Jump to content

Pitch vraagje

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo, nu mijn cdspelers toegekomen zijn (mixer nog niet), heb ik al wat kennis gemaakt met het mixen door eens de knoppen van de Gemini CDJ-600 te onderzoeken. Hierbij kwam ik op een knopje en schuif voor de pitch. Als het knopje voor de bpm indrukte, kwam bpm 0 op het scherm. Ik dacht zo van 'huh?' Moet ik dit zelf instellen? Als ik op het knopje druk komt er steeds een andere bpm op het scherm. Hoe kan ik de BPM juist krijgen? Moet ik mijn usb verbinden met mijn laptop en met een speciaal programmatje instellen? Of moet ik het zelf uitvissen?

Ik weet het, misschien is dit een domme vraag, maar ik ben ook nog maar een beginner hé.

Bewerkt: door MJ_Forever

Hallo, nu mijn cdspelers toegekomen zijn (mixer nog niet), heb ik al wat kennis gemaakt met het mixen door eens de knoppen van de Gemini CDJ-600 te onderzoeken. Hierbij kwam ik op een knopje en schuif voor de pitch. Als het knopje voor de bpm indrukte, kwam bpm 0 op het scherm. Ik dacht zo van 'huh?' Moet ik dit zelf instellen? Als ik op het knopje druk komt er steeds een andere bpm op het scherm. Hoe kan ik de BPM juist krijgen? Moet ik mijn usb verbinden met mijn laptop en met een speciaal programmatje instellen? Of moet ik het zelf uitvissen?

Ik weet het, misschien is dit een domme vraag, maar ik ben ook nog maar een beginner hé.

Een nummer heeft een aantal beats per minuut, een gewoon nummer heeft er ongeveer 128. Als je gaat mixen, ga je leren om met die beats om te gaan. Zo leer je dat je een aantal platen door elkaar kunt mixen en dat van beiden platen de BPM gelijk moeten zijn. Stel je zou een nummer van 129 BPM willen inmixen op een nummer van 128, kun je het nummer van 129 terug faden naar 128.

Kort samengevat: De pitch is de snelheid van een nummer, als je er mee schuift hoor je ook het nummer sneller en trager worden. Dit schuif je per nummer.. :)

Maak anders gewoon 1 topic voor jezelf, waar je alle vragen in gaat zetten. Zo houd je het ook lekker overzichtelijk.. :)

Bewerkt: door Fiegel5
Geplaatst:

Sorry Fiegel5, dit is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik wil weten hoe ik de bpm om mijn tracks (usb) kan zetten, als ik op mijn scherm bij bpm kijk, staat er niets, zo kan ik toch niet mixen?

Sorry Fiegel5, dit is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik wil weten hoe ik de bpm om mijn tracks (usb) kan zetten, als ik op mijn scherm bij bpm kijk, staat er niets, zo kan ik toch niet mixen?

Dan is mss je cd-speler kapot. Vaak geven cd-spelers het bpm helemaal niet goed aan. Zo mix ik zonder de bpm counter omdat die ronduit waardeloos is. Veel djs mixen zonder bpm counter. Ik heb in mijn cd map wel het aantal bpm achter de tracknaam staan, vermakkelijkt het.

Bewerkt: door S-te-Fan
Geplaatst:

@Stefan: je kan de bpm veranderen bij eigenschappen van het liedje op je pc.

EDIT: WEET ER IEMAND EEN MANIER HOE JE AL JE LIEDJES KUNT LATEN ANALIZEREN EN BPM EROP LATEN ZETTEN?

@Stefan: je kan de bpm veranderen bij eigenschappen van het liedje op je pc.

Whaha echt niet

EDIT: WEET ER IEMAND EEN MANIER HOE JE AL JE LIEDJES KUNT LATEN ANALIZEREN EN BPM EROP LATEN ZETTEN?

Klik

Bewerkt: door S-te-Fan

MJ, ik vind het een beetje jammer. Dit is het zoveelste topic waar je om vragen en advies vraagt, en dat krijg je van meerdere leden. Maar toch wijs je ons constant af, niet even een bedankje voor de hulp. Maar alleen maar betweterij, als wij met meerdere zeggen dat je de BPM van een liedje niet kunt veranderen dan moet jij niet gaan zeggen dat het wel zo is. Wat logisch is, want dan zou je het complete nummer trager of sneller maken. (lees mijn tekst)

Het is zonde, want je wilt dus advies en dat krijg je van ons. Maar dat weer je ook weer af, net zoals toen met die mengtafel. Vijf leden adviseren je iets, en zonder een goed argument wijs je dat meteen af en ga je toch voor je eigen keuze. Waarom maak je dan een topic, als het toch al zeker weet?

Nog even over de kwestie BPM tellen, de versie van Mixmeister is het beste. Maar ik denk dat je je eerst maar eens goed moet gaan verdiepen in wat basisstoffen van het mixen. Zodat je in elk geval weet waar je over praat.

Edit: Zie dit niet als sneer naar jou toe, pak het positief op. Ik bedoel het goed, ik merk alleen dat ik er zelf vermoeid van wordt. En dat is jammer, want ik zou je wel graag helpen. Maar als je alles als vanzelfsprekend ziet, en dat ook nog eens afwijst... ..

Bewerkt: door Fiegel5
Geplaatst:

@ Fiegel5

Ergens heb je wel gelijk, maar ik heb voor die DJX-900 gekozen omdat deze in mijn budget paste. Die reloop van bijna 400 euro was ietsje te duur voor een beginner zoals ik, ookal is die zoveel beter. Maar da's logisch, hoe duurder je gaat hoe beter ie gaat zijn. Ik wil gewoon beginnen met een basic setje, niet direct pioneer e.d., omdat dit toch wel iets professioneler materiaal is.

Geplaatst:

@ Fiegel5

Ergens heb je wel gelijk, maar ik heb voor die DJX-900 gekozen omdat deze in mijn budget paste. Die reloop van bijna 400 euro was ietsje te duur voor een beginner zoals ik, ookal is die zoveel beter. Maar da's logisch, hoe duurder je gaat hoe beter ie gaat zijn. Ik wil gewoon beginnen met een basic setje, niet direct pioneer e.d., omdat dit toch wel iets professioneler materiaal is.

Dat is verder geen probleem, zolang je snapt wat ik bedoel is het al goed. Hoe is het nu afgelopen met je CD-speler? Werkt hij? Snap je alles?

Geplaatst:

Auwehoer met VirtualDJ, goed genoeg voor de fase waar je nu nog inzet waarschijnlijk, en vooral vereenvoudigd. En met de pitch moet je wel zuinig zijn, aangezien je er een liedje echt vercrackt door kan laten klinken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...