Jump to content

Geen internet op laptop


Tomeken

Recommended Posts

Sinds vanavond heb ik geen internet meer op men laptop terwijl ik geen problemen heb om op men vaste pc op internet te gaan. Als ik men internetbrowser op men laptop open heeft hij deze foutmelding:

"Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden."

Weter er iemand van jullie wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik heb nog nooit dit probleem gehad en 1 uur voordat het probleem hem stelde kon ik zelfs nog op internet.

Mvg

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien dat je internetprovider een update in je router heeft geschoten, en dat hij daardoor een beetje van de kaart is. Probeer eens het aan/uit knopje van je modem te gebruiken, 30 sec. wachten, en vervolgens weer aanzetten en even rustig laten opstarten. Als dat niet werkt, laat het even weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Woon je toevallig in de buurt van Alphen a/d Rijn daar zijn op het moment van schrijven netwerkproblemen waar ik zelf op een andere manier last van heb, gezien het feit dat mijn VPS daar gelokaliseerd is.

Hij woont in België, dus misschien heeft hij het zelfde probleem als jou.

@TS Misschien heeft iemand perongeluk / Express, de wifi van je modem uitgeschakelt. Kijk of er een knopje zit waarmee je je wi-fi kan in/uitschakelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Probleem is opgelost. Een aan/uit knop heb ik nergens gevonden op die bakjes (modem en switch) Jacky-2007. Dus heb ik de boel maar gereset door de stekkers uit te trekken. Wat blijkbaar de oplossing was :D

Maar waarom deed men vaste pc het wel? Aangezien zowel men vaste pc als men laptop met het internet verbonden zijn via een utp kabel. we hebben namelijk geen draadloos netwerk thuis.

Maar alvast bedankt iedereen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...