Jump to content

XPERA Webbrowser

Recommended Posts

• Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• BiglifeRPG

27

• Sammie_GTA

12

• Megadreams

10

• Grand Theft Auto TOM

3

Geplaatst: (bewerkt)

Bump:

Iemand nog ideeën?? Anders is dit de laatste versie :(

Bewerkt: door BiglifeRPG

Misschien dat je eventueel de graphics wat op kunt krikken? Ik bedoel, alle browsers hebben allemaal een eigen design. Je zei al dat het vooral bedoeld is voor Windows 95/98/2000, maar dan nog zou je de browser een 'beter' design kunnen geven. :puh:

En anders zou je altijd nog, zoals BoerTijger al voorstelde, kunnen kijken naar de andere browsers. En niet alleen naar de browser zélf, maar ook de instellingen enzo. Op die manier kun je dan de optionaliteit verbeteren. :)

Ik moet overigens zeggen dat ik het geinig vind dat je een simpele, maar volgens jou makkelijk te maken browser kunt maken. :puh: Hierdoor heb ik ook het idee gekregen om weer eens aan de slag te gaan met Visual Basic (had het al een keer geprobeerd, maar het enige wat eruit kwam, was een - niet-werkende - programma). :puh:

EDIT: Ik heb even gekeken wat ik kon, en ik heb met een tutorial een simpele browser weten te maken (Back + Forward-buttons, adresbalk, 'gaan'-knop, thuisknop en vernieuwen-knop), maar om de één of andere manier ziet de browser er niet uit als je hem mini- of maximaliseert; sommige knoppen raken dan buiten het venster. Iemand die me daarbij kan helpen? :puh:

Sorry dat ik het overigens in dit topic vraag, maar het leek me toepasselijk, gezien het hoofdonderwerp. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Heb je de anchors goed toegepast?

Als het goed is wel (net toevallig nog even gecontroleerd)... :puh:

EDIT: Ik heb blijkbaar niet goed gecontroleerd. Nu klopt het wel. :puh:

Ik moet overigens zeggen dat ik voor een begin een redelijke browser heb gemaakt (niet met 'eigen' knoppen enzo, zoals BiglifeRPG heeft). Tot nu toe heeft mijn browser de volgende mogelijkheden:

- Terug

- Verder

- Thuis (dus naar standaard-pagina)

- Vernieuwen

- Adresbalk

- 'Gaan' (na invoer url)

- Laadbalk (werkt ook naar behoren)

Nog niet veel, maar dat komt. :puh:

Kan iemand me verder ook een beetje in het kort uitleggen hoe je een venster voor bijvoorbeeld voorkeurinstellingen kunt krijgen (dus voor kleuren, standaardpagina instellen enz.)? :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

@Tom, je hebt dus nu iets zoals mijn V1.0 Browser?

Edit: Ik heb wel een idee. (Favorieten) Maar heeft iemand daar een tutorail voor? Want ik kom er alleen niet uit. :N

Geplaatst:

Edit: Ik heb wel een idee. (Favorieten) Maar heeft iemand daar een tutorail voor? Want ik kom er alleen niet uit. :N

Ja. :puh:

Geplaatst:

Ja. :puh:

Hier heb ik een TUT voor je:

Succes :tu:

Geplaatst:

Dit kan je met een ini bestand doen, bijv:

(INI Bestand)

Google=http://www.google.com

GTAForum=http://www.gtaforum.nl

Dan uitlezen, in een lijstje zetten en als je op de website naam klikt, word er een nieuwe tab met het adress geopent.

Shotyoudie heeft me net geholpen, en de Favorieten functie werkt!!

V3.2 RELEASED!

Xpera heeft een nieuw logo!!

20717q0.jpg

Geplaatst:

Niet negatief bedoeld ofzo, maar een webbrowser maken is een goede oefening voor beginners.

Het zal ook niet gebeuren dat veel mensen je browser gaan gebruiken, gezien je de renderengine van Internet Explorer gebruikt.

Kortom, erg leuk. Maar ik release mijn eerste rekenmachine in C# ook niet :sigaar:

Geplaatst:

Niet negatief bedoeld ofzo, maar een webbrowser maken is een goede oefening voor beginners.

Het zal ook niet gebeuren dat veel mensen je browser gaan gebruiken, gezien je de renderengine van Internet Explorer gebruikt.

Kortom, erg leuk. Maar ik release mijn eerste rekenmachine in C# ook niet :sigaar:

Hij krijgt er kritiek, ideeën en meningen over, zo kan hij zichzelf toch verbeteren ?

Geplaatst:

Ik doe het ook alleen om het te leren :) Ik weet dat het een oude Internet Explorer is.

Misschien een ideetje voor je webbrowser windows 7: Volledige Aero!

Bewerkt: door Sammie3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...