Jump to content

GTA IV: Enorme Lagg


023bobby

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Ik heb al verschillende topics over dit onderwerp zien staan, maar ik besloot toch maar om mijn probleem te vertellen.

Ik heb sinds een week GTA IV voor de computer gekocht. Alles deed het prima, op high detail. Tot ik een SpeedOmeter wilde installeren, en mijn game niet meer wilde laden.

Dus, GTA opnieuw geinstalleerd, en alles deed het weer. toen ik de handling.txt wilde aanpassen (handmatig) ging mijn spel opnieuw kapot.

En opnieuw een her-installatie gedaan.

Nadat ik dit gedaan had, kon ik wel spelen (wel is waar new-game).

Alleen lagg ik nu heel erg tijdens het autorijden. Iets waar ik nog nooit last van gehad heb.

Weet iemand wat het probleem is?

Nog wat informatie:

Computer is een maandje oud, gekocht voor 700 euro. Heb geen verstand van geheugenkaart/snelheid. Maar er is mij verteld dat er prima op te gamen is. (wat ook het geval was).

Ik speel op Windows 7 64-bit.

Patches installeren werkt niet, aangezien het spel dan helemaalniks meer doet.

Mvg,

Bobby

Edit: Drivers zijn up-to-date. Dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Bewerkt: door 023bobby
Link to comment
Delen op andere websites

Kun je je specs posten met Flitskikkers infotool?

Mijn excuuses. Hier komen ze:

Processor

AMD Phenom IIX61055T Hexa Core

Snelheid: 2800Mhz

Geheugen = 6142 MB RAM

Geluidskaart ATI High Defenition Audio Device

Videokaart = ATI Radeon HD 5700 series.

Ik hoop dat jullie hier genoeg aan hebben! en anders hoor ik het wel

Gr, Bobby

Edit: bestuurings systeem is Windows 7 Home Premmium. (1,5T geheugen)

Bewerkt: door 023bobby
Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Hanneswasco: Ook hier lange quote verwijderd.<<<

Als ik een patch installeer dan doet me game het helemaal niet meer. Dan kom ik niet verder dan het Social Club scherm. Als ik dan vervolgens op play druk krijg ik dat zelfde scherm opnieuw.

Bewerkt: door Hanneswasco
Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Hanneswasco: Ook hier lange quote verwijderd.<<<

Als ik een patch installeer dan doet me game het helemaal niet meer. Dan kom ik niet verder dan het Social Club scherm. Als ik dan vervolgens op play druk krijg ik dat zelfde scherm opnieuw.

als je de patch niet installeert blijf je de lag houden

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer de laatste patch inderdaad toch nog eens te installeren, hier zouden het minst problemen moeten mee zijn. Als je het spel nog niet opgestart krijgt kan je eens proberen om LaunchGTAIV.exe als administrator uit te voeren, dit staat in je GTA IV map (C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV).

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer de laatste patch inderdaad toch nog eens te installeren, hier zouden het minst problemen moeten mee zijn. Als je het spel nog niet opgestart krijgt kan je eens proberen om LaunchGTAIV.exe als administrator uit te voeren, dit staat in je GTA IV map (C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV).

Ik heb nu dus de nieuwste patch gedownload, en alles gedaan wat je zei. Uitgevoerd als administrator, en spelen maar. Het spelt start nu helemaal niet meer op.. Ook is mijn Social Club verwijderd van mijn computer. :(

Edit: Opnieuw installeren dan maar weer?

Bewerkt: door 023bobby
Link to comment
Delen op andere websites

Het is normaal dat Social Club van je pc is verwijderd als je de nieuwste patch hebt ;)

Probeer hem eens op te starten via deze computer > c schijf > program files > rockstar games > GTA IV en dan LaunchGTAIV. Als dat niet werkt kun je dat als administrator proberen op te starten

EDIT: zag dat je dat al gedaan hebt

Bewerkt: door Jarno91
Link to comment
Delen op andere websites

Het is normaal dat Social Club van je pc is verwijderd als je de nieuwste patch hebt ;)

Probeer hem eens op te starten via deze computer > c schijf > program files > rockstar games > GTA IV en dan LaunchGTAIV. Als dat niet werkt kun je dat als administrator proberen op te starten

Dit heb ik allebei al geprobeerd, en het mocht helaas niet baten. Ik ben momenteel bezig met opnieuw een her-installatie van het spel (5e keer al onderhand)

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer de herinstallatie eens op een ander pad te doen, dus in een andere map dan C:\...\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV. Probeer bijvoorbeeld C:\...\Rockstar Games\GTA IV. Daarnaast kan je ook eens proberen om XLiveLess te installeren, dit schakelt Games for Windows LIVE uit bij het opstarten van GTA IV, misschien ligt daar het probleem wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer de herinstallatie eens op een ander pad te doen, dus in een andere map dan C:\...\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV. Probeer bijvoorbeeld C:\...\Rockstar Games\GTA IV. Daarnaast kan je ook eens proberen om XLiveLess te installeren, dit schakelt Games for Windows LIVE uit bij het opstarten van GTA IV, misschien ligt daar het probleem wel.

Kan ik dit wel gewoon installeren zonder lagg/crash of andere onzin?

Edit: Als ik het goed begrijp gewoon de xlive in de map van GTA IV zetten, en het oude bestandje overschrijden?

Bewerkt: door 023bobby
Link to comment
Delen op andere websites

Edit: Als ik het goed begrijp gewoon de xlive in de map van GTA IV zetten, en het oude bestandje overschrijden?

Jep, normaal gezien is er zelf nog geen xlive.dll aanwezig. Als het niet werkt dan kan je gewoon xlive.dll uit je GTA IV map halen en is XLiveLess gede-installeerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Precies gedaan wat je zei, het bestandje in \Rockstar Games\GTA IV\ gezet. Ook in game alles op 0,0 en low gezet.

Alweer een epic lagg. Dit keer vooral als ik door de bochten ga met een auto. :(

Ik weet t echt ff niet meer, ik heb altijd probleemloos kunnen spelen :(

Bewerkt: door 023bobby
Link to comment
Delen op andere websites

Het is opgelost! Ik heb "MsConfig" geopend en gekeken welke programma's nou het zwaarste waren die draaiden. Deze heb ik vervolgens uitgezet. En het spel werkt weer prima!. Iedereen enorm bedankt voor hun hulp!

Mvg,

Bobby

Bewerkt: door 023bobby
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...