Jump to content

[600€]Desktop Ron


keessie

Recommended Posts

Hallo

Budget: €500 - €600

Doel: 3D modelleren, video's bewerken en af en toe een game

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: -

Besturingssysteem: -

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: dvd brander

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf bouwen

Extra koeling (voor overklokken)?:nee

Ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe pc die wel wat kan maar niet al te duur is

mijn hobby is 3d modelleren en mijn laptop doet niet echt wat ik nou wil(hij is niet snel genoeg met duo core 2.0ghz)

ik heb al wat andere topics gelezen en wat samengesteld

azerty link

is een tijd geleden dat ik me verdiept hebt in de hardware dus ik weet niet of het goed is wat ik gesprokkeld heb :puh:

mijn budget is niet zo heel hoog omdat ik bijna 18 word en ik ook aan mn rijbewijs moet denken die ik wil gaan halen :engel:

maar hij hoeft ook niet het nieuwste van het nieuwste te zijn hij moet gewoon redelijk snel en wel wat spellen aankunnen

Ron

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik wil je graag helpen met samenstellen, alleen hoe kan ik via alternate mijn samenstelling laten zien? (Het liefst d.m.v. een link)

Grtz.

-Ik bekijk nu je samenstelling en laat even weten wat ik ervan vind:

Hardeschijf: Prima ding, alleen hardeschijven zijn verschrikkelijk duur op het moment.

Voeding: 550 watt, opzich prima. Tenzij je later wil gaan upgraden.

PC Kast: Mooie kast voor een laag bedrag.

Videokaart: Prima voor 3D Modellen enzo lijkt me. Je kunt natuurlijk ook een 6850 doen en die iets overclocken, dan loopt ie ook op dezelfde snelheid als op de 6870.

RAMGeheugen: Prima.

Koeler: Wil je gaan overclocken? Zoja, dan zou ik hem erbij houden, zo niet kun je hem opzich wel weglaten.

Moederbord: Prima.

Processor: Lekker vlot.

Conclusie: Nette samenstelling vooral voor dat geld.

Bewerkt: door DennOOOtje
Link to comment
Delen op andere websites

bedankt voor de snelle reactie en heb hem iets aangepast daaraan

ik ga hem niet overclocken dus de koeler heb ik dan weggelaten

Ik heb nog een harde schijf van 320 liggen die kan ik wel gebruiken zolang de prijzen ervan zo hoog zijn

ben lekker gierig vandaag :puh: want ik vond nog een goedkopere videokaart van xfx die tot zover ik zie alleen maar een verschil van 15mhz heeft

is 600 watt voeding genoeg voor eventueel upgrades later?

linkie

via alternate kan je het beste een print screen van het lijstje maken

Link to comment
Delen op andere websites

CPU veranderen voor een 965, kost 116 euro ipv. 164 euro, en die 50 euro extra investeren in een goed moederbord.

Je heb niks aan een snelle videokaart en CPU als je moederbord budget en matig is, moederbord is erg belangrijk, pak liever een MSI/Gigabyte/Asus, kost wat, maar dan heb je ook wat.

Daarnaast kun je met een goede moederbord beter overclocken zodat je dezelfde snelheid hebt als de 50 euro duurdere CPU die je nu hebt.

Geheugen is ook niet je van het, maar dit is makkelijker en goedkoper te vervangen dan een moederbord :bier:

Over de CPU btw, de 980 is enkel 300mhz sneller, ik persoonlijk vind dat niet de 50 euro waard ;)

Grootste verschil zal je volgens mij enkel in benchmarks zien, tevens kun je ook nog overclocken ;)

Link to comment
Delen op andere websites

CPU veranderen voor een 965, kost 116 euro ipv. 164 euro, en die 50 euro extra investeren in een goed moederbord.

Je heb niks aan een snelle videokaart en CPU als je moederbord budget en matig is, moederbord is erg belangrijk, pak liever een MSI/Gigabyte/Asus, kost wat, maar dan heb je ook wat.

Daarnaast kun je met een goede moederbord beter overclocken zodat je dezelfde snelheid hebt als de 50 euro duurdere CPU die je nu hebt.

Geheugen is ook niet je van het, maar dit is makkelijker en goedkoper te vervangen dan een moederbord :bier:

Over de CPU btw, de 980 is enkel 300mhz sneller, ik persoonlijk vind dat niet de 50 euro waard ;)

Grootste verschil zal je volgens mij enkel in benchmarks zien, tevens kun je ook nog overclocken ;)

Ik heb mijn Phenom II X4 955, die standaard op 3200 mHz draait, op 3400 tot 3500 mHz soms draaien(met standaard koeler). Dus ik geef GolfG60 gelijk

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

daar zit wel wat in

uit die moederborden word ik niet echt veel wijs

ik snap best dat als ze duurder zijn ze ook beter zijn maar ik zie maar niet wat er beter aan is maar goed

op azerty stond dat de ASUS M5A99X EVO als beste beoordeeld was(overigens staat bij geen een asus phenom II x4 alleen phenom II)

dus die heb ik er dan maar bijgezet en de cpu vervangen door de 3,4 ghz

linkie

een 6 core is wel handig voor renderen maar ik vind het toch nog wel wat duur voor iets dat ik eigenlijk maar voor 1 ding zou gebruiken

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo, ik heb hier ook nog wat samengesteld met een Phenom II X6 1090T, zowel goed voor gamen, en videobewerking.

Die is maar 100Mhz minder dan zijn opvolger de 1100T, en dan scheelt toch weer €20-€30.

Link:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B388654%5D=1&product%5B399203%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B269743%5D=1&product%5B423148%5D=1&product%5B437560%5D=1&product%5B10984%5D=1

Mvg, alphatwin

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn Phenom II X4 955, die standaard op 3200 mHz draait, op 3400 tot 3500 mHz soms draaien(met standaard koeler). Dus ik geef GolfG60 gelijk

Heb mijn Phenom II x4 940 Black Edition draaien op 5ghz. standaard is die 3ghz. met corsair h50 koeler

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...