Fiegel5 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 (bewerkt) Hee, ik ga geen 5 posts typen om dan uiteindelijk de les gewezen te worden. Jij vraagt om advies en dat wil je graag geven, het maakt mij dan niet uit of je het aanneemt. Maar ga me alsjeblieft niet proberen dan de les te lezen, dat mag je als je 3 jaar gedraaid hebt. Want dan begrijp je, hoe duur je geluidssysteem ook is dat als je begint een met een slecht startsignaal je niet eindigt met goede kwaliteit! Als je dit wilt, lees je dan eerst even in over hoe geluid in elkaar zit. Ik bedoel, krakende faders de oorzaak van je speakers of CD spelers? Jup.. Daarnaast, prijskaartje? 400 euro voor een mixer is nog steeds geen geld hoor. Bewerkt: 2 januari 2012 door Fiegel5 Reageren
MJ_Forever Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Hee, ik ga geen 5 posts typen om dan uiteindelijk de les gewezen te worden. Jij vraagt om advies en dat wil je graag geven, het maakt mij dan niet uit of je het aanneemt. Maar ga me alsjeblieft niet proberen dan de les te lezen, dat mag je als je 3 jaar gedraaid hebt. Want dan begrijp je, hoe duur je geluidssysteem ook is dat als je begint een met een slecht startsignaal je niet eindigt met goede kwaliteit! Als je dit wilt, lees je dan eerst even in over hoe geluid in elkaar zit. Ik bedoel, krakende faders de oorzaak van je speakers of CD spelers? Jup.. Daarnaast, prijskaartje? 400 euro voor een mixer is nog steeds geen geld hoor. Oke sorry, het was niet mijn bedoeling om je de les te spellen. Maar ik wist ook niet dat je al 3 jaar DJ bent, en volgels mij heb jij ook niet direct 1000 euro gespendeerd aanje dj set? Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 2 januari 2012 Rapport Geplaatst: 2 januari 2012 Oke sorry, het was niet mijn bedoeling om je de les te spellen. Maar ik wist ook niet dat je al 3 jaar DJ bent, en volgels mij heb jij ook niet direct 1000 euro gespendeerd aanje dj set? Ik ben geen DJ, ik werk in de licht en geluid. En ja, ik heb ook geïnvesteerd in een mengtafel. En dat was dan geen DJ mixer zoals jij, maar een PA-tafel met 16 kanalen. En ook die kon ik voor een luttele 300 euro van Berhinger kopen, maar op advies van collega's en internet heb ik er uiteindelijk een van 1300 gekocht. En ik heb er nog nooit spijt van gehad, ik heb er lang voor moeten werken. Maar ik heb wel wat staan waarmee ik over 10 jaar nog steeds kan werken als ik dat zou willen. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 4 januari 2012 Rapport Geplaatst: 4 januari 2012 Als je een mixer wil heb je maar twee mogelijkheden. Je koopt het tweedehands Je koopt er eentje die sterk afgeprijsd is, zoals deze Reageren
Nuke[NL] Geplaatst: 22 januari 2012 Rapport Geplaatst: 22 januari 2012 Als ik kijk naar je budget vraag ik me af waarom je niet voor een digitale setup bent gegaan. Goede MIDI-controllers voor beginners zijn al te verkrijgen vanaf 200 euro en voor dat geld ben je ook meteen klaar. Ik snap dat het professioneler aanvoelt om met CDJ's te draaien, maar tegenwoordig is het gebruik van Traktor of Serato evengoed een standaard. Zelf ben ik overigens ook DJ op mijn studentenvereniging. Daar werken we met 2 Pioneer CDJ-800's en een Pioneer DJM-800. Ik hoefde dus geen eigen materiaal aan te schaffen, maar ben onlangs toch tot de aankoop overgegaan van de Reloop Mixage. Dit is een 2-kanaals MIDI-controller van 200 euro die wordt geleverd met Traktor LE (wat je overigens wel naar Traktor Pro 2 wil upgraden). Ik ben er in elk geval erg tevreden mee en hij is zowel op zich als in combinatie met de CDJ/DJM-800 setup heerlijk in het gebruik. Als je echter naar jouw budget kijkt zou je ook prima professioneler spul als een Traktor Kontrol S2 kunnen kopen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.