DennOOOtje Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Geplaatst: 7 januari 2012 Hey, Ik heb net de nieuwste Ubuntu (11.10?) geinstalleerd, alleen heb geen boot menu als ik m'n pc opstart. :S Hij start gewoon Windows 7 op, terwijl ik heb gekozen om Ubuntu naast Windows 7 te installeren, heeft ie ook gedaan, m'n hardeschijf in 2'en gesplitst, maar nu krijg ik ubuntu niet te zien? :') Kan iemand mij vertellen hoe ik zorg dat gewoon Ubuntu op kan starten? xD (Zie btw ook die partitie niet op Windows 7 bij Deze computer) Reageren
Crypteq Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Geplaatst: 7 januari 2012 (bewerkt) Hey, Ik heb net de nieuwste Ubuntu (11.10?) geinstalleerd, alleen heb geen boot menu als ik m'n pc opstart. :S Hij start gewoon Windows 7 op, terwijl ik heb gekozen om Ubuntu naast Windows 7 te installeren, heeft ie ook gedaan, m'n hardeschijf in 2'en gesplitst, maar nu krijg ik ubuntu niet te zien? :') Kan iemand mij vertellen hoe ik zorg dat gewoon Ubuntu op kan starten? xD (Zie btw ook die partitie niet op Windows 7 bij Deze computer) Het kan zijn dat GRUB (de bootloader) niet op de primaire partitie is geinstalleerd. Probeer met een tool het alsnog te installeren, meer info vind je hier: klik Edit: En dat je de partitie niet in Windows kan zien, komt doordat Windows het bestandssysteem (Ext3/Ext4) niet kent. Bewerkt: 7 januari 2012 door BC7 Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 7 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2012 Hey, Ik heb net de nieuwste Ubuntu (11.10?) geinstalleerd, alleen heb geen boot menu als ik m'n pc opstart. :S Hij start gewoon Windows 7 op, terwijl ik heb gekozen om Ubuntu naast Windows 7 te installeren, heeft ie ook gedaan, m'n hardeschijf in 2'en gesplitst, maar nu krijg ik ubuntu niet te zien? :') Kan iemand mij vertellen hoe ik zorg dat gewoon Ubuntu op kan starten? xD (Zie btw ook die partitie niet op Windows 7 bij Deze computer) Het kan zijn dat GRUB (de bootloader) niet op de primaire partitie is geinstalleerd. Probeer met een tool het alsnog te installeren, meer info vind je hier: klik Edit: En dat je de partitie niet in Windows kan zien, komt doordat Windows het bestandssysteem (Ext3/Ext4) niet kent. Hmm... heb alleen geen CD/DVD Drive... kan dit ook via usb stick? :$ Reageren
Flitskikker Geplaatst: 7 januari 2012 Rapport Geplaatst: 7 januari 2012 Probeer dit eens: http://neosmart.net/EasyBCD/ Reageren
DennOOOtje Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2012 (bewerkt) Probeer dit eens: http://neosmart.net/EasyBCD/ Bedankt, ik ga het gelijk even proberen! Ik laat het even weten als het werkt - Het lukte niet echt xD, maar ik weet denk ik al waar 't door komt, gister viel mijn pc meerdere keren uit omdat mijn koeler niet draaide... misschien is dat ook tijdens de installatie gebeurt. Zal hem is gewoon proberen opnieuw te installeren. (Gelijk maar ff 64 bit, had 32 bit versie gedownloadt :$) Pf.. heb m nu geinstalleerd... Alleen nu start ie wel op met dat menu enzo, windows 7, memtest, ubuntu blablabla, alleen als ik voor Ubuntu kies, blijft ie paars. O.o is er een manier om dit te fixen ofzo? Specs: i7 950 @ 3.07 GHz 6 GB DDR3 AMD Radeon HD6870 MSI X58A-GD65 Ah laatmaar, heb 't al. Toen die dat deed op ctrl alt del gedrukt, toen weer ubuntu gekozen, en toen deed ie t Bewerkt: 8 januari 2012 door DennOOOtje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.