Big-Bear Geplaatst: 7 juli 2005 Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 (bewerkt) Hoe plaats ik een model van 3ds max7 in VC, ik heb de tutorial gelezen, maar kweenie, of daarbij gelijk de .col de .dff en de .txd bij zitten, als je een object in 3ds max 7 maakt, is dat zo? Of moet ik als beginner gewoon de moo mapper gebruiken? Wacht ik gebruik nu de moo mapper, om mijn object te plaatsen, maar waar vind ik mij zelfgemaakt object nou, ik heb een object met 3ds max 7, hoe slecteer ik deze om erin te plaatsen? Bewerkt: 7 juli 2005 door Big Bear Reageren
Tim Geplaatst: 7 juli 2005 Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 hiervoor moet je het een en ander doen, 1-sla het model op als 3ds formaat 2-importeer het daarna in zmodeller, waneer het nodig is textuur je het model opnieuw 3-exporteer je model als een dff formaat 4-exporteer je naar x formaat 5- maak een collision file voor je model met COLMAKER 6- maak een txd file met de betreffende textures 7-importeer de dff, en de txd file in GTA3.img 8- maak in moomapper een IPL en een IDE file aan voor het model, bijvoorbeeld model.ipl, model.ide 9- maak een col file door de collision file van je model te importeren in COLEDITOR 10- plaats de COL file in de map waar ook je ipl en ide staan 11- maak een verwijzing naar je col file in gta-vc.dat 12- nu kan je het model plaatsen mbv moomapper weet je niet hoe het bovengenoemde moet, raadpleeg dan de master tutorial site Tim Reageren
Jorge_F Geplaatst: 7 juli 2005 Rapport Geplaatst: 7 juli 2005 (bewerkt) Om gelijk misverstanden te voorkomen want ik weet dat je deze vraag gaat stellen: Als je je model vanuit zmodeler wil exporteren naar .dff bestand zoals in stap 3 beschreven word, moet je er .dff achter de naam zetten! Anders geeft hij een foutmelding! Dus niet opslaan als 'model' maar als 'model.dff'. Bewerkt: 7 juli 2005 door snorege Reageren
Bradley H. Geplaatst: 8 juli 2005 Rapport Geplaatst: 8 juli 2005 Als je wat meer info wilt hebben over moomapper dan kun je het hier vinden : moomapper de basis, by eclipse Heb je de coll, dff, en TXD al gemaakt. Bijna iedereen gebruikt moomapper om zijn object in VC te plaatsen. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 8 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2005 (bewerkt) Ja, dat ben ik ook nu van plan, maar waar vind ik mijn object van sketchup, of 3ds max7, want die kan ik niet vinden, zoadt ik hem kan aanklikken en daarna op de gewenste plek in Vice City zetten via de Moo Mapper, en dat staat niet goed beschreven in de tutorial, ik heb snel antwoord nodig, vanwege aanmeldings bewijs van GTI Bewerkt: 8 juli 2005 door Big Bear Reageren
burpicane Geplaatst: 8 juli 2005 Rapport Geplaatst: 8 juli 2005 alles staat toch egt in de post van tim Reageren
Big-Bear Geplaatst: 8 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2005 (bewerkt) Ik volg de eerste stappen van Tim, maar hoe bedoel je dat importen naar de zmodeler, ik krijg de 3ds bestanden niet geopend, want die ziet hij daar niet staan, hoe open ik ze in de Zmodeler Als ik import zie ik mijn file niet staan Bewerkt: 8 juli 2005 door Big Bear Reageren
Big-Bear Geplaatst: 8 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2005 Owja, tim geldt wat jij zei tegen mij hetzelfde voor sketchup, maar hoe komt dat nou dat ik die files van 3ds niet ziet, als ik wil importeren, zoals tim zegt? Reageren
Big-Bear Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2005 Kan ieamnd mij nou helpen, ik zie mijn 3ds files nie, als ik wil gaan importeren? hoe ziorg ik ervoor dat ik ze nou zie Reageren
Bradley H. Geplaatst: 9 juli 2005 Rapport Geplaatst: 9 juli 2005 je moet het ook niet openen met Z-modeller maar importeren implaats van file ---> open doe je file ---> import Reageren
Big-Bear Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2005 (bewerkt) Het lukt nog steeds niet, ik zie de files van 3ds niet staan, dat is mijn probleem Bewerkt: 9 juli 2005 door Big Bear Reageren
bigG Geplaatst: 12 juli 2005 Rapport Geplaatst: 12 juli 2005 11- maak een verwijzing naar je col file in gta-vc.dat kan iemand dit wat beter uitleggen? ik snap het niet zo goed en je meot die .ipl en die andere tog in de map data-->maps zetten? daar heb ik ook mijn .col file geplaatst maar ze zijn alledrie opeens verdwenen :S . als die problemen opgelost zijn kan ik eindelijk het probleem met .txdbuilder op gaan lossen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.