Jump to content

Pitch vraagje

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, nu mijn cdspelers toegekomen zijn (mixer nog niet), heb ik al wat kennis gemaakt met het mixen door eens de knoppen van de Gemini CDJ-600 te onderzoeken. Hierbij kwam ik op een knopje en schuif voor de pitch. Als het knopje voor de bpm indrukte, kwam bpm 0 op het scherm. Ik dacht zo van 'huh?' Moet ik dit zelf instellen? Als ik op het knopje druk komt er steeds een andere bpm op het scherm. Hoe kan ik de BPM juist krijgen? Moet ik mijn usb verbinden met mijn laptop en met een speciaal programmatje instellen? Of moet ik het zelf uitvissen?

Ik weet het, misschien is dit een domme vraag, maar ik ben ook nog maar een beginner hé.

Bewerkt: door MJ_Forever

Hallo, nu mijn cdspelers toegekomen zijn (mixer nog niet), heb ik al wat kennis gemaakt met het mixen door eens de knoppen van de Gemini CDJ-600 te onderzoeken. Hierbij kwam ik op een knopje en schuif voor de pitch. Als het knopje voor de bpm indrukte, kwam bpm 0 op het scherm. Ik dacht zo van 'huh?' Moet ik dit zelf instellen? Als ik op het knopje druk komt er steeds een andere bpm op het scherm. Hoe kan ik de BPM juist krijgen? Moet ik mijn usb verbinden met mijn laptop en met een speciaal programmatje instellen? Of moet ik het zelf uitvissen?

Ik weet het, misschien is dit een domme vraag, maar ik ben ook nog maar een beginner hé.

Een nummer heeft een aantal beats per minuut, een gewoon nummer heeft er ongeveer 128. Als je gaat mixen, ga je leren om met die beats om te gaan. Zo leer je dat je een aantal platen door elkaar kunt mixen en dat van beiden platen de BPM gelijk moeten zijn. Stel je zou een nummer van 129 BPM willen inmixen op een nummer van 128, kun je het nummer van 129 terug faden naar 128.

Kort samengevat: De pitch is de snelheid van een nummer, als je er mee schuift hoor je ook het nummer sneller en trager worden. Dit schuif je per nummer.. :)