Jump to content

Psychoses

SpacyColours

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik vroeg mij af of één van jullie wel eens een psychose heeft gehad.

Ik zelf namelijk wel, en het is zo'n beetje de raarste ervaring van heel mijn leven, daarom ben ik benieuwd of er andere mensen zijn die ook een echte psychose hebben meegemaakt. Zo ja, hoe voelde dat dan precies en zo?

Het is heel lastig om uit te leggen, maar ik kan het denk ik het best omschrijven als een lucide droom, alleen is het dan gewoon werkelijkheid. Ik zag steeds wat ik verwachte te zien, net als in een droom, waarin je hersenen zelf verzinnen wat er gebeurt, alleen merk je daar niets van omdat het onbewust is.

Ik heb het één keer best wel extreem meegemaakt... Hebben jullie ervaringen hier mee, of iets wat er op lijkt?

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

Nope, lijkt me wel een, ja cool isd aar niet het goede woord voor, bijzonder om te ervaren.

Achteraf gezien is het ook wel lachen, maar op het moment zelf is het echt heel eng. Ik was echt de rest van de week confused toen ik het had. :puh:

Geplaatst:

Vanuit mijn werk heb ik geregeld met mensen te maken gehad die in een psychose zaten of er bekend mee waren. Ik heb er dus geen persoonlijke ervaring mee, maar ik durf wel te zeggen dat ik er wel een beetje van weet. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat een psychose achteraf wel "leuk" was, en het wordt ook nooit vergeleken met een lucide droom.

Mensen die hier last van hebben zitten vaak de rest van hun leven aan de medicijnen en leven vaak in angst als ze hun medicijnen vergeten.

Geplaatst:

Psychose is inderdaad niet iets waarmee je kunt lachen, vaak gaat het inderdaad om ernstige psychische aandoeningen zoals schizofrenie. Ik hoop dat je dit verward, anders raad ik je aan contact op te nemen met je huisarts voor een doorverwijzing naar een hulpinstantie.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...