Jump to content

Verbinding met internet versnellen


Basssss

Recommended Posts

Heey allen,

Misschien een vage vraag, maar hoe kan ik mijn verbinding vanaf m'n nieuwe computer met het draadloze internet versnellen? Momenteel zuigt de verbinding namelijk echt, valt continue weg en is behoorlijk traag. Dat terwijl mijn laptop, die verbonden is met precies hetzelfde internet, tamelijk snel is en nooit weg valt. Enig idee hoe ik het internet op m'n PC net zo snel kan maken als dat van m'n laptop? Is er een of andere update te downloaden? Ik heb AVG Antivirus net al laten scannen, maar die vond niks, dus 't kan niet aan virussen liggen. De laptop draait trouwens Windows XP en de PC Windows 7 64-bit.

Alvast bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heey allen,

Misschien een vage vraag, maar hoe kan ik mijn verbinding vanaf m'n nieuwe computer met het draadloze internet versnellen? Momenteel zuigt de verbinding namelijk echt, valt continue weg en is behoorlijk traag. Dat terwijl mijn laptop, die verbonden is met precies hetzelfde internet, tamelijk snel is en nooit weg valt. Enig idee hoe ik het internet op m'n PC net zo snel kan maken als dat van m'n laptop? Is er een of andere update te downloaden? Ik heb AVG Antivirus net al laten scannen, maar die vond niks, dus 't kan niet aan virussen liggen. De laptop draait trouwens Windows XP en de PC Windows 7 64-bit.

Alvast bedankt! :)

Het ligt mischien aan de afstand tussen je router en PC...

Link to comment
Delen op andere websites

Of eventuele "Death zones" die meestal veroorzaakt wordt door een dikke muur, metalen leidingen of iets in de muur. Ik zou eens proberen de computer kast op een andere plek neer te zetten, en kijken of het dan wel goed werkt.

Anders kan het een probleem in je netwerk kaart zijn, maar die kans lijkt me vrij klein.

Link to comment
Delen op andere websites

De afstand is 't ook niet, aangezien m'n PC op dezelfde plek staat waar m'n laptop staat. De kast staat misschien zelfs een halve meter dichter op het internetkastje dan de laptop altijd stond. Bovendien is de vloer hier en de plafond van de kamer hieronder (waar het internetkastje staat) enkel oud hout. Btw, voor het internet heb ik zo'n USB-achtig ding (de adapter?) achterin m'n PC, ik weet niet of het daaraan ligt?

Link to comment
Delen op andere websites

De afstand is 't ook niet, aangezien m'n PC op dezelfde plek staat waar m'n laptop staat. De kast staat misschien zelfs een halve meter dichter op het internetkastje dan de laptop altijd stond. Bovendien is de vloer hier en de plafond van de kamer hieronder (waar het internetkastje staat) enkel oud hout. Btw, voor het internet heb ik zo'n USB-achtig ding (de adapter?) achterin m'n PC, ik weet niet of het daaraan ligt?

Je hebt een grote kans dat het dan daaraan ligt..

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan goed zijn dat deze versleten is en dat je internet met momenten dus zeer traag is, ik heb dit gehad met mijn vorige laptop. Al was dat dan wel geen USB adapter maar natuurlijk kan deze hetzelfde hebben als mijn laptop toen. De enigste oplossing is dus deze vernieuwen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is trouwens deze, maar ik heb 'm in het zwart. (Al maakt de kleur niet zoveel uit) Volgens de verkopers bij de Dixons was dit het snelste wat ze hadden? Qua snelheid merk ik daar niks van. :( Ligt het echt aan dat ding? Hij's net nieuw, nog geen week geleden gekocht.

Edit: En het internet op de laptop is nog steeds net zo snel als voorheen.

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Het is trouwens deze, maar ik heb 'm in het zwart. (Al maakt de kleur niet zoveel uit) Volgens de verkopers bij de Dixons was dit het snelste wat ze hadden? Qua snelheid merk ik daar niks van. :( Ligt het echt aan dat ding? Hij's net nieuw, nog geen week geleden gekocht.

Edit: En het internet op de laptop is nog steeds net zo snel als voorheen.

Mischien is die gewoon niet goed, LET OP: de ''snelste'' bestaat niet, het is de maximale snelheid die ze hiermee bedoelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Allemaal huppelen jullie voorbij aan de meest voor de hand liggende reden die er kan zijn: Het ingestelde Wifi kanaal in je router voor draadloze verbindingen. Laten we daar eerst even naar kijken, voordat we overhaast zijn met materialen vervangen die misschien helemaal perfect werken, maar niet goed op elkaar zijn afgesteld. (Algemene "help een ander op het forum"-tip: Eerst de oplossing zoeken die het meest goedkoop is; een gratis oplossing dus. :puh: )

Bassss, weet je het IP van je router, om deze te openen? Plus het merk en type?

Link to comment
Delen op andere websites

Bij internet explorer willen allemaal extensies het internet nog weleens flink vetragen..

Kijk eens bij extra->extensies

Edit: welke browser gebruik je?

Ik gebruik Firefox, en het ligt niet enkel aan de browser, gisteravond werd ik een stuk of 20 keer uit een Minecraft server gesmeten omdat m'n internet steeds wegviel. :(

Allemaal huppelen jullie voorbij aan de meest voor de hand liggende reden die er kan zijn: Het ingestelde Wifi kanaal in je router voor draadloze verbindingen. Laten we daar eerst even naar kijken, voordat we overhaast zijn met materialen vervangen die misschien helemaal perfect werken, maar niet goed op elkaar zijn afgesteld. (Algemene "help een ander op het forum"-tip: Eerst de oplossing zoeken die het meest goedkoop is; een gratis oplossing dus. :puh: )

Bassss, weet je het IP van je router, om deze te openen? Plus het merk en type?

Het IP is 192.168.0.1, als je dat IP bedoeld. :puh: Het merk is Sitecom, het model is WL-312 V1 001, staat erop. :) Zou heel erg fijn zijn als dit gratis kon worden opgelost trouwens. ^_^

Let erop dat je minimaal USB 2.0 gebruikt, anders kan de snelheid ernstig verslechteren. En als TS slim is gebruikt hij geen IE.

Op zowel de doos als op Sitecom's officiele site staat USB 2.0/1.1... Hoe weet ik welke van de twee het is?

Link to comment
Delen op andere websites

Ben je weleens in de routerfirmware geweest? Er vanuit gaande van wel dan maar, aangezien de de specificaties ook kan opdreunen: Het draadloze signaal kan je in je router aanpassen naar een ander kanaal. Deze kanalen zitten in een range van cijfer 1 t/m 13, waarvan 12 en 13 eigenlijk niet worden gebruikt buiten de VS. Ga eens je router "in", en kijk of er hiervoor één algemene plek is voor alle WiFi verbindingen, of dat er per apparaat kan worden ingesteld welk kanaal WiFi wordt gebruikt.

Zo'n WiFi kanaal is niet afhankelijk van specifiek jouw router maar is het spoor wat in de lucht wordt gebruikt, even simpel gezegd. Als jij en al je buren de draadloze apparatuur op kanaal 2 hebben staan, heeft iedereen last van trage verbindingen wanneer je tegelijkertijd online bent. Ook al heeft iedereen zijn eigen router of modem.

Je kan als je deze instellingen hebt gevonden eens spelen met het ingestelde kanaal. Gebruik de range 1 t/m 11, tenzij je een US product hebt. Een HP bijvoorbeeld pakt WiFi uit de volle range (1 t/m 13) maar een Acer of Asus laptop zal nooit op kanalen 12 of 13 draadloos kunnen verbinden omdat de netwerkkaart deze kanalen niet ondersteunt.

EDIT: Dus stel in op "1", probeer het een uurtje, dan "2" etc. en noteer het aantal streepjes signaalsterkte die je PC rechtsonder aangeeft + je eigen ervaring. Zo rolt er een kanaal uit waar dan blijkbaar in jouw omgeving weinig apparaten op zitten, waardoor jij een goeie verbinding kan hebben. Je kan eventueel dit ook toepassen op de laptop, wellicht kan hij daarop nog sneller.

Deze oplossing heeft mijn signaalsterkte van 2 á 3 naar vijf volle "fulltime" strepen signaalsterkte geholpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het IP is 192.168.0.1, als je dat IP bedoeld. :puh: Het merk is Sitecom, het model is WL-312 V1 001, staat erop. :) Zou heel erg fijn zijn als dit gratis kon worden opgelost trouwens. ^_^

Ik zou je ip maar weg laten , er zijn zat manieren om mensen te hacken via ip

Dus ,

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...