Jump to content

PC valt uit.


DennOOOtje

Recommended Posts

Hey,

Ik heb sinds net in ene keer een vaag probleem met mijn PC, hij valt heel vaak uit, kan 9 van de 10 keer niet eens in Windows komen.

Net even gekeken in Bios bij H/W Monitor en hij viel ook gelijk uit.

Bij H/W monitor staat:

CPU Temperature: -31 C

System Temperature: 42 C

CPU FAN SPEED: 0 RPM (???)

SYS FAN 1 SPEED: 0 RPM

SYS FAN 2 SPEED: 0 RPM

CPU Vcore: 0.936 V

3.3 V: 3.280 V

5 V: 4.918 V

12 V: 12.144 V

Van sys fan 1 en 2 kan ik begrijpen dat ze t niet doen omdat ik geen losse fans in me systeem heb, maar CPU fan staat gewoon stil??? Hoe kan dit?

Specs:

i7 950

MSI X58A-GD65

AMD Radeon HD6870 1 GB Dual Fan

6 GB DDR3 1066 MHz

600 Watt PSU

Niks geoverclocked ofzo.

Grtz :s

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik heb sinds net in ene keer een vaag probleem met mijn PC, hij valt heel vaak uit, kan 9 van de 10 keer niet eens in Windows komen.

Net even gekeken in Bios bij H/W Monitor en hij viel ook gelijk uit.

Bij H/W monitor staat:

CPU Temperature: -31 C

System Temperature: 42 C

CPU FAN SPEED: 0 RPM (???)

SYS FAN 1 SPEED: 0 RPM

SYS FAN 2 SPEED: 0 RPM

CPU Vcore: 0.936 V

3.3 V: 3.280 V

5 V: 4.918 V

12 V: 12.144 V

Van sys fan 1 en 2 kan ik begrijpen dat ze t niet doen omdat ik geen losse fans in me systeem heb, maar CPU fan staat gewoon stil??? Hoe kan dit?

Specs:

i7 950

MSI X58A-GD65

AMD Radeon HD6870 1 GB Dual Fan

6 GB DDR3 1066 MHz

600 Watt PSU

Niks geoverclocked ofzo.

Grtz :s

dan heb je een kans dat je cpu fan toch kapot is of los is geraakt van de aansluiting. hoewel je SpeedFan nooit kan vertrouwen. Het programma werkt nog geen eens goed met moderne moederborden.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik heb sinds net in ene keer een vaag probleem met mijn PC, hij valt heel vaak uit, kan 9 van de 10 keer niet eens in Windows komen.

Net even gekeken in Bios bij H/W Monitor en hij viel ook gelijk uit.

Bij H/W monitor staat:

CPU Temperature: -31 C

System Temperature: 42 C

CPU FAN SPEED: 0 RPM (???)

SYS FAN 1 SPEED: 0 RPM

SYS FAN 2 SPEED: 0 RPM

CPU Vcore: 0.936 V

3.3 V: 3.280 V

5 V: 4.918 V

12 V: 12.144 V

Van sys fan 1 en 2 kan ik begrijpen dat ze t niet doen omdat ik geen losse fans in me systeem heb, maar CPU fan staat gewoon stil??? Hoe kan dit?

Specs:

i7 950

MSI X58A-GD65

AMD Radeon HD6870 1 GB Dual Fan

6 GB DDR3 1066 MHz

600 Watt PSU

Niks geoverclocked ofzo.

Grtz :s

dan heb je een kans dat je cpu fan toch kapot is of los is geraakt van de aansluiting. hoewel je SpeedFan nooit kan vertrouwen. Het programma werkt nog geen eens goed met moderne moederborden.

Ja inderdaad heb net gekeken en het kabeltje zat los.

En ik keek niet met speedfan ik keek in de bios :)

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Megadreams: Quote Piramide verwijderd.<<<

ok, het zag eruit als speedfan. mijn oude PC starte nooit op als de cpu kabel los zat, je hebt desondanks best veel geluk dat je cpu nog leeft.

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Megadreams: Quote Piramide verwijderd.<<<

nee, hij valt uit (hoop ik voor je) als je bijv. aan het internetten bent. Maar als je je PC de hele tijd opnieuw blijft opstarten, dan kan je PC zichzelf niet uitschakelen, dan gaat je CPU doorbranden, zo ook je moederbord...

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Omg...

Kom net terug van eten, staat me pc uit, kijk ik bij fan dinges , staat ie weer op 0 RPM...

Wat is dit nu??

En hij start niet opnieuw op btw, hij springt gewoon uit

Nevermind, heb het denk ik al...

:$

Was volgensmij gewoon een kabel die tegen mijn cpu fan aankwam... en daardoor niet draaide xD

Is er btw een programmatje waar ik in games enzo mijn CPU + Grafische kaart temperatuur enzo kan zien? Zou erg handig zijn.

Kan ik t ff in de gaten houden :)

- Anders speel ik wel ff in Windowed Mode en laat ik speedfan ernaast staan ofzo.. ;p

>>> Door Megadreams: Posts samengevoegd, gebruik vanaf nu a.u.b de "bewerk" knop. 0% warn check je PB-inbox.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Omg...

Kom net terug van eten, staat me pc uit, kijk ik bij fan dinges , staat ie weer op 0 RPM...

Wat is dit nu??

En hij start niet opnieuw op btw, hij springt gewoon uit

Nevermind, heb het denk ik al...

Link to comment
Delen op andere websites

Willen jullie in de toekomst alsjeblieft de gigantische quote piramides verwijderen uit jullie posts? Ik hoef de fipo maar één keer te zien, ik heb geen alzheimer. Bij voorbaat dank.

@DennOOOtje; ik zou als ik jou was even geen games meer gaan spelen als je het zaakje niet volledig vertrouwt. Ik zou even een CPU stresstest gaan draaien, als hij die overleeft zonder erge dingen te gaan vertonen kan je gewoon normaal gaan gamen zonder het vergrote risico te lopen dat hij overhit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...