Jump to content

GTA IV wil niet starten op win7


T2own-Gamer

Recommended Posts

Beste gtaforumleden,

GTA IV start niet meer op na installeren van Games for Windows Live.

Ik heb dus de laatste patch (patch 7) geïnstalleerd. (installatie .MSI extensie werkte niet, installatie .EXE extensie wel)

Maar geen verschil tussen ongepatchte en gepatchte patch 7 (de CMD.exe blijft staan en het spel start niet op.)

GTA IV werkt wel op een ander pc (patch 4)

Ik heb Windows 7 64 bit Home Premium.

Misschien komt het doordat de onderstaande heb gedaan.

Ik heb de hele spel van een externe harde schijf op de C: schijf geïnstalleerd en het spel gevalideerd met GTA DVD1.

De hele spel (inhoud 2 DVD's gecomprimeerd) is door een ander computer op de externe harde schijf gezet.

Want de Pc met win7 kan data2.cab en data3.cab niet helemaal lezen. En de pc met XP kan de cab bestanden wel lezen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunt helpen.

Gr T2own-Gamer

edit: ik heb Games for Windows Live handmatig gedownload, geeen resultaat.

ik heb GTA IV Maintenance repair gedaan. Resultaat is dat cmd.exe en DVD oneindig opnieuw blijven starten. De spel start zelf niet

edit2: ik heb GTA IV opnieuw geïnstalleerd zonder Games for Windows Live en zonder patch. werkt tergend sloom maar geen crash of ander tegenslag.

Morgen patch 4 downloaden. vandaag al patch 7 gedownload.

Het ligt zeker niet aan de installatie.Ik hoop dat patch 4 GTA IV voor minder framedrops zorgt.

edit3: Topic gaat in een ander topic verder met een ander probleem namelijk over GFWL http://www.gtaforum.nl/topic/122645-gfwl-blijft-opnieuw-updaten/

Bewerkt: door T2own-Gamer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het komt doordat je die rare manier gebruikt :puh:

Is je cd somt beschadigd?

Enkele krasjes. Maar de pc met XP leest er gewoon doorheen en het spel werkt zelfs gewoon goed op XP.

Maar het gaat over pc met Windows 7 64 bit. en die leest er niet door alle bestanden heen.

Zoals je zei ik heb het op een ander manier geïnstalleerd. Maar niet illegaal want ik heb de DVD's en valideren lukte gewoon.

Link to comment
Delen op andere websites

In dat geval kun je eens naar de Gamemania gaan, daar maken ze (gratis) je cd krasvrij ;)

Op hun website kun je de dichtsbijzijnde winkel vinden, al ben ik er niet zeker van of er in Schotland ook een Gamemania is, als je daar volgens je profiel ook echt woont :puh:

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

In dat geval kun je eens naar de Gamemania gaan, daar maken ze (gratis) je cd krasvrij ;)

Op hun website kun je de dichtsbijzijnde winkel vinden, al ben ik er niet zeker van of er in Schotland ook een Gamemania is, als je daar volgens je profiel ook echt woont :puh:

Fixed, ik heb het ingesteld dat ik NL woon :$ .

En ik heb de ze al krasvrij gemaakt maar niet via Gamemania (Gamemania is vertrokken uit mijn woonplaats :7 .) .

maar er zitten wel krassen rondom de ring (gat waarin je pink doorheen kan steken.)

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels weet ik dat het probleem door patch 7 komt.

Nu moet ik voor de 2de keer herinstalleren. :cry:

En dan patch 5 downloaden en installeren. Kan pas in de middag doen doordat GTAforum een irritante data limiet heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...