Jump to content

sa loopt na 10 seconde vast

godsong

Recommended Posts

Hallo als ik gta opstart en alle filmpjes enzo heb gezien en een game load en in de game zit en een stukje loop gaat hij hangen en gaat naar een blauw scherm met text erop dat ik eerst moet kijke of alle drivers goed zinn geinstalleerd en als het meer dan 1x is voorgekomen contact moet opnemen met het bedrijf

maar ik heb dit probleem pas gekregen toen ik me onboard sound heb ingesteld

ik had n.l problemen met die k*t sounds ik had een creative soundblaster 5.1 live toen ik erachter kwam dat iemand de zelfde sound card als ik had en het probleem had dacht ik ik kijk hoe het zit met onboard sounds maar nu doet het helemaal niks meer

windows xp home

nvidia fx 5700 (driver 77.72)

256 ram geheugen(d8 ik )

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

groeten,

(ps kunnen wat spelfouten inzitten ben dislecties en ik typ blind dus :puh:)

Bewerkt: door godsong
Delen op andere websites

Heb je de soundblaster 5.1 kaart er wel uitgehaald of in ieder geval uitgeschakeld toen je de on-board sound aanzette? Als je namelijk en de soundblaster en de on-board tegelijk hebt geinstalleerd dan kunnen er hardware-conflicten optreden, en blauwe schermen zijn dan geen uitzonderingen

staat er ook geen error code in ofzo? meestal krijg je wel iets van een nummer waarmee je kunt googlen en evt het probleem oplossen.

Anyway, volgens mij kun je altijd beter de soundblaster gebruiken dan on-board sound, dat is meestal sowieso nogal 'crappy' (vind ik dan)

Iets anders kan ik zo niet bedenken dan heb ik echt wat meer info over de foutmelding nodig :unsure:

Delen op andere websites

Heb je de soundblaster 5.1 kaart er wel uitgehaald of in ieder geval uitgeschakeld toen je de on-board sound aanzette? Als je namelijk en de soundblaster en de on-board tegelijk hebt geinstalleerd dan kunnen er hardware-conflicten optreden, en blauwe schermen zijn dan geen uitzonderingen

staat er ook geen error code in ofzo? meestal krijg je wel iets van een nummer waarmee je kunt googlen en evt het probleem oplossen.

Anyway, volgens mij kun je altijd beter de soundblaster gebruiken dan on-board sound, dat is meestal sowieso nogal 'crappy' (vind ik dan)

Iets anders kan ik zo niet bedenken dan heb ik echt wat meer info over de foutmelding nodig :unsure:

ik zal wel ff een foto maken van me foutmelding]

edit hier zijn de foto's dan :

blauw scherm

herstelfout nadat hij is opgestart

oja er staan nog wel wat onderdelen van me soundblaster op maar die kan ik er niet uitkrijgen via software staat er niks meer niet bij soundblaster ook niet bij creative

en met jv16 heb ik alles verwijderd maar het blijft gewoon staan, de .exe files zijn wel niet aanklikbaar

Delen op andere websites

Dat soort blauwe schermen hebben altijd met hardware-conflicten te maken, en als ik je post lees dan zou dit best wel eens kunnen komen doordat je je on-board geluidskaart hebt ingesteld. Ik moet je eerlijk bekennen dat dit soort fouten niet altijd eenvoudig op zijn te lossen omdat de foutmelding op meerdere manieren kan worden veroorzaakt... :(

Je zou eens kunnen kijken naar apparaatbeheer in Windows. Ga naar start->uitvoeren... (of 'Run...' in het engels) en typ "Devmgmt.msc" in. Je kunt ook via het configuratiescherm naar systeem gaan, en dan naar de hardware-tab, daar ergens staat ook apparaatbeheer (device manager in de engelse versie)

Je ziet dan een lijst met alle hardware die in je computer zit, verdeeld over een aantal categorieen. controleer of er nergens een uitroeptekentje voor een apparaat staat want dat betekent dat er een conflict is. Als hier je soundblaster kaart nog ergens staat dan moet je hem selecteren en met de rechtermuisknop klikken en de optie 'Disable' kiezen. Pas dan is de hardware uitgeschakeld.

hieronder een screenshot van apparaatbeheer:

devmgmt7hb.jpg

als er IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL staat betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat meerdere hardware van dezelfde bron gebruik wil maken. In je pc zijn er een aantal IRQ's, een soort poorten waarmee hardware kan communiceren met de processor. Als er twee apparaten dezelfde poort willen gebruiken dan krijgen ze 'ruzie' en dan zegt windows dat ie er geen zin meer in heeft

Als er geen uitroeptekentjes staan en je soundblaster staat ook niet in het lijstje dan is er iets anders aan de hand, misschien een conflict tussen de geluidskaart en de videokaart...

Suc6 !

Bewerkt: door flash_8209
Delen op andere websites

er staan nog steeds 2 dingen van me creative sound card bij moet ik die uitschakelen en dan probere?

nee dat heeft ook geen zin word het ckr de oude sound card weer aansluite?

Delen op andere websites

als het eerst wel werkte zou ik dat zeker doen.. als je het probleem dan niet meer hebt dan weet je zeker dat het daarmee te maken heeft. Als je de oude sound card weer aansluit dan moet je die on-board wel weer uitzetten anders heb je kans dat het alsnog problemen gaat geven..

misschien is er inmiddels wel al een patch beschikbaar voor je creative kaart, kijk ook even op de ander topics over geluidsproblemen of kijk op de website van creative of je wel de nieuwste drivers hebt geinstalleerd, als je een verkeerde versie hebt dan kan dit ook wel problemen geven

Delen op andere websites

als het eerst wel werkte zou ik dat zeker doen.. als je het probleem dan niet meer hebt dan weet je zeker dat het daarmee te maken heeft. Als je de oude sound card weer aansluit dan moet je die on-board wel weer uitzetten anders heb je kans dat het alsnog problemen gaat geven..

misschien is er inmiddels wel al een patch beschikbaar voor je creative kaart, kijk ook even op de ander topics over geluidsproblemen of kijk op de website van creative of je wel de nieuwste drivers hebt geinstalleerd, als je een verkeerde versie hebt dan kan dit ook wel problemen geven

een maar van me heeft dezelfde sound card als ik en heeft het probleem ook hoe kan je ook alweer je onboard sound uitschakalen (ik bedoel ook uitschakelen niet de kabels verwisselen ! :puh:

Delen op andere websites

uhm dat moet je ook via apparaatbeheer doen, een van die apparaten in de categorie 'sound, video and game controllers' moet je on-board geluidskaart zijn. rechtermuisknop klikken en 'disable' kiezen

btw er zijn geen uitroeptekentjes in die lijst als je ze allebei aan hebt staan?

Delen op andere websites

uhm dat moet je ook via apparaatbeheer doen, een van die apparaten in de categorie 'sound, video and game controllers' moet je on-board geluidskaart zijn. rechtermuisknop klikken en 'disable' kiezen

btw er zijn geen uitroeptekentjes in die lijst als je ze allebei aan hebt staan?

nee niet bij het sound gedeelte staat er wel ergens iets over bij bios :S maar daar gaat het nu niet over

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...