Nyltje Geplaatst: 20 december 2011 Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Weten jullie wat het verschil is tussen Afsuiten en Slaapstand? Het enige verschil dat ik weet is dat je met slaapstand je pc snel opstart en met afsluiten niet. Heeft het misschien ook met stroom te maken? Zou het graag willen weten. Gr. Nylje Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 20 december 2011 Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Weten jullie wat het verschil is tussen Afsuiten en Slaapstand? Het enige verschil dat ik weet is dat je met slaapstand je pc snel opstart en met afsluiten niet. Heeft het misschien ook met stroom te maken? Zou het graag willen weten. Gr. Nylje Slaapstand verbruikt bijna geen stroom en je bent dan al meteen bij het inlogscherm als je de pc aanzet. Reageren
Megadreams Geplaatst: 20 december 2011 Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Je PC slaagt tijdelijk alles op (vebruikt tijdens dat proces even wat meer) en gaat dan dus in slaapstand, hij schakelt zich dan uit net als bij afsluiten. Reageren
Nyltje Geplaatst: 20 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Bedankt voor de info *Topic kan gesloten worden* Reageren
Sublime Geplaatst: 20 december 2011 Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Megadreams heeft het over Sluimerstand. Sluimerstand houdt in dat de computer de programma's die je op dit moment open hebt staan opslaat op de harde schijf, en daarna net zoals normaal afsluiten de computer uitschakelt. Dit is bijvoorbeeld handig omdat je in een programma bezig was, en moeilijk kan opslaan. Dit zorgt (algemeen) niet voor snellere opstarttijd. Slaapstand zorgt dat je de computer snel weer kan "hervatten". Slaapstand zorgt dat bijna alles binnen je computer uitgeschakeld wordt, op het geheugen na. In het geheugen staan de programma's en het besturingssysteem dat je gebruikt als de computer aan staat. Als je de computer dus uit slaapstand haalt staan alle actieve programma's nog in het geheugen, en hoeven dus alleen de videokaart / processor / harde schijf weer aangezet te worden (in plaats van het besturingssysteem van de harde schijf in het geheugen te laden, wat er gebeurt bij het normaal opstarten van je computer). Zo is slaapstand dus veel sneller omdat hij geen informatie van de (slome) harde schijf hoeft te lezen, maar dit kost dus wel meer stroom dan "echt" uit zetten van je computer. Reageren
Megadreams Geplaatst: 20 december 2011 Rapport Geplaatst: 20 december 2011 Mijn excuses. Nu heb ik ook weer mooi wat bijgeleerd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.