Jump to content

Gekleurde pixels die er niet horen te zijn


_Night-Men_

Recommended Posts

Hallo,

Ik zit nu sinds zaterdag met een probleem: op m'n scherm verschijnen (verkeerde) pixels die daar niet horen te zitten. Ik heb geen idee hoe ze daar zomaar komen. Ik heb op internet al naar dit probleem gezocht, maar vond nergens echt iets vergelijkbaars. Mensen die last hadden van strepen enz., kregen vaak als oplossing dat de videokaart overhit was. Maar volgens mij is dit bij mij het probleem niet, want volgens PC Wizard is mijn videokaart zo'n 50 graden, wat redelijk normaal is. Ook zeggen veel mensen dat de drivers niet up-to-date zijn, maar bij mij is ook dit niet het geval. Toen ik GTA IV opstarte, liep m'n computer bijna vast en kreeg ik de melding dat er een ernstige fout was die zou liggen aan nv4_disp.dll. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Crashreport WhoCrashed, nadat ik GTA IV opstarte:

On Sat 21-1-2012 16:28:49 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini012112-01.dmp

This was probably caused by the following module: nv4_disp.dll (nv4_disp+0xD8F6A)

Bugcheck code: 0xEA (0xFFFFFFFF8935C020, 0xFFFFFFFF8A7764F0, 0xFFFFFFFF8A4C32D8, 0x1)

Error: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

file path: C:\WINDOWS\system32\nv4_disp.dll

product: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 285.58

company: NVIDIA Corporation

description: NVIDIA Windows XP Display driver, Version 285.58

Bug check description: This indicates that a thread in a device driver is endlessly spinning.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nv4_disp.dll (NVIDIA Windows XP Display driver, Version 285.58 , NVIDIA Corporation).

Google query: nv4_disp.dll NVIDIA Corporation THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

Printscreens:

VAMKFsbmKvcGgYbiqI9juKlgU.jpg

eXRFssci70hTUFEdABx9jDClq.jpg

Flitskikker:

wuXCDW6nipqhGXnwiu7yC9i.jpg

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een domme vraag, maar hoe doe je dat? :clown:

Bij nividia moet je naar site gaan en de drivers downloaden, bij de installatie heb je optie "clean install"

Klik dit aan en installeer dan de drivers .

Bij ATI/AMD weet ik het niet

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk was er iets doorgebrand. Nieuw (zwaarder) videokaartje gekocht, helemaal tevreden mee. Kan GTA IV nu ook normaal spelen met schaduw aan :puh: Iedereen bedankt voor het helpen! :tu:

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...