewoon kijken welke het beste loopt. Verwacht zelf 1.0.7.0 Reageren
flashingst Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Ben hem nu aan het installeren (nog geen tijd voor gehad; eindejaarsdrukte hè!) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.