Jump to content

Geen geluidskaart gevonden?


Dutchy3010

Recommended Posts

Ik wilde laatst mijn GTA San Andreas opstarten, en toen kreeg ik een foutmelding, dat de geluidskaart niet gevonden kan worden. Dus ik kijken m.b.v. "dxdiag", en daar zie ik ook staan "Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren."

Nu heb ik deze pc gewoon bij de Aldi gekocht (:puh:) en heb ik ook geen idee wat de specificatie is. Drivers updaten lees ik wel ergens op internet, maar welke drivers moet ik hebben, als ik niet eens weet wat voor geluidskaart ik heb? :7

Any help? Ik weet echt niets van hardware...

Link to comment
Delen op andere websites

Als er een geluidskaart inzit hoort hij gewoon te werken dus dat de drivers niet geïnstalleerd zijn kan ik me niet voorstellen. Heb je wel gewoon geluid met andere games of met muziek?

Of de driver geïnstalleerd is kun je zelf controleren door met je rechtermuisknop op deze computer te klikken en dan eigenschappen en dan klik je op apparaatbeheer. Als er geen driver is geinstalleerd moet je dat kunnen zien bij besturing voor geluid, video en spelletjes, daar moet dan geloof ik een geel driehoekje komen te staan dat hij een driver mist. Als dat zo is kun je daarop klikken en hem automatisch laten installeren

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

Vraag me af of er wel een geluidskaart inzit. Dat kun je heel makkelijk controleren door aan de achterkant (of bovenkant of voorkant, ligt eraan wat voor pc je hebt) van je pc te kijken en dan zouden er van die gekleurde ronde ingangen moeten zitten (net als onderstaande afbeelding)

soundcard.jpg

Je kunt ook met de Flitskikker infotool kijken of je er een hebt. Dan hoef je niet helemaal onder je bureau te kruipen om te kijken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter de Flitskikker InfoTool hier vandaan halen. Dat is een iets nieuwere versie.

Je kan Windows zelf naar drivers (of in de Nederlandse versie van Windows: stuurprogramma's) laten zoeken. Klik met je rechtermuisknop op Realtek High Definition Audio en dan op Stuurprogramma's bijwerken > Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. Ik weet niet of Windows er heel goed in is, maar je kan het altijd proberen. Zorg er wel voor dat je verbonden bent met internet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een geluidskaart zorgt er inderdaad voor dat je geluid hebt. Krengen dat het zijn, schijn er altijd problemen mee te hebben...

Maar zo ver ik dus kan begrijpen, je hebt deze pc dus bij de Aldi gekocht (Medion pc?), heb je GTA SA eerder op deze pc geprobeerd te installeren? Heb je ooit geprobeerd om een ander spel te installeren op je pc?

Kijk anders eens even hier voor een driver van je geluidskaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...