Jump to content

Headset probleem


martijn0126

Recommended Posts

Hoi mede-forumers.

Tijdens de kerst heb ik een nieuwe headset voor de computer gekregen, hij zag er mooi uit en het gaf goed geluid. De headset heeft zo'n roze mic. stekkertje, en een groen geluids stekkertje, daarmee heb ik 'm aangesloten ACHTER in mijn computer vanwege een snelweg aan kabel. Helaas had ik achter in mijn computer (wat misschien normaal is) GEEN microfoon-aansluiting, maar alleen een Line-in aansluiting en een aansluiting voor luidsprekers. Ik heb mijn headset maar voren in de pc aangesloten, met wel een mic. ingang, natuurlijk ook een luidspreker ingang, maar de luidspreker-ingang deed het niet. Heel vervelend natuurlijk, heeft iemand nu eigenlijk een idee zodat ik mijn headset wel kan aansluiten?? Bijvoorbeeld met een USB-omsteker ofz?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi mede-forumers.

Tijdens de kerst heb ik een nieuwe headset voor de computer gekregen, hij zag er mooi uit en het gaf goed geluid. De headset heeft zo'n roze mic. stekkertje, en een groen geluids stekkertje, daarmee heb ik 'm aangesloten ACHTER in mijn computer vanwege een snelweg aan kabel. Helaas had ik achter in mijn computer (wat misschien normaal is) GEEN microfoon-aansluiting, maar alleen een Line-in aansluiting en een aansluiting voor luidsprekers. Ik heb mijn headset maar voren in de pc aangesloten, met wel een mic. ingang, natuurlijk ook een luidspreker ingang, maar de luidspreker-ingang deed het niet. Heel vervelend natuurlijk, heeft iemand nu eigenlijk een idee zodat ik mijn headset wel kan aansluiten?? Bijvoorbeeld met een USB-omsteker ofz?

Als je hem aangesloten hebt via een luidspreker ingang zal het niet werken, je headset gebruikt eigenlijk 2 'kanalen'. Een uitsturende (de microfoon) en een ontvangende (de headset), de microfoon kun je het beste aansluiten op een rode/roze mic ingang of eventueel inderdaad de line in. Maar dan moet je wel het praatprogramma zo instellen dat hij ook het geluid van de line-in oppakt, het geluid wat jij binnenkrijgt over je oorschelpen is een inkomend geluid. Als je dat dus aansluit op een line-in, gaat dat niet werken. Daarom moet je het groene stekkertje op een uitgang aansluiten.

Nu dat duidelijk is, werkt het nog steeds niet. Want dan kunnen we even verder kijken naar eventuele instellingen/toebehoren om het goed via de Line-in te laten verlopen. Ik weet namelijk niet of hij de microfoon zo zelf oppakt vanuit de line-in, want zelf werk ik tussen mijn microfoon en de Line-in nog met een mengtafel en een D.I.

Ik vind het wel raar dat er geen microfoon ingang zit op je desktop PC, heb je wel goed gekeken?

Link to comment
Delen op andere websites

Er zit tegenwoordig aan bijna elk moederbord, wel een microfoonaansluiting. Kijk anders of het niet voorop je computer zit ( ik heb er 1 voor en 1 achter )

Mocht er echt geen aansluiting zijn, dan kan je inderdaad een analog-to-usb adapter kopen, bij de meeste computerwinkels. Of je ruilt je Headset om voor eentje met een usb aansluiting ipv analoog. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

De aansluiting voor je mic is roze of blauw.

Het kan zijn dat je 2 geluidskaarten hebt in je pc dat is tegenwoordig wel gebruikelijk.

Soms kan je je mike in een andere pluggen en met de fabrikantsoftware instellen dat je die in/uitgang gebruikt als mic.

Kijken en testen is de best optie, succes!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik heb voren in mijn PC een groen en roze plug-in, achter heb ik een groene en een blauwe, ik heb opgezocht dat de blauwe een line-in voor mp3-spelers is ofso. Maar iemand dan een site om zo'n usb-adapter te kopen voor mijn headset? Én trouwens als ik zo´n usb-omsteker heb, kan ik deze dan ook gebruiken voor mijn Playstation 3 of moet ik dan toch een draadloze met bluethoot kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb het inmiddels opgelost: ik heb mijn microfoon voren aangesloten en aangezien ik maar een kleine pc-kast heb, heb ik het luidspreker stekkertje achter in de pc aangesloten, maar dan wel met een verlenger die ik bij mijn oude Dell audio set had.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

naja mooi dat ie in ieder geval het nu doet.

Het ziet er naar uit alsof de ( om zo maar te zeggen ) plugout van de PC de Plugin van de speakers niet de detecteerde, een verlengstuk ( die wel gedetecteerd word ) is dan inderdaad een goede oplossing :puh:

( porren helpt soms ook wel :schater: )

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...