Jump to content

Trainen voor gsmwerpen/speerwerpen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, volgende week doe ik mee aan het BK gsmwerpen in Bredene.

Ik heb nog enkele oude gsm's liggen dus dat is al geen probleem.

Maar ik kan niet zo ver gooien, ik gooide vandaag eens op een oprit van iemand die ik ken, slechts 32 meter ver.

Om bij de winnaars te zitten zal ik minstens 50 meter ver moeten gooien.

Heeft er iemand tips om heel ver te gooien?

En heeft er ook iemand tips om je armspieren makkelijk te trainen, zodat ik harder kan gooien?

Alvast bedankt,

Mvg,

Robin

Geplaatst:

Heeft er iemand tips om heel ver te gooien?

Kijk hieronder

En heeft er ook iemand tips om je armspieren makkelijk te trainen, zodat ik harder kan gooien?

De sportschool.

Geplaatst:

Gooien doe je niet alleen met je armen. Het is een gecontroleerde beweging vanuit je benen naar je hand. Kijk maar eens hoe een pitcher gooit. En je spieren trainen zal geen zin hebben, althans niet in een week. Ga je dus concentreren op de techniek.

Geplaatst:

Gooien doe je niet alleen met je armen. Het is een gecontroleerde beweging vanuit je benen naar je hand. Kijk maar eens hoe een pitcher gooit. En je spieren trainen zal geen zin hebben, althans niet in een week. Ga je dus concentreren op de techniek.

Hoe moet ik dan gooien?

Geplaatst:

Laat je arm achter je hangen laag tegen de grond, neem een aanloopje en strek hem dan helemaal uit voor je, en geef eventueel nog een spin erop (zoals op een basketbal).

Geplaatst:

Zorg ervoor dat je je armen goed opwarmt voordat je begint, zwaai een beetje met je armen en zorg dat de spieren een beetje loskomen door te rekken. Dat zal al een heel stuk schelen denk ik.

Geplaatst:

GSM werpen? :7

Nog nooit van gehoord, lijkt me wel grappig en ik denk dat je gewoon vooral goed moet opwarmen.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Hallo, reeds het nieuwe jaar gestart is kijk ik weer uit naar de grote vakantie, meerbepaald naar het BK gsmwerpen.

Ik ga met enkele vrienden deelnemen aan dit evenement, maar ik wil niet afgaan voor hen en daarom wil ik vragen hoe je het beste traint voor gsmwerpen. Hoe kan ik de meeste kracht uit de worp halen? Welke spieren moet ik hiervoor trainen? Ik ga sinds enkele weken naar de fitness, dus ik ben al ff bezig met de gewichtstoestellen.

En is er ook bepaalde voeding die voor meer werpkracht zorgt? Liefst geen bodybuilderpoeder en dergelijken, maar een speciale voeding hiervoor.

Geplaatst:

Hoeveel keer ga je trainen per week? Je moet niet bepaalde spiergroepen trainen, maar alles. Het is de bedoeling dat je lichaam in balans blijft, hé. ;) Ik ga nu beginnen met een split schema. Google maar es. ;)

BK = Belgisch Kampioenschap?

Geplaatst:

De optimale hoek om iets te werpen is 43° (wetenschappelijk toch) maar je zal waarschijnlijk het best zelf moeten ondervinden en aanvoelen hoedat je dus moet gooien voor de grootste afstand.

Eerste je techniek verbeteren en dan je kracht, want zoals MP al zei: Het is niet de bedoeling om je lichaam uit balans te krijgen via dit =3

Geplaatst:

Hoeveel keer ga je trainen per week? Je moet niet bepaalde spiergroepen trainen, maar alles. Het is de bedoeling dat je lichaam in balans blijft, hé. ;) Ik ga nu beginnen met een split schema. Google maar es. ;)

BK = Belgisch Kampioenschap?

Sowieso ga ik elke zaterdagvoormiddag.

Maar door school komen er nu tijdelijk 2u per week bij.

Na die 2 weken ga ik proberen om ook de woensdagmiddag te gaan fitnessen.

Dus alle spiergroepen?

Geplaatst:

Borst, biceps, triceps, rug, buik(kan je eventueel thuis doen met dit schema), schouders en benen. 3 keer per week is handig voor een splitschema zoals dit:

Maandag : borst, biceps

Woensdag : Rug, triceps

Vrijdag : Benen, schouders.

Ik ga nu zelf m'n schema samenstellen(oefeningen enzo).

Geplaatst:

Naast techniek en timing is explosiviteit ook belangrijk, maar daar is kracht voor nodig. Zorg dat je dus eerst voldoende kracht ontwikkelt. Starting Strength van Mark Rippetoe is een prima schema om mee te starten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...