Fiegel5 Geplaatst: 24 december 2011 Rapport Geplaatst: 24 december 2011 Ik kijk het ook elk jaar, als ik kan. Het is niet dat ik er laat voor opblijf, maar als ik zal het wel op hebben staan als ik dat kan. Jammer is dat het bij mij onder school valt, waardoor ik wel echt veel mis. Vind het ook altijd wel echt goede doelen, en ik vind het vooral leuk om te zien wat er buiten dat glazen huis gebeurd. We zien weer eens wat anders dan gierige Nederlanders, ik vind het altijd mooi om te zien dat er toch achter al die norse gezichten wel een hart schuilt! Reageren
Die Hard Geplaatst: 24 december 2011 Rapport Geplaatst: 24 december 2011 Eindstand in Nederland: €8.621.004,- GEWELDIG!! Anderhalf miljoen euro meer dan vorig jaar! Ook België een schitterend bedrag met 7,1 miljoen euro. Respect voor de Belgen! Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 24 december 2011 Rapport Geplaatst: 24 december 2011 Yeah zeer mooi bedrag!! Volgend jaar in Enschede ga er zeker heen ! Reageren
MostWantedKid Geplaatst: 24 december 2011 Rapport Geplaatst: 24 december 2011 Geweldig bedrag! Ik hoef trouwens volgend jaar maar 10 minuten te fietsen haha. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 24 december 2011 Rapport Geplaatst: 24 december 2011 Super mooi! En dat op 16 miljoen inwoners! Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 25 december 2011 Rapport Geplaatst: 25 december 2011 (bewerkt) Beter geven ze dat geld aan 17-jarigen woonachtig in kleine dorpjes ten zuiden van Tilburg. Bewerkt: 25 december 2011 door S-te-Fan Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 december 2011 Rapport Geplaatst: 26 december 2011 Zo, ben benieuwd wat er met belastingen en benzine prijzen gaat gebeuren, mensen hebben toch geld zat Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 26 december 2011 Rapport Geplaatst: 26 december 2011 Daar zal heus niets aan veranderen. Hihi, faal... Reageren
Die Hard Geplaatst: 26 december 2011 Rapport Geplaatst: 26 december 2011 Daar zal heus niets aan veranderen. Hihi, faal... Met zo'n naam kan je het ook wel aan zien komen... Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 26 december 2011 Rapport Geplaatst: 26 december 2011 (bewerkt) Ik vind het wel jammer, het was echt heel goed georganiseerd! Ze hadden goede sponsers, mooie locatie en een leuk idee. Daarbij over het algemeen vrij aardige DJ's achter een goede set-up. Ik vind het wel echt jammer dat het geflopt is. Ik hoop dat het volgend jaar wel weer door kan gaan, het zou wel jammer zijn! Bewerkt: 26 december 2011 door Fiegel5 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 27 december 2011 Rapport Geplaatst: 27 december 2011 Het is toch ook wel redelijk logisch dat het flopt? Ze staan zo in de schaduw van de "echte" Serious Request, dat zelfs inwoners van Eindhoven liever zullen geven aan de landelijke actie dan aan een zwak aftreksel daarvan. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 28 december 2011 Rapport Geplaatst: 28 december 2011 (bewerkt) Het is toch ook wel redelijk logisch dat het flopt? Ze staan zo in de schaduw van de "echte" Serious Request, dat zelfs inwoners van Eindhoven liever zullen geven aan de landelijke actie dan aan een zwak aftreksel daarvan. Een zwak aftreksel wil ik het ook weer niet noemen, het was goed opgezet en leuk ingedeeld. Ik denk wel dat de concurrentie (mocht je het zo willen noemen) met het echte glazen huis te groot is. Als ze ditzelfde project zouden opzetten in de zomer en dan niet gelinkt aan 3FM, durf ik bijna te wedden dat het dan wel een succes zou zijn. Gewoon omdat er leuke DJ's zaten, met ook vele randactiviteiten zoals een podium met zowel lokale als landelijke artiesten. Maarja, wie gaat er luisteren naar een nep glazen huis als je ook naar het echte kan luisteren? Daarom hebben ze ook minder opgehaald, als ze het een week eerder zouden doen zou het misschien al wel beter uitpakken. Edit: @hieronder: Dan heb ik niets gezegd.. :$ Bewerkt: 28 december 2011 door Fiegel5 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 december 2011 Rapport Geplaatst: 28 december 2011 Dat bedoelde ik precies met mijn post. In vergelijking met het "grote" Glazen Huis is het een zwak aftreksel. Staan ze in de schaduw. Wil niet zeggen dat het niet goed in elkaar zat. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 28 december 2011 Rapport Geplaatst: 28 december 2011 Serious request, de kanker van de hedendaagse maatschappij. Goedkope reclame voor bedrijven, mensen die geld betalen om dronken op tv te komen. Niemand geeft een donder om die zandmensen waar dat geld heengaat. Als we echt meeleven met die mensen, waarom geven we dat geld dan niet zonder die hele autofellatioshow er om heen? Ik vraag me ook af hoeveel miljoenen er in de organisatie is gepompt, had dat geld meteen gestort. Beetje ongegeneerd reclame maken over de rug van arme zandvrouwtjes, niet iets om trots op te zijn. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 28 december 2011 Rapport Geplaatst: 28 december 2011 Serious request, de kanker van de hedendaagse maatschappij. Goedkope reclame voor bedrijven, mensen die geld betalen om dronken op tv te komen. Niemand geeft een donder om die zandmensen waar dat geld heengaat. Als we echt meeleven met die mensen, waarom geven we dat geld dan niet zonder die hele autofellatioshow er om heen? Ik vraag me ook af hoeveel miljoenen er in de organisatie is gepompt, had dat geld meteen gestort. Beetje ongegeneerd reclame maken over de rug van arme zandvrouwtjes, niet iets om trots op te zijn. Dat vind ik wel jammer dat je dat zegt, sowieso denk ik dat je niet echt naar het programma hebt gekeken. Anders had je wel anders reageert, het klopt dat mensen betalen om voor de microfoon te komen en daarmee op TV te komen. Maar dat is juist de insteek, dat mensen betalen voor het goede doel. En dan maakt het niet uit wat ze daarvoor doen, het gaat ook wel degelijk verder dan alleen geld door die brievenbus doen. Zo was er een veiling, een theatertour, lege flessen iname en dat soort gein. Ik vind het allemaal leuk bedacht, zo kunnen alle mensen een steentje bijdragen. Rijk of arm! Tja, dat we altijd aan ze zouden moeten denken is inderdaad waar. Maar er zijn zoveel goede doelen en problemen in de wereld, dat je niet alles kan steunen. Ik denk dat een evenement als dit juist weer even ons en een hulpvraag op de kaart zet. Ik zou dagelijks niet denken aan moeders in oorlogslanden als ik aan goede doelen denk, dan denk ik eerder aan stichtingen zoals het WNF, KNF, kika, Warchild enzovoorts. Maar nu hebben we wel met zijn alleen 8,7 miljoen euro opgehaald voor deze moeders. Die normaal vergeten zouden worden, en als daar dan pakweg een half miljoen af moet voor de organisatie... Dan blijft er nog steeds een smak geld over.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.