Zombiespeed Geplaatst: 21 december 2011 Rapport Geplaatst: 21 december 2011 Zoals je aan de titel al kan zien zit ik met een probleem. Ik had vanmiddag toen ik een beetje op internet zat te kijken dat plotseling mijn scherm vastliep, ik had even 5 minuten gewacht, maar daarna was het nog steeds hetzelfde, kon mijn muis etc. niet bewegen. Toen ik hem had geherstart hoorde ik volgens mij ook niets van mijn hardeschijf (normaal hoor je geratel), ik heb even de kabel van mijn monitor naar de pc eruit gehaald en er weer ingedaan, daarna mijn videokaart geblazen, 5 sec later hoorde ik was geratel van mijn hardeschijf en daarna had ik weer beeld. Hij stond toen al aan alleen pas nadat ik weer beeld had startte hij pas echt op. Iemand met een oplossing? Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 21 december 2011 Rapport Geplaatst: 21 december 2011 Als de pc vastloopt, probeer je Caps lock aan en uit te zetten en kijk of het werkt (of het lampje aan en uit gaat) zo niet loopt de pc echt hardware matig vast. Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2011 Vandaag weer achter iets gekomen, ik denk dat het bij mijn hardeschijf ligt, want vandaag had ik het weer, ik tikte en blaasde een paar keer tegen mn harde schijf (Geen harde tikken) en daarna hoorde ik hem ratelen en toen startte de computer op. (Daarvoor was al wel alles aan zoals de CPU enzo) Reageren
kelwin Geplaatst: 22 december 2011 Rapport Geplaatst: 22 december 2011 (bewerkt) Dan heb je inderdaad een grote kans dat je harde schijf het gaat begeven. Hoe lang heb je hem al? Bewerkt: 22 december 2011 door kelwin Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2011 Dan heb je inderdaad een grote kans dat je harde schijf het gaat begeven. Hoe lang heb je hem al? Ik heb m van mn vader, geen idee eingelijk hoelang we hem al hebben, vraag het zo wel. Hopelijk begeeft ie m nu nog niet, want dan moet ik zoon 3x duurdere schijf kopen... Reageren
GolfG60 Geplaatst: 22 december 2011 Rapport Geplaatst: 22 december 2011 Probeer eens CyrstalDiskInfo te downloaden, hiermee kun je fouten in je hardeschijf zien. Tevens, leg eens je hand op je hardeschijf, dan voel je hem licht trillen. En als ie uitvalt doe je dat weer, als ie dan niet meer trilt is ie uitgevallen. Probeer hem dan weer moed in te praten door hem schouderklopjes te geven zodat ie weer op gang komt, maar ga er niet op slaan ofzo Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2011 Ok, wat kan ik precies doen met dat programma? En helpt het trouwens om mijn pc in slaapstand te zetten in plaats dan uit te zetten? Reageren
kelwin Geplaatst: 22 december 2011 Rapport Geplaatst: 22 december 2011 (bewerkt) Probeer eens CyrstalDiskInfo te downloaden, hiermee kun je fouten in je hardeschijf zien. Tevens, leg eens je hand op je hardeschijf, dan voel je hem licht trillen. En als ie uitvalt doe je dat weer, als ie dan niet meer trilt is ie uitgevallen. Probeer hem dan weer moed in te praten door hem schouderklopjes te geven zodat ie weer op gang komt, maar ga er niet op slaan ofzo En trouwens ook de snelheid ervan. Bewerkt: 22 december 2011 door kelwin Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2011 Probeer eens CyrstalDiskInfo te downloaden, hiermee kun je fouten in je hardeschijf zien. Tevens, leg eens je hand op je hardeschijf, dan voel je hem licht trillen. En als ie uitvalt doe je dat weer, als ie dan niet meer trilt is ie uitgevallen. Probeer hem dan weer moed in te praten door hem schouderklopjes te geven zodat ie weer op gang komt, maar ga er niet op slaan ofzo En trouwens ook de snelheid ervan. Ja, maar ik bedoelde eingelijk wat die errors betekenen en of je daar ook nog iets mee kan doen om bijvoorbeeld die hardeschijf niet dood te laten gaan. Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 23 december 2011 Rapport Geplaatst: 23 december 2011 Wat voor OS draai je eigenlijk op? Ik had dit ook met Windows XP, maar als je Windows 7 gebruikt heb je hier minder last van... omdat die als de hardeschijf uitvalt alles nog terug probeert te krijgen zegmaar... Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2011 Wat voor OS draai je eigenlijk op? Ik had dit ook met Windows XP, maar als je Windows 7 gebruikt heb je hier minder last van... omdat die als de hardeschijf uitvalt alles nog terug probeert te krijgen zegmaar... Vista 32 bit Reageren
Crypteq Geplaatst: 23 december 2011 Rapport Geplaatst: 23 december 2011 @DennOOOtje Als de HDD het begeeft dan maakt het niet uit wat voor os je hebt... - Maakt je Harde schijf een vreemd geluid? (anders dan normaal): dan is waarschijnlijk je Harde schijf het aan het begeven. Controleer het om zeker te weten met een tool, zoals GolfG60 al aangegeven had. - Controleer of er niks mis is met je ram: Start -> Type: Geheugen -> Open Windows Geheugencontrole -> volg de stappen -> start pc opnieuw op -> Ram word getest - Al gecontroleerd op virussen? Die kunnen je pc ook laten vastlopen. Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 23 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 december 2011 @DennOOOtje Als de HDD het begeeft dan maakt het niet uit wat voor os je hebt... - Maakt je Harde schijf een vreemd geluid? (anders dan normaal): dan is waarschijnlijk je Harde schijf het aan het begeven. Controleer het om zeker te weten met een tool, zoals GolfG60 al aangegeven had. - Controleer of er niks mis is met je ram: Start -> Type: Geheugen -> Open Windows Geheugencontrole -> volg de stappen -> start pc opnieuw op -> Ram word getest - Al gecontroleerd op virussen? Die kunnen je pc ook laten vastlopen. Heb geheugencontrole gedaan maar daar waren geen problemen, virussen heb ik ook niet daar had ik ook al op gecontroleerd. Dus ik denk dat het aan toch aan de HDD ligt, ik snap alleen niet wat ik met dat progamma moet doen, ik zie wel errors enzo maar weet wat moet ik daarmee? Reageren
kelwin Geplaatst: 23 december 2011 Rapport Geplaatst: 23 december 2011 @DennOOOtje Als de HDD het begeeft dan maakt het niet uit wat voor os je hebt... - Maakt je Harde schijf een vreemd geluid? (anders dan normaal): dan is waarschijnlijk je Harde schijf het aan het begeven. Controleer het om zeker te weten met een tool, zoals GolfG60 al aangegeven had. - Controleer of er niks mis is met je ram: Start -> Type: Geheugen -> Open Windows Geheugencontrole -> volg de stappen -> start pc opnieuw op -> Ram word getest - Al gecontroleerd op virussen? Die kunnen je pc ook laten vastlopen. Heb geheugencontrole gedaan maar daar waren geen problemen, virussen heb ik ook niet daar had ik ook al op gecontroleerd. Dus ik denk dat het aan toch aan de HDD ligt, ik snap alleen niet wat ik met dat progamma moet doen, ik zie wel errors enzo maar weet wat moet ik daarmee? Je kan ook HD Tune Pro gebruiken, download gewoon de trail versie. Ga dan naar de tab ''Health''. Reageren
Crypteq Geplaatst: 23 december 2011 Rapport Geplaatst: 23 december 2011 Heb geheugencontrole gedaan maar daar waren geen problemen, virussen heb ik ook niet daar had ik ook al op gecontroleerd. Dus ik denk dat het aan toch aan de HDD ligt, ik snap alleen niet wat ik met dat progamma moet doen, ik zie wel errors enzo maar weet wat moet ik daarmee? Zo'n programma geeft aan of de schijf idd niet meer goed functioneerd of beschadigt is.En welke errors zie je dan? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.