Jump to content

Stakingen Onderwijs

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Bij ons wss wel gaan staken, maar we zijn een gecontroleerd school door de onderwijsinspectie en we draaien dus echt verschrikkelijk veel uren. :( Wat gaan ze bij jullie doen? + Plaats hier de updates omtrent dit onderwerp :puh:

De onderwijsvakbonden zijn het niet eens met het wetsvoorstel van minister Marja van Beijsterveldt. In de wetswijziging staat dat de zomervakantie een week ingekort wordt en dat het aantal lesuren op 1040 blijft staan terwijl afgesproken was deze te verlagen naar 1000.

De Algemene Onderwijsbond gaat donderdag 26 januari acties ondernemen vanwege de maatregelen die de minister van onderwijs van plan is door te zetten.

Bonden zijn bang dat door meer te werken voor hetzelfde salaris de leraren het onderwijs gaan verlaten.

>>> Door NandroDavids: Voor de duidelijkheid toegevoegd waar het precies over gaat<<<

Bewerkt: door NandroDavids
  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Mania-92

3

• Wesley

3

• Cabyon

3

• Isic

2

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Misschien is het handig om in de openingspost de reden van de staking te vermelden voor degene die hiervan nog niet op de hoogte waren.

>>> Door NandroDavids: Goed plan! Toegevoegd aan OP :)<<<

De onderwijsvakbonden zijn het niet eens met het wetsvoorstel van minister Marja van Beijsterveldt. In de wetswijziging staat dat de zomervakantie een week ingekort wordt en dat het aantal lesuren op 1040 blijft staan terwijl afgesproken was deze te verlagen naar 1000.

De Algemene Onderwijsbond gaat donderdag 26 januari acties ondernemen vanwege de maatregelen die de minister van onderwijs van plan is door te zetten.

Bonden zijn bang dat door meer te werken voor hetzelfde salaris de leraren het onderwijs gaan verlaten.

Ik zit midden in een tentamenweek, en ik zou donderdag twee tentamens krijgen. Door de staking zijn deze tentamens naar volgende week donderdag geplaatst, en zou ik donderdag een normaal lesrooster. Echter staken er drie van de vier docenten die ik die dag zou hebben, dus zou ik maar één uurtje les hebben. De school heeft toen besloten om voor leerlingen die maar één uur les die dag zouden hebben dat uurtje te laten vervallen en die leerlingen een vrije dag te geven.

Dus ik heb mazzel. :bier:

Geplaatst:

Gaat geen enkele staken bij ons, omdat we al ruim boven de 1040 uur zitten (ja een stuk meer) zeggen ze bij ons dat het dus geen nut heeft omdat we toch al meer naar school gaan. Rest van de scholen uit mijn plaats zijn allemaal vrij.

Geplaatst:

Bij ons gaat, tot zover ik weet, geen enkele leraar staken. Althans, we hebben sowieso niks gehoord van eventuele vrije lesuren ofzo.

Natuurlijk hoop ik vrije uren hebben morgen (met name de laatste 2 lesuren).

Geplaatst:

Bij ons gaan bijna alle leraren staken, maar vanwege twee leraren die niet gaan staken hebben wij de hele dag blokuren en dus een normale schooldag. Veel andere klassen van onze school zijn wel vrij.

Geplaatst:

Ondanks dat onze school het niet eens is met het beleid, wordt er weinig gestaakt. Op onze school zijn ook veel inspecties. (Ondanks dat de examenresultaten van vorig jaar ver boven gemiddeld waren.) Echter er is een ingewikkeld probleem omdat de scholengemeenschap waaronder onze school valt ook andere soorten scholen voor volwassenen heeft of iets dergelijks, waardoor de docenten van onze school geen recht meer hebben op een gratis retourkaartje naar Amsterdam (?) om te protesteren, die ze normaal zouden krijgen van de lerarenbond. Met het gevolg dat de leraren hier nauwelijks tot niet gaan staken... :(

Geplaatst:

Bij ons staakt zeker 3/4e van de leraren. Maar ze staken niet alleen voor het ophogen van de lesuren. Ook omdat er veel wordt bezuinigd op het speciaal onderwijs.

Geplaatst:

Wat een trieste bedoeling. Dat volk krijgt al een riant salaris voor wat ze uitvoeren, de helft van de dag op een stoel zitten en maximaal 20 uur les per week geven.. En als ze dan 1 uurtje meer les moeten geven per week gaan ze huilen. Bij mij op de universiteit is een docent die een vak geeft (4 uur hoorcollege in de week) gewoon omdat hij het leuk vindt, die gaat ook niet lopen mekkeren dat ie meer betaald wil krijgen. Die leraren moeten gewoon werken voor hun poen, en als ze het te weinig vinden gaan ze toch lekker ergens anders werken.

Het onderwijs systeem is op veel plekken in Nederland gewoon helemaal rot, onder meer omdat docenten op middelbare scholen gewoon hard falen.

Geplaatst:

Zojuist te horen gekregen dat we morgen maar het 1e en 2e uur les hebben :).

Ik vind het wel belachelijk dat ze het in willen voeren, maar ik denk dat de staking niet zoveel zin heeft.

Geplaatst:

Bij ons gaan ze ook staken. Omdat er zoveel leren gaan staken morgen zijn er geen lessen. Verder weet ik niet wat ik er van moet denken. Ik zelf heb er niet veel meer mee te maken met de 1040-uren norm. Ik ben volgend jaar van school, dus jah.

Maar het is natuurlijk wel lekker, een dagje vrij!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...