Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoe doe je dat?

Hoe zorg je er voor dat de kleur van bv: een auto in GTA San Andreas hetzelfde blijft. Als je klaar ben met modden

(kan dat?)

Alvast bedankt,

The Jack 8)

Geplaatst:

ALs je een skin voor een auto wilt maken bv: een savanna,

maar ik heb het zo dat bij mijn eerste skin mod voor de nrg500 hij telkens in andere kleuren spawned,

kan je dat ook stop zetten dat hij alleen maar bv in het blauw wordt gespawned?

TheJack 8)

Geplaatst:

Dat kan wel en dan moet je inderdaad 'carcols.dat' aanpassen. Dit bestand kun je vinden in 'GTA San Andreas / data'. Ik raad wel even aan een back-up te maken van het bestand, voordat je het gaat aanpassen. Kopieer het bestand simpelweg even naar een map waar je het later kunt terugvinden, mocht het fout zijn gegaan bij het modden.

Open het bestand met kladblok en zoek de regel van jouw voertuig. Je ziet dat achter elke naam, combinaties van nummers staan, zoals '0,1' en '115,47', om even twee voorbeelden te noemen. Dit zijn de kleurencombinaties die op het voertuig zitten.

De meeste voertuigen hebben twee kleuren, maar niet alle voertuigen gebruiken twee kleuren: dit heb je ook wel gemerkt in de Transfender, als je een auto tunet. De eerste kleur ('primary color') is altijd de kleur die op de body zit en de tweede kleur ('secondary color') zit vaak op aparte onderdelen, zoals bijvoorbeeld een streep over de auto (Bullet), het interieur (Blade) of de bumpers (Blista Compact).

Kijk even op deze pagina:

http://wiki.multitheftauto.com/wiki/Vehicle_Colors

Je ziet een kleurenpalet. Dit zijn de kleuren die gebruikt worden in 'carcols.dat'. Elke kleur heeft een nummer en die nummers staan dus in combinatie achter de naam.

Wat je dus simpelweg moet doen, is de regel van jouw voertuig opzoeken (gebruik eventueel de zoekfunctie --> Ctrl+F) en die regel vervangen door de voertuig naam met een komma erachter, en daarachter de enige kleurcombinatie die je wilt hebben.

Een voorbeeldje. Stel, ik wil de Cheetah altijd rood hebben. De Cheetah gebruikt maar één kleur, maar ik moet wel altijd een tweede kleur invullen. Er zijn verschillende tonen rood, maar ik kies even nummer 3 (zie schema). Mijn regel ziet er dan als volgt uit:

cheetah, 3,0

Wil ik dat de Cheetah rood, geel en blauw kan zijn, dan voeg ik die kleuren toe:

cheetah, 3,0, 6,0, 79,0

Vergeet niet het bestand op te slaan als je klaar bent en let goed op de komma's. Het spel zal crashen tijdens het laden, als je ook maar één kommaatje verkeerd hebt geplaatst. Kijk dus goed naar andere regels, om te zien waar je de komma's moet plaatsen.

Succes :).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...