Jump to content

Mensen met vergelijkbare setup, betere prestaties?


flashingst

Recommended Posts

Hey,

Het valt mij op dat (bijvoorbeeld op YT) mensen met dezelfde processor en (vaak zelfs nog mindere) videokaart GTA IV op veel hogere settings kunnen spelen dan ik! Mijn systeem bestaat uit:

AMD Athlon X2 250 @3.16GHz

Nvidia Geforce GTS450 1GB

4GB RAM

Windows 7 Ultimate 64 BIT

160GB HDD

De meeste mensen met een setup als deze spelen de game op bijna de hoogste settings, voorbeelden hiervan:

Zelf gebruik ik GTA IV met de 1.0.4.0 patch omdat de 1.0.7.0 al helemaal slecht werkt en dan kan ik amper wat settings aanzetten (hele lage FPS). Ik heb even een benchmark gedraaid met de settings die in de 2e video te zien zijn, hier de resultaten:

Statistics

Average FPS: 21.80

Duration: 37.02 sec

CPU Usage: 99%

System memory usage: 57%

Video memory usage: 51%

Graphics Settings

Video Mode: 1280 x 1024 (60 Hz)

Texture Quality: Medium

Texture Filter Quality: Medium

View Distance: 20

Detail Distance: 20

Hardware

Microsoft Windows 7 Ultimate

Service Pack 1

Video Adapter: NVIDIA GeForce GTS 450

Video Driver version: 285.62

Audio Adapter: Speakers (VIA High Definition Audio)

AMD Athlon II X2 250 Processor

Niet echt fijn speelbaar dus. Ik vraag me echt af hoe sommige mensen GTA IV op high settings kunnen spelen met een vergelijkbare setup! Staat er iets verkeerd ingestelt ofzo? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Over de shadows gesproken, als die op medium staan of low is het echt niet om aan te zien, het zijn dan gewoon (zeker op low) een soort spikkeltjes op de weg en onder voorwerpen! Is dit normaal? En de shadows uitzetten geeft inderdaad wel een boost maar met shadows spelen is toch wel iets prettiger vind ik zelf!

Link to comment
Delen op andere websites

Als de schaduwen op lage kwaliteit staan dan zijn ze inderdaad van lage kwaliteit. :clown: Daarom speel ik ook óf zonder schaduw óf schaduw op (very) high.

De schaduwen uitzetten geeft een grote boost, dus het is maar wat je het liefst wil. Ik vind een paar frames meer bij GTA IV toch wat prettiger.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...