Jump to content

Stakingen Onderwijs


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    3

  • Wesley

    3

  • Cabyon

    3

  • Isic

    2

Top Posters In This Topic

Bij ons valt er maar 1 uur uit want er is maar 1 leraar die bij ons gaat staken.

Die komt sowieso in de problemen.

Maar ik ben morgen de hele dag vrij. :dans:

Hoezo zit die in de problemen?

Hij staakt uit zichzelf neem ik aan? Als hij vanuit zichzelf staakt heeft-ie geen vakbond achter zich die 'n stakingsdag voor 'm regelt en hij krijgt problemen met de directie van jouw school.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gezeik met die leraren! Ze zeiken omdat de vakantie een week korter is en omdat ze 40 uur minder willen in een jaar? De docenten mogen maar maximaal 26 uur per week draaien, daarbovenop is er geen enkele andere baan waar je zoveel vrije dagen hebt en om het verhaal helemaal mooi te maken, zelfs in een vakantie krijgen ze gewoon loon!

Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt werk hebben! Stelletje zeikerds!

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gezeik met die leraren! Ze zeiken omdat de vakantie een week korter is en omdat ze 40 uur minder willen in een jaar? De docenten mogen maar maximaal 26 uur per week draaien, daarbovenop is er geen enkele andere baan waar je zoveel vrije dagen hebt en om het verhaal helemaal mooi te maken, zelfs in een vakantie krijgen ze gewoon loon!

Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt werk hebben! Stelletje zeikerds!

Besef dat de leraren ook buiten hun lesuren moeten voorbereiden en toetsen nakijken ( zelfs in de weekenden ) en ook is het zo, dat veel taken buiten de lesuren worden gedaan zoals bijvoorbeeld surveillance bij een tentamen / examen, of mentoraat. Dan heb je nog vergaderingen ( +rapportages maken ) en cursussen uiteindelijk komen de uren in ieder geval net zo hoog uit als menig andere baan.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gezeik met die leraren! Ze zeiken omdat de vakantie een week korter is en omdat ze 40 uur minder willen in een jaar? De docenten mogen maar maximaal 26 uur per week draaien, daarbovenop is er geen enkele andere baan waar je zoveel vrije dagen hebt en om het verhaal helemaal mooi te maken, zelfs in een vakantie krijgen ze gewoon loon!

Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt werk hebben! Stelletje zeikerds!

Huh??? Toen de ophokuren werden bedacht was het huis te klein en vond iedere scholier in Nederland dat een schande. Tot en met een (uit de hand gelopen) demonstratie op het Museumplein aan toe. En nu gaan de leraren staken voor precies hetzelfde doel en dan is het ineens 'gezeik'. Nu snapt dit schaap er niets meer van :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gezeik met die leraren! Ze zeiken omdat de vakantie een week korter is en omdat ze 40 uur minder willen in een jaar? De docenten mogen maar maximaal 26 uur per week draaien, daarbovenop is er geen enkele andere baan waar je zoveel vrije dagen hebt en om het verhaal helemaal mooi te maken, zelfs in een vakantie krijgen ze gewoon loon!

Ze mogen blij zijn dat ze überhaupt werk hebben! Stelletje zeikerds!

Huh??? Toen de ophokuren werden bedacht was het huis te klein en vond iedere scholier in Nederland dat een schande. Tot en met een (uit de hand gelopen) demonstratie op het Museumplein aan toe. En nu gaan de leraren staken voor precies hetzelfde doel en dan is het ineens 'gezeik'. Nu snapt dit schaap er niets meer van :cab:

Dat scholieren gingen staken was ook volkomen onzin! Toen ik nog naar de middelbare school ging zat ik op 34 lesuren per week. Laten we zeggen dat een schooljaar gemiddeld 40 weken heeft, nougoed het sommetje is wel duidelijk, dat komt neer op 1360 lesuren in een jaar. Meeste scholieren wisten niet eens waarom ze gingen staken.

Wat trouwens ook grappig is, vele scholen maken zelfs veel meer dan 1040 uurtjes in een jaar en dan gingen de kinderen toch de straat op omdat ze 1000 uur willen ipv 1040 uur, oftewel dat hele gebeuren was grote onzin en vooral meeloop gedrag. :)

Besef dat de leraren ook buiten hun lesuren moeten voorbereiden en toetsen nakijken ( zelfs in de weekenden ) en ook is het zo, dat veel taken buiten de lesuren worden gedaan zoals bijvoorbeeld surveillance bij een tentamen / examen, of mentoraat. Dan heb je nog vergaderingen ( +rapportages maken ) en cursussen uiteindelijk komen de uren in ieder geval net zo hoog uit als menig andere baan.

Onzin, ik kan goed herinneren dat een paar docenten op de middelbare school zeiden, vrij = vrij! Oftewel in hun vrije tijd gingen ze geen toetsen nakijken etc. etc. etc. En als je alles bij elkaar optelt dan moeten ze alsnog niet lopen zeiken vind ik. Pas als je 42 uur in de week maakt en dan flink gaat zeiken, dan heb je groot gelijk. Maar vooral in deze periode mag je blij zijn dat je überhaupt werk hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Besef dat de leraren ook buiten hun lesuren moeten voorbereiden en toetsen nakijken ( zelfs in de weekenden ) en ook is het zo, dat veel taken buiten de lesuren worden gedaan zoals bijvoorbeeld surveillance bij een tentamen / examen, of mentoraat. Dan heb je nog vergaderingen ( +rapportages maken ) en cursussen uiteindelijk komen de uren in ieder geval net zo hoog uit als menig andere baan.

Onzin, ik kan goed herinneren dat een paar docenten op de middelbare school zeiden, vrij = vrij! Oftewel in hun vrije tijd gingen ze geen toetsen nakijken etc. etc. etc. En als je alles bij elkaar optelt dan moeten ze alsnog niet lopen zeiken vind ik. Pas als je 42 uur in de week maakt en dan flink gaat zeiken, dan heb je groot gelijk. Maar vooral in deze periode mag je blij zijn dat je überhaupt werk hebt.

Onzin is het niet hoor, M'n vader is docent, dus dat klopt wel. Overigens is hij mentor en geeft hij Natuurkunde, scheikunde en wiskunde, wat totaal op 40 uur/ week blanco komt. Maar meedoen aan het protest, daar doet ie niet aan ( zit niet bij de vakbond, dus dan moet ie 100 euro payen :clown: )... hij begon ook nog 2 uur later vandaag door de stakingen, dus hij was wel tevreden :puh: .

Ik zie trouwens een groter probleem in het basisonderwijs, want dat is toch wel andere koek... veel verslagen / rapporten inleveren... en steeds minder met de kinderen zelf werken ( hmm... ik herken dit een beetje van mijn werkgebied animaatjes-politie-27983.gif ). Maar die staken niet helaas...

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin, ik kan goed herinneren dat een paar docenten op de middelbare school zeiden, vrij = vrij! Oftewel in hun vrije tijd gingen ze geen toetsen nakijken etc. etc. etc. En als je alles bij elkaar optelt dan moeten ze alsnog niet lopen zeiken vind ik. Pas als je 42 uur in de week maakt en dan flink gaat zeiken, dan heb je groot gelijk. Maar vooral in deze periode mag je blij zijn dat je überhaupt werk hebt.

Idd docenten die na 3 weken nog niets nagekeken hadden omdat ze 'in vakanties niet nakijken'.. Vakanties die geen enkele andere beroepsgroep heeft. Die mensen hebben helemaal niks te klagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin is het niet hoor, M'n vader is docent, dus dat klopt wel. Overigens is hij mentor en geeft hij Natuurkunde, scheikunde en wiskunde, wat totaal op 40 uur/ week blanco komt. Maar meedoen aan het protest, daar doet ie niet aan ( zit niet bij de vakbond, dus dan moet ie 100 euro payen :clown: )... hij begon ook nog 2 uur later vandaag door de stakingen, dus hij was wel tevreden :puh: .

Mania-92 haalt me de woorden uit de mond:

Idd docenten die na 3 weken nog niets nagekeken hadden omdat ze 'in vakanties niet nakijken'.. Vakanties die geen enkele andere beroepsgroep heeft. Die mensen hebben helemaal niks te klagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...