Jump to content

Verbinding met internet versnellen


Basssss

Recommended Posts

Het IP is 192.168.0.1, als je dat IP bedoeld. :puh: Het merk is Sitecom, het model is WL-312 V1 001, staat erop. :) Zou heel erg fijn zijn als dit gratis kon worden opgelost trouwens. ^_^

Ik zou je ip maar weg laten , er zijn zat manieren om mensen te hacken via ip

Dus ,

Lol, dat is een beetje overdreven, en vooral voor zijn interne router ip...

Link to comment
Delen op andere websites

Ben je weleens in de routerfirmware geweest? Er vanuit gaande van wel dan maar, aangezien de de specificaties ook kan opdreunen: Het draadloze signaal kan je in je router aanpassen naar een ander kanaal. Deze kanalen zitten in een range van cijfer 1 t/m 13, waarvan 12 en 13 eigenlijk niet worden gebruikt buiten de VS. Ga eens je router "in", en kijk of er hiervoor één algemene plek is voor alle WiFi verbindingen, of dat er per apparaat kan worden ingesteld welk kanaal WiFi wordt gebruikt.

Zo'n WiFi kanaal is niet afhankelijk van specifiek jouw router maar is het spoor wat in de lucht wordt gebruikt, even simpel gezegd. Als jij en al je buren de draadloze apparatuur op kanaal 2 hebben staan, heeft iedereen last van trage verbindingen wanneer je tegelijkertijd online bent. Ook al heeft iedereen zijn eigen router of modem.

Je kan als je deze instellingen hebt gevonden eens spelen met het ingestelde kanaal. Gebruik de range 1 t/m 11, tenzij je een US product hebt. Een HP bijvoorbeeld pakt WiFi uit de volle range (1 t/m 13) maar een Acer of Asus laptop zal nooit op kanalen 12 of 13 draadloos kunnen verbinden omdat de netwerkkaart deze kanalen niet ondersteunt.

EDIT: Dus stel in op "1", probeer het een uurtje, dan "2" etc. en noteer het aantal streepjes signaalsterkte die je PC rechtsonder aangeeft + je eigen ervaring. Zo rolt er een kanaal uit waar dan blijkbaar in jouw omgeving weinig apparaten op zitten, waardoor jij een goeie verbinding kan hebben. Je kan eventueel dit ook toepassen op de laptop, wellicht kan hij daarop nog sneller.

Deze oplossing heeft mijn signaalsterkte van 2 á 3 naar vijf volle "fulltime" strepen signaalsterkte geholpen.

Tja, maar de signaalsterkte hier is altijd 5 streepjes, in sommige gevallen 4. Daarnaast is mijn nieuwe PC de enige in het hele huis die last heeft van het plotseling wegvallen van het internet. Mijn zusje aan de andere kant van de muur heeft nergens last van, zelfs als ik mijn laptop naast deze computer zet werkt het internet daar gewoon soepel. Echter op deze PC valt het internet soms gewoon weg en dan zit ik weer een minuut ofzo dat internetpagina's niet willen laden of ik word uit multiplayer servers gesmeten. Echter de signaalsterkte en dergelijk blijft altijd hoog.

Edit: Trouwens, Live Messenger (MSN) valt dan ook weg, en dan kan ik vragen of hij het probleem wil oplossen. Als oorzaak noemt hij dan "Gateway is offline" of iets dergelijks? Terwijl het internet in de rest van het huis nog gewoon werkt en die zitten allemaal gewoon verbonden met dezelfde verbinding.

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, de PC is net nieuw, dus alles moet er nieuw op. :puh: Dus gelijk AVG Anti-Virus 2012 (Free Edition) erop gezet. Adobe wou ook nog een anti-virus (McAffee ofzo) installeren zelfs al had ik het uitgevinkt bij het installeren van Flash Player, maar dat anti-virus programma is alweer verwijderd.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ligt het waarschijnlijk aan AVG, je moet de firewall hiervan nog zo configureren dat je vrij WiFi verkeer hebt met je eigen router / modem denk ik. Virusscanners willen nogal eens iets te fanatiek zijn afgesteld in de standaard installatie-versie.

Ik denk dat je hier wat aan hebt, en zoek anders even verder met het zoekresultaat in Google.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn versie van AVG 2012 lijkt geen Firewall setting te hebben? Echter ik heb de Linkscanner functie uitgezet en ik heb niks gemerkt van het wegvallen van het internet sindsdien, wat erop duid dat het probleem waarschijnlijk is opgelost. In multiplayer servers heb ik 't nog niet getest, moet nog veel leren voor schoolexamens. :( In ieder geval bedankt voor je hulp! Als er nog problemen zijn laat ik het wel merken. :bier:

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...