Jump to content

Vreemde lucht komt van de voeding.


Zombiespeed

Recommended Posts

Sinds gister heb ik steeds een rare lucht die als het goed is van de achterkant van mijn computer komt (Bij de voeding), die door mn hele kamer goed te ruiken is.

Is er soms iets wat ik er tegen kan doen?

het is een cooler master met 550watt.

Specs :

fe01f7eadd74c0bed492aff004912d64.png?1326662459

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien zit er teveel stof in waardoor het niet goed gekoeld kan worden, wanneer heb je je pc voor het laatst schoongemaakt?

Ik maak mn pc niet echt schoon, zijkant heb ik er al heel lang af en er zit geen stof in, voeding heb ik nooit ingekeken en de rest zit geen stof op, alleen een heel dun laagje op mn videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak je pc anders is open, en laat hem eens open staan. Kijk dan of die geur weggaat of blijft. ;)

Hij staal al open en het komt uit de achterkant van de voeding, waar de aan en uit knop enz zit.

Trouwens, als de voeding kapot gaat kunnen de andere onderdelen in mn computer ook kapot gaan?

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

Het beste is 1x per jaar je pc schoonmaken, ik zou een busje perslucht kopen in de pc winkel en daarmee je voeding stofvrij maken. Dan kun je ook meteen de rest van de pc doen :)

Als de geur daarna blijft kun je je voeding beter laten nakijken

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk bestaat er geen ''Het beste'' als het om schoonmaken van een PC gaat.

Ik kan bijvoorbeeld mijn PC niet 1x per jaar schoonmaken, omdat mijn PC dan al doorgefikt is door het stof, aangezien ik een stoffige kamer heb, met 3 katten etc...

Het is vaak niet slim om de zijkant van je PC open te laten staan, omdat er dan nog sneller stof in kan komen.

Je voeding kan misschien kapot zijn, die dus ook de lucht veroorzaakt.

Edit: en ik moet toegeven, dat je moederbord temperatuur erg hoog is... die van mij wordt maximaal 35-36 graden.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk bestaat er geen ''Het beste'' als het om schoonmaken van een PC gaat.

Ik kan bijvoorbeeld mijn PC niet 1x per jaar schoonmaken, omdat mijn PC dan al doorgefikt is door het stof, aangezien ik een stoffige kamer heb, met 3 katten etc...

Het is vaak niet slim om de zijkant van je PC open te laten staan, omdat er dan nog sneller stof in kan komen.

Je voeding kan misschien kapot zijn, die dus ook de lucht veroorzaakt.

Edit: en ik moet toegeven, dat je moederbord temperatuur erg hoog is... die van mij wordt maximaal 35-36 graden.

Ok, geen idee trouwens hoe dat komt die temperatuur van mn moederbord

Ik zal vanavond wel even vragen voor dat wat je nodig hebt om de voeding schoon te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, geen idee trouwens hoe dat komt die temperatuur van mn moederbord

Ik zal vanavond wel even vragen voor dat wat je nodig hebt om de voeding schoon te maken.

Als je te weinig case-fans in je kast zelf hebt zitten, dan krijg je een hoge moederbord temperatuur.

En je kan je PC gerust schoonmaken met een stofzuiger, als je je stofzuiger op de laagste stand zet, en als je stofzuiger goed geaard is.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, ik heb geen 1 case fan op mijn pc, en mijn moederbord komt volgensmij ook niet hoger dan 50 graden... xD

Kan natuurlijk wel wat schelen zo'n case fan... Maar als je behuizing niet meewerkt heeft t ook niet veel zin lijkt me

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, ik heb geen 1 case fan op mijn pc, en mijn moederbord komt volgensmij ook niet hoger dan 50 graden... xD

Kan natuurlijk wel wat schelen zo'n case fan... Maar als je behuizing niet meewerkt heeft t ook niet veel zin lijkt me

Heb je dan geen plaats voor een casr fan? XDXD

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, ik heb geen 1 case fan op mijn pc, en mijn moederbord komt volgensmij ook niet hoger dan 50 graden... xD

Kan natuurlijk wel wat schelen zo'n case fan... Maar als je behuizing niet meewerkt heeft t ook niet veel zin lijkt me

Heb je dan geen plaats voor een casr fan? XDXD

Ik had ook eerst een casefan maar die heb ik eruit gehaald omdat die op hele korte afstand van mijn cpu koelling zit, en temperatuur verschilde volgens mij ook niet zoveel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...