Crusher!! Geplaatst: 26 december 2011 Rapport Geplaatst: 26 december 2011 Halleeuw forrummers, De laatste tijd vond ik dat mijn GPU prestaties een beetje slecht waren. Dus ik een beetje prutsen en spelen enzo. Had ik crossfire gedisabled en me monitor op GPU 2 aangesloten, en wou ik kijken of ik lagere FPS had. dus paar games getest Alien VS predator, Dirt 3, Dirt 2, Crysis 2. en ik kom tot conclusie dat ik met 1 video kaart zelfde prestaties (denk zelfs beter) heb dan in crossfire!. Nou ben ik hier niet bepaald blij mee en ik wil graag me crossfire setup werkend hebben Weet iemand wat het probleem is en wat ik fout heb gedaan/doe ? Wat mij wel opviel is dat dit word weergegeven bij Bus Interface (zie screenshots): GPU 1: PCI-E 2.0 x16 @ x4 2.0 GPU 2: PCI-E 2.0 x16 @ x16 2.0 Terwijl ik op de gigabyte website dit vond The GIGABYTE GA-MA790FX-DQ6 also features support for PCI Express 2.0 as well as ATI CrossFireX™ with dual x16 Mijn moederbord is GIGABYTE GA-MA790FX-DQ6 GPU 1 GPU 2 Weet niet of nodig is maar hier is van CPU/Mobo Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 december 2011 Rapport Geplaatst: 26 december 2011 Wel je videokaart in een goede PCI slot geduwt? Soms heb je 3 of 4 sloten waarvan 2 X16 geeft en sommige bv. X8. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 26 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 26 december 2011 (bewerkt) Wel je videokaart in een goede PCI slot geduwt? Soms heb je 3 of 4 sloten waarvan 2 X16 geeft en sommige bv. X8. Ja de bovenste en de onderste zijn de x16 sloten. daar zitten ze in. en als nog dan zouden ze x8 moeten zijn, en niet 1tje x4 en 1tje x16 Bewerkt: 26 december 2011 door Crusher!! Reageren
RoL0 Geplaatst: 28 december 2011 Rapport Geplaatst: 28 december 2011 Ja de bovenste en de onderste zijn de x16 sloten. daar zitten ze in. en als nog dan zouden ze x8 moeten zijn, en niet 1tje x4 en 1tje x16 Hoeft niet, soms kun je via de BIOS instellen hoe je je laneconfiguratie wilt hebben. Dit hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn, maar je kunt altijd de handleiding van je moederbord doorlezen om ze in x16-x16 of x8-x8 ipv -x1 te zetten. Reageren
Crusher!! Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2011 Hoeft niet, soms kun je via de BIOS instellen hoe je je laneconfiguratie wilt hebben. Dit hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn, maar je kunt altijd de handleiding van je moederbord doorlezen om ze in x16-x16 of x8-x8 ipv -x1 te zetten. Heb me bios boekje 2x doorgelezen en ook in de bios gezocht enzo. maar staat niks over die lanes, Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.