Fezz Geplaatst: 15 januari 2012 Rapport Geplaatst: 15 januari 2012 Hallo, ik vraag me af of ik PhysX op mijn CPU (AMD Phenom II x6 1100T) of op mijn GPU (Nvidia GTX560) zou draaien. Het gaat mij om de FPS. Alvast bedankt Reageren
kelwin Geplaatst: 15 januari 2012 Rapport Geplaatst: 15 januari 2012 uhh, ja. op je GPU zou dat altijd moeten kunnen. Reageren
Fezz Geplaatst: 15 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 15 januari 2012 Het kan wel op allebij, maar ik vroeg me af of mijn CPU betere performance geeft omdat de resterende 4/5 cores niks/weinig doen Reageren
kelwin Geplaatst: 16 januari 2012 Rapport Geplaatst: 16 januari 2012 Je hebt ook erg veel cores (6). ik heb er 4 en die doen ook soms heel weinig. 6 cores is eigenlijk net te veel. Reageren
Hayte Geplaatst: 16 januari 2012 Rapport Geplaatst: 16 januari 2012 PhysX kan zo ver ik weet alleen maar op de GPU worden geactiveerd...? Waar staat dat je hem ook op de CPU kan draaien? Reageren
Fezz Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2012 Nvidia Control Panel staat de optie om het op de CPU of de GPU te doen. Reageren
Hayte Geplaatst: 17 januari 2012 Rapport Geplaatst: 17 januari 2012 Post eens een screen dan, heb zelf namelijk een ATI-kaart. Maar anders kan je toch gewoon een spel opstarten die gebruik maakt van PhysX (Mafia II, Mirror's Edge, etc.), en dan kijken met welke instelling hij sneller werkt? Reageren
Sublime Geplaatst: 20 januari 2012 Rapport Geplaatst: 20 januari 2012 Als ik bij Mafia 2 de Phys-x op max zet op mijn CPU draait het spel soepel, op mijn GPU niet . Ik denk dat je met 6 cores ook maar beter voor de CPU kan kiezen want die zal waarschijnlijk nog bij geeneen spel de 6 cores gebruiken. Reageren
.Senne Geplaatst: 23 januari 2012 Rapport Geplaatst: 23 januari 2012 Het klopt hoor, ik heb die keuze ook. Je laat 't best op auto staan omdat het dan zelf kiest welke op dat moment het beste is. Enkel wanneer je een PPU hebt (dus een videokaart die je alleen Physx wil laten processen) pin je 'm dus best vast op GPU. En anders zoals Hayte zei eens een PhysX spel opstarten met GPU en dan met CPU en zien wat het vlotste loopt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.