MegaPilot Geplaatst: 30 december 2011 Rapport Geplaatst: 30 december 2011 Haai, op m'n externe harde schijf moet ik voor een bestand te verwijderen/aan te passen steeds een extra keertje klikken op 'doorgaan'. Hoe schakel ik deze nutteloze uitvinding uit? Mvg, MP Reageren
vice Geplaatst: 30 december 2011 Rapport Geplaatst: 30 december 2011 Ik ben niet zeker of dit het is, maar volgens mij is het bij: configuratiescherm -> klik op 'Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht' -> Gebruikersaccounts -> Instellingen voor gebruikersaccountsbeheer wijzigen -> en dan de slider naar beneden slepen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar aan de uitleg te zien denk ik wel dat dat het is. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 30 december 2011 Thanks, het probleem is verholpen! Reageren
Crypteq Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Wat Vice beschrijft is het UAC (User account control) volledig uitschakelen. Dit is onverstandig en minder veilig, omdat dan elk programma waar dan ook op je systeem lees en schrijfrechten heeft, waardoor het voor kwaadaardige programma's heel makkelijk is bestanden te wijzigen wat ze normaal niet mogen, zonder enige melding. Je dus altijd admin rechten (net als in XP). Wat er met de bestanden op de harde schijf is, is waarschijnlijk omdat die van een andere pc/systeem of gebruiker zijn, en je dan niet zomaar bestanden mag wijzigen van andere. natuurlijk omdat dit je eigen bestanden zijn (wat Windows dan niet weet) moet je dat aangeven, dat doe je door: 1. naar het bestand, of de map te gaan en rechts klikken -> Eigenschappen 2. Ga naar het tabblad beveiliging. 3. Klik onderaan op: geavanceerd 4. Ga naar het tabblad eigenaar 5. Klik op de knop bewerk 6. Selecteer je account in de lijst 7. Indien je dit wilt toepassen op de gehele map met inhoud, vink je onderaan: Eigenaar van onderliggen containers en objecten vervangen, aan. 8. Klik op OK 9. Sluit alle vensterd door steeds op OK te klikken. 10. Je bent weer eigenaar van de mappen/bestanden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.