Jump to content

Zwarte strepen op m'n scherm


Shotyoudie

Recommended Posts

Halloo ik heb al redelijk lange tijd last van zwarte strepen over m'n scherm, vooral als er iets refreshed. Zoals een webpagina, games starten, map openen of iets typ in kladblok... Ik ben het echt zat :duh: Dus heeft iemand hier een oplossing voor ?

Fotow :

Dit duurt dan ongeveer halve seconden.

img0125nm.jpg

PC:

Scherm: 2x 2223NW, ik gebruik DisplayFusion voor windows balk door te laten lopen, eyefinity staat uit.

GPU: 5850HD van Gigabyte, overclockt van 765 MHz naar 918 MHz (Memory van 1050MHz > 2000MHz), ik dacht eerst dat het hier aan zou liggen, dus ik heb alles weer terug naar fabrieks-instellingen gezet. Na een week had ik er nog last van. Bijvoorbeeld nu loopt mijn GPU op 157MHz Core/300MHz MEM en heb er nog last van. Ik heb op het moment driver versie 11.9 en ben nu 11.12 aan het downloaden.

Rapport van Rick's computer

Uitgevoerd op 6-1-2012, 19:18:01

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|System manufacturer  

 |Computermodel:|System Product Name  

 |Computernaam:|PC_VAN_RICK (in werkgroep WORKGROUP)  

 |Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem  

 empty.gif   

 motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.  

 |Model:|P7P55D  

 |BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.  

 |BIOS Model:|BIOS Date: 05/21/10 12:23:34 Ver: 08.00.15, versie 1702   

 |Aansluitingen:|PCIEX16_1 (Gebruikt), PCIEX1_1 (Vrij), PCIEX1_2 (Vrij), PCIEX16_2 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij)  

 |Poorten:|PS/2 Keyboard (Toetsenbord), USB9_10 (USB), USB11_12 (USB), USB13_14 (USB), GbE LAN (Netwerk), AUDIO (Audio), SATA6 (8251 Compatibel), PS/2 Mouse (Muis), SATA1 (8251 Compatibel), SATA2 (8251 Compatibel), SATA3 (8251 Compatibel), SATA4 (8251 Compatibel), SATA5 (8251 Compatibel), USB1_2 (USB), USB3_4 (USB), USB5_6 (USB), USB7_8 (USB), IE1394_2 (FireWire), CD (Audio), AAFP (Audio), CPU_FAN (Geen), CHA_FAN1 (Geen), PWR_FAN (Geen), CHA_FAN2 (Geen), PATA_IDE (Geen), SATA_E1 (8251 Compatibel), SATA_E2 (8251 Compatibel), F_ESATA (8251 Compatibel)  

 empty.gif   

 processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core i5 CPU 760 @ 2.80GHz (Quad Core)  

 |Kloksnelheid:|2801 MHz  

 |Socket & Cache(s):|LGA1156, 1024 KB L2 Cache, 8192 KB L3 Cache  

 empty.gif   

 memory.gifGeheugen|Grootte:|4094 MB RAM  

 |Type(s):|2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, DIMM)  

 empty.gif   

 harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (G:)  

 |Grootte:|1397,27 GB (465,76 GB (C:) + 931,51 GB (G:) +  GB (Q:) )  

 |Vrije ruimte:|913,83 GB (84,15 GB (C:) + 829,68 GB (G:) +  GB (Q:) )  

 empty.gif   

 drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, G: Lokale harde schijf, Q: Lokale harde schijf, Z: Netwerkverbinding  

 |Model(len):|C: WDC WD5000AAJS-00A8B0 ATA Device IDE, D: TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device, G: ST31000524AS ATA Device IDE, Z: Onbekend  

 empty.gif   

 soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|(Generic USB-audio)  

 |Model:|USB-audioapparaat  

 empty.gif   

 videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 5800 Series  

 |Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x6899)  

 |Geheugengrootte:|1024 MB VRAM  

 |Stuurprogramma:|aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.892.0.0  

 empty.gif   

 display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

 |Model:|Algemeen niet-PnP-beeldscherm  

 |Schermresolutie:|1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)  

 |Kleurdiepte:|32-bits  

 |Frequentie:|60 Hz  

 empty.gif   

 mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft  

 |Model:|HID-muis  

 |Aantal knoppen:|2  

 |Aansluiting:|USB  

 empty.gif   

 keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat  

 |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

 |Functietoetsen:|12  

 empty.gif   

 networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), ESLvnic Virtual Network 64 Bit (Ethernet 802.3), D-Link AirPlus G DWL-G122 draadloze USB-adapter (rev.C) (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)  

 |Adressen:|IP: 192.168.0.247  

 empty.gif   

 directx.gifDirectX|Versie:|11.0  

 empty.gif   

 operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate   

 |Versie:|6.1.7600  

 |Service Pack:|Geen     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je het op twee schermen of enkel op eentje?

Enkel me linker. :bonk: Wat raar is als ik instellingen in CCC verander stopt het soms, en gaat het als ik m'n pc opnieuw opstart weer door. Dus ik denk dat de instellingen van windows conflicteren met CCC.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het toch al 2 jaar zo staan, nooit problemen mee gehad. Dan is er grotere kans dat me scherm kapot gaat, omdat deze gemiddeld 8 uur per dag aan staat. Volgens Tweakers kwam de eerste prijsvermelding in 2008, terwijl ik zeker ben dat ik hem in 2007 al had.

@Hierboven: Zal is proberen, foto maken was al niet makkelijk :7

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Enkel me linker. :bonk: Wat raar is als ik instellingen in CCC verander stopt het soms, en gaat het als ik m'n pc opnieuw opstart weer door. Dus ik denk dat de instellingen van windows conflicteren met CCC.

Je schermen zijn hetzelfde he?

Trek eens beide schermen los en draai ze om, dus gebruik je linkse scherm als rechtse met de andere kabel en bij de andere ook.

Heb je het dan op je rechtse scherm, dan zit het in je scherm, blijft het links ligt het of aan je drivers of videokaart/kabels.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak eens een PrintScreen als het zich voordoet, en post die hier.

Op PrintScreen zichtbaar = waarschijnlijk videokaart of drivers.

Niet " = waarschijnlijk beeldscherm.

Handig truucje, zou iedereen hier moeten onthouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak eens een PrintScreen als het zich voordoet, en post die hier.

Op PrintScreen zichtbaar = waarschijnlijk videokaart of drivers.

Niet " = waarschijnlijk beeldscherm.

Handig truucje, zou iedereen hier moeten onthouden.

heeft dit enige toevoeging aan dit topic? nee.

ik denk dat je het niet zelf kan oplossen ik zou toch naar een computerzaak gaan. (als je tijd hebt)

Link to comment
Delen op andere websites

Maak eens een PrintScreen als het zich voordoet, en post die hier.

Op PrintScreen zichtbaar = waarschijnlijk videokaart of drivers.

Niet " = waarschijnlijk beeldscherm.

Handig truucje, zou iedereen hier moeten onthouden.

heeft dit enige toevoeging aan dit topic? nee.

ik denk dat je het niet zelf kan oplossen ik zou toch naar een computerzaak gaan. (als je tijd hebt)

Wel handig voor het forum ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar stel als je beeldscherm dat niet meer aankan, dan kan je toch altijd die optie uitzetten in windows dat hij zon fade-in doet voordat je het venster ziet. Is trouwens beter te zien als je een venster weg klikt (omdat deze slomer verloopt).

Ik heb deze effecten op mijn desktop ook uitgezet omdat ze mijn oude videokaart killen :cab: .

Link to comment
Delen op andere websites

Maar stel als je beeldscherm dat niet meer aankan, dan kan je toch altijd die optie uitzetten in windows dat hij zon fade-in doet voordat je het venster ziet. Is trouwens beter te zien als je een venster weg klikt (omdat deze slomer verloopt).

Ik heb deze effecten op mijn desktop ook uitgezet omdat ze mijn oude videokaart killen :cab: .

Op die momenten zie ik geen zwarte strepen. Ik zie ze vaker als ik een een webpagina refresh. Mijn videokaart zou die simpele animaties makkelijk moeten aankunnen :7

Link to comment
Delen op andere websites

terwijl ik zeker ben dat ik hem in 2007 al had.

Wacht.. En dan dit al? Ik gebruik nu al sinds 2002 ofzo mijn huidige LCD-scherm en heb er zelfs nog geen dode pixel op en die staat ook bijna de hele dag aan, vraag me af hoe het dan kan dat die van jou het zo snel begeeft...
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...