Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe plaats ik een model van 3ds max7 in VC, ik heb de tutorial gelezen, maar kweenie, of daarbij gelijk de .col de .dff en de .txd bij zitten, als je een object in 3ds max 7 maakt, is dat zo?

Of moet ik als beginner gewoon de moo mapper gebruiken? Wacht ik gebruik nu de moo mapper, om mijn object te plaatsen, maar waar vind ik mij zelfgemaakt object nou, ik heb een object met 3ds max 7, hoe slecteer ik deze om erin te plaatsen?

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst:

hiervoor moet je het een en ander doen,

1-sla het model op als 3ds formaat

2-importeer het daarna in zmodeller, waneer het nodig is textuur je het model opnieuw

3-exporteer je model als een dff formaat

4-exporteer je naar x formaat

5- maak een collision file voor je model met COLMAKER

6- maak een txd file met de betreffende textures

7-importeer de dff, en de txd file in GTA3.img

8- maak in moomapper een IPL en een IDE file aan voor het model, bijvoorbeeld model.ipl, model.ide

9- maak een col file door de collision file van je model te importeren in COLEDITOR

10- plaats de COL file in de map waar ook je ipl en ide staan

11- maak een verwijzing naar je col file in gta-vc.dat

12- nu kan je het model plaatsen mbv moomapper

weet je niet hoe het bovengenoemde moet, raadpleeg dan de master tutorial site

Tim

Geplaatst: (bewerkt)

Om gelijk misverstanden te voorkomen want ik weet dat je deze vraag gaat stellen:

Als je je model vanuit zmodeler wil exporteren naar .dff bestand zoals in stap 3 beschreven word, moet je er .dff achter de naam zetten! Anders geeft hij een foutmelding! Dus niet opslaan als 'model' maar als 'model.dff'.

Bewerkt: door snorege
Geplaatst: (bewerkt)

Ja, dat ben ik ook nu van plan, maar waar vind ik mijn object van sketchup, of 3ds max7, want die kan ik niet vinden, zoadt ik hem kan aanklikken en daarna op de gewenste plek in Vice City zetten via de Moo Mapper, en dat staat niet goed beschreven in de tutorial, ik heb snel antwoord nodig, vanwege aanmeldings bewijs van GTI

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst: (bewerkt)

Ik volg de eerste stappen van Tim, maar hoe bedoel je dat importen naar de zmodeler, ik krijg de 3ds bestanden niet geopend, want die ziet hij daar niet staan, hoe open ik ze in de Zmodeler

Als ik import zie ik mijn file niet staan

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst:

Owja, tim geldt wat jij zei tegen mij hetzelfde voor sketchup, maar hoe komt dat nou dat ik die files van 3ds niet ziet, als ik wil importeren, zoals tim zegt?

Geplaatst:

Kan ieamnd mij nou helpen, ik zie mijn 3ds files nie, als ik wil gaan importeren? hoe ziorg ik ervoor dat ik ze nou zie :(

Geplaatst:

je moet het ook niet openen met Z-modeller maar importeren

implaats van file ---> open doe je file ---> import

Geplaatst: (bewerkt)

Het lukt nog steeds niet, ik zie de files van 3ds niet staan, dat is mijn probleem

Bewerkt: door Big Bear
Geplaatst:
11- maak een verwijzing naar je col file in gta-vc.dat

kan iemand dit wat beter uitleggen? ik snap het niet zo goed

en je meot die .ipl en die andere tog in de map data-->maps zetten? daar heb ik ook mijn .col file geplaatst maar ze zijn alledrie opeens verdwenen :S . als die problemen opgelost zijn kan ik eindelijk het probleem met .txdbuilder op gaan lossen :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...