Jump to content

UPGRADE €600,- mistery836


mistery

Recommended Posts

Budget: €600,-

Doel: Gaming

Besturingssysteem: ik heb er windowss 7 64 bits bij nodig.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: alles behalve processor, ram geheugen, videokaart, moederbord (en mijn 600watt voeding als het kan).

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door mycom.

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet overklokken.

graag zou ik een upgrade voor mijn PC willen zodat ik weer games op volle toeren kan draaien. Mijn computer begint namelijk het steeds moeilijker te krijgen om de nieuwe games te laten lopen. Ik speel spellen zoals: Skyrim, Battlefield 3 en natuurlijk GTA IV. Als jullie mij zouden kunnen helpen zou ik hier erg blij mee zijn. Zoals ik hierboven bij de info staat heb ik alleen een nieuwe processor, Ram geheugen (liefst 8GB), videokaart, windows7 64 bits en moederbord nodig. En als ik het kan doen met de 600 watt die ik heb zou het heel fijn zijn.

Alvast bedankt,

Mistery

Link to comment
Delen op andere websites

Euh, een I5 2500k is een hele goeie en betaalbare optie als CPU. Dan zit je rond de 200 euro. Daar moet je een moederbord bij hebben met een 1155 socket, dat kan (afhankelijk van hoeveel PCI slots en dat soort dingen wil) vanaf ongeveer 80 euro schat ik. Als je een beter moederbord wil moet je van zo'n 120-180 euro uitgaan. Ofcourse, 8GB ddr3 geheugen is dan natuurlijk een optie en kost niet echt belachelijk veel (40 euro?). Het geld dat je overhoudt kun je gebruiken voor een videokaart. Ik zweer zelf bij Nvidia, dus dat raadt ik ook aan. Afhankelijk van hoeveel je over hebt moet je maar eens zien welke. Ik heb zelf een oude 8800GT waarmee ik skyrim wonderlijk genoeg nog op ultimate aan kan. Ik weet helaas niet zeker of je het redt met die voeding, ik ben helaas geen expert =(

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je je specs erbij zetten met Flitskikker's infotool?

Zo weten we of het wel allemaal past. ;)

Owja zo hete dat programma. Ik had het er niet bij gezet omda ik da niet wist :puh:

hieronder alsnog de info. Trouwens de precies videokaart is een Radeon HD 4870 als jullie die info nodig hebben.

Rapport van Stephan's computer

Uitgevoerd op 15-1-2012, 8:37:26

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|System manufacturer

|Computermodel:|P5Q-E

|Computernaam:|STEPHAN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.

|Model:|P5Q-E

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 07/09/08 18:13:11 Ver: 08.00.14, versie 1003

|Aansluitingen:|PCIEX16_1 (Gebruikt), PCIEX1_1 (Gebruikt), PCIEX1_2 (Vrij), PCIEX16_2 (Vrij), PCI_1 (Vrij), PCI_2 (Vrij), PCIEX16_3 (Vrij)

|Poorten:|PS/2 Keyboard (Toetsenbord), USB12 (USB), USB34 (USB), USB56 (USB), USB78 (USB), USB910 (USB), LAN 1 (Netwerk), SPDIF_OUT (Audio), AUDIO (Audio), COM 1 (Serieel), Audio Line Out1 (Audio), Audio Line Out2 (Audio), Audio Line Out3 (Audio), Audio Line Out4 (Audio), Audio Line Out5 (Audio), Audio Line Out6 (Audio), IE1394_1 (FireWire), IE1394_2 (FireWire), LAN 2 (Netwerk), SATA1 (8251 Compatibel), SATA2 (8251 Compatibel), SATA3 (8251 Compatibel), SATA4 (8251 Compatibel), SATA5 (8251 Compatibel), SATA6 (8251 Compatibel), PRI_EIDE (8251 Compatibel), SATAE1 (8251 Compatibel), SATAE2 (8251 Compatibel), FLOPPY (Geen), CD (Audio), AAFP (Audio), CPU_FAN (Geen), PWR_FAN (Geen), CHA_FAN1 (Geen), CHA_FAN2 (Geen), CHA_FAN3 (Geen), FP_AUDIO (Audio)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core2 Duo CPU E7400 @ 2.80GHz (Dual Core)

|Kloksnelheid:|2800 MHz

|Socket & Cache(s):|LGA 775, 3072 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|3327 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|931,51 GB (681,51 GB (C:) + 250,00 GB (D:) )

|Vrije ruimte:|739,70 GB (599,97 GB (C:) + 139,72 GB (D:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Onbekend

|Model(len):|A: Onbekend, C: WDC WD10EVDS-63N5B1 ATA Device IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device, F: MagicISO Virtual DVD-ROM0000

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Advanced Micro Devices

|Model:|AMD High Definition Audio Device

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 4800 Series

|Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x9440)

|Geheugengrootte:|1024 MB VRAM

|Stuurprogramma:|aticfx32.dll,aticfx32.dll,aticfx32.dll,atiumdag.dll,atidxx32.dll,atiumdva.cap, versie 8.920.0.0

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1680x1050 (Breedbeeld 16:10 WSXGA+)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|59 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (Ethernet 802.3), Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.31.100, MAC: 00:22:15:8F:43:6D, DHCP: 192.168.31.1 & IP: 5.141.97.11, MAC: 7A:79:05:8D:61:0B, DHCP:

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7601

|Service Pack:|Service Pack 1 [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Bewerkt: door mistery
Link to comment
Delen op andere websites

Euh, een I5 2500k is een hele goeie en betaalbare optie als CPU. Dan zit je rond de 200 euro. Daar moet je een moederbord bij hebben met een 1155 socket, dat kan (afhankelijk van hoeveel PCI slots en dat soort dingen wil) vanaf ongeveer 80 euro schat ik. Als je een beter moederbord wil moet je van zo'n 120-180 euro uitgaan. Ofcourse, 8GB ddr3 geheugen is dan natuurlijk een optie en kost niet echt belachelijk veel (40 euro?). Het geld dat je overhoudt kun je gebruiken voor een videokaart. Ik zweer zelf bij Nvidia, dus dat raadt ik ook aan. Afhankelijk van hoeveel je over hebt moet je maar eens zien welke. Ik heb zelf een oude 8800GT waarmee ik skyrim wonderlijk genoeg nog op ultimate aan kan. Ik weet helaas niet zeker of je het redt met die voeding, ik ben helaas geen expert =(

Ik vind zelf dat ATI betere kaarten maakt als je kijkt naar de prijs, en ze verbruiken meestal ook minder. Heel veel verschilt het niet, maar ik zal heel mijn leven bij AMD blijven, altijd goede ervaringen mee gehad, tenzij NVidia met iets heel moois komt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Euh, een I5 2500k is een hele goeie en betaalbare optie als CPU. Dan zit je rond de 200 euro. Daar moet je een moederbord bij hebben met een 1155 socket, dat kan (afhankelijk van hoeveel PCI slots en dat soort dingen wil) vanaf ongeveer 80 euro schat ik. Als je een beter moederbord wil moet je van zo'n 120-180 euro uitgaan. Ofcourse, 8GB ddr3 geheugen is dan natuurlijk een optie en kost niet echt belachelijk veel (40 euro?). Het geld dat je overhoudt kun je gebruiken voor een videokaart. Ik zweer zelf bij Nvidia, dus dat raadt ik ook aan. Afhankelijk van hoeveel je over hebt moet je maar eens zien welke. Ik heb zelf een oude 8800GT waarmee ik skyrim wonderlijk genoeg nog op ultimate aan kan. Ik weet helaas niet zeker of je het redt met die voeding, ik ben helaas geen expert =(

Ik heb trouwens nog een vraagje. Waarom de i5-2500k? Ik ga toch niet overclocken?

Is dit een goede build? En kan dit op een 600 watt voeding?:

(dit is allemaal van mycom) om de een of andere reden kan ik niet de volledige link erop krijgen dus heb ik de namen erbij gezet

moederbord: Asus Moederbord P8H61 B3,s1155

Processor: Intel Processor Core i5-2500, s1155

videokaart: Asus Videokaart GeForce GTX560 Ti DCII TOP,1GB

Ram geheugen: Corsair Geheugen SODIMM DDR3,1066-8GB KIT

besturingssysteem: Microsoft Retail Besturingssysteem Windows7 Home Premium Upg.

totaal kom ik dan uit op €612,92 maar ik denk dat het in elkaar laten zetten niet zoveel kost.

Kan dit allemaal of klopt hier iets niet graag wat info :)

------

graag hulp :(

>>> Door Megadreams: Graag een beetje meer geduld. :) De leden zitten natuurlijk niet 24/7 naar dit topic te kijken, ik heb ook even je posts samengevoegd. In het vervolg niet zo snel dit topic bumpen a.u.b.<<<

Bewerkt: door Megadreams
Link to comment
Delen op andere websites

Euh, een I5 2500k is een hele goeie en betaalbare optie als CPU. Dan zit je rond de 200 euro. Daar moet je een moederbord bij hebben met een 1155 socket, dat kan (afhankelijk van hoeveel PCI slots en dat soort dingen wil) vanaf ongeveer 80 euro schat ik. Als je een beter moederbord wil moet je van zo'n 120-180 euro uitgaan. Ofcourse, 8GB ddr3 geheugen is dan natuurlijk een optie en kost niet echt belachelijk veel (40 euro?). Het geld dat je overhoudt kun je gebruiken voor een videokaart. Ik zweer zelf bij Nvidia, dus dat raadt ik ook aan. Afhankelijk van hoeveel je over hebt moet je maar eens zien welke. Ik heb zelf een oude 8800GT waarmee ik skyrim wonderlijk genoeg nog op ultimate aan kan. Ik weet helaas niet zeker of je het redt met die voeding, ik ben helaas geen expert =(

Ik heb trouwens nog een vraagje. Waarom de i5-2500k? Ik ga toch niet overclocken?

Is dit een goede build? En kan dit op een 600 watt voeding?:

(dit is allemaal van mycom) om de een of andere reden kan ik niet de volledige link erop krijgen dus heb ik de namen erbij gezet

moederbord: Asus Moederbord P8H61 B3,s1155

Processor: Intel Processor Core i5-2500, s1155

videokaart: Asus Videokaart GeForce GTX560 Ti DCII TOP,1GB

Ram geheugen: Corsair Geheugen SODIMM DDR3,1066-8GB KIT

besturingssysteem: Microsoft Retail Besturingssysteem Windows7 Home Premium Upg.

totaal kom ik dan uit op €612,92 maar ik denk dat het in elkaar laten zetten niet zoveel kost.

Kan dit allemaal of klopt hier iets niet graag wat info :)

Ja dat is netjes, je zou ook kunnen kijken voor ipv. een GTX560TI voor een 6870, is iets slechter, niet veel verschil, maar wel 25-50 euro goedkoper

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat is netjes, je zou ook kunnen kijken voor ipv. een GTX560TI voor een 6870, is iets slechter, niet veel verschil, maar wel 25-50 euro goedkoper

ok ik zal em eens gaan bekijken. khoop wel dat mijn voeding die aankan dan

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...