Jump to content

Game Pc (Vriend)

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zou een grotere voeding nemen, eentje van 600w bijvoorbeeld.

Want mijn Sapphire HD 6870 heeft minimaal 500w nodig, dan is 600w toch beter.

Geplaatst:

Nu is die goed, ik heb voor mijn HD6870 een 630w voeding maar dat was omdat ik stille. Maar 600w is genoeg voor deze videokaart en eventuele upgrade.

Geplaatst: (bewerkt)

Waarom een 6 core ? Als hij er alleen mee gamed/internept/skype etc heb je geen 6 cores nodig. Het is zelfs zo dat een quad core met een hogere frequentie (GHz), het beter doet als een 6 core met lagere frequentie. Er zijn bijna geen games die 6 cores ondersteunen.

Bewerkt: door Shotyoudie
Geplaatst:

Waarom een 6 core ? Als hij er alleen mee gamed/internept/skype etc heb je geen 6 cores nodig. Het is zelfs zo dat een quad core met een hogere frequentie (GHz), het beter doet als een 6 core met lagere frequentie. Er zijn bijna geen games die 6 cores ondersteunen.

Als jij nu nog een systeem voor €700+ samenstelt met een dual core dan weet ik niet of jij wel up to date bent.... Alleen al puur omdat je met een nieuwere type processor langer mee kan gaan, zou ik geen dual core meer samenstellen in een pc anno 2012.

Geplaatst:

Als jij nu nog een systeem voor €700+ samenstelt met een dual core dan weet ik niet of jij wel up to date bent.... Alleen al puur omdat je met een nieuwere type processor langer mee kan gaan, zou ik geen dual core meer samenstellen in een pc anno 2012.

ik weet niet of jij verstand er van hebt, maar Shot heeft echt een Quadcore gekozen hoor. En geen dualcore zoals jij zegt.

Geplaatst:

Maar het is wel de bedoeling dat hij zo lang mogelijk mee gaat. Denk je niet dat er in de toekomst wel games komen die dat ondersteunen?

Dan is het altijd handig als je er 6 hebt.

Of deze, met een Dual Fan cooler, goedkoper en betere cooling. ;) (Ook 2x DVI ook al staat dat niet in de naam)

Denk je dat de cooling zoveel uit zal maken voor een desktop pc?

Ik heb het niet in het eerste bericht gezet, maar we gaan hem niet overclocken.

Ik denk dat het misschien wel een goed idee is, goedkoper is altijd prima.

Zolang de kwaliteit er maar niet op achteruit gaat.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd. Gebruik in het vervolg de Bewerk-knop.<<<

Geplaatst: (bewerkt)

Als je alles zoveel beter weet waarom stel je hier dan de vraag... clown.gif

Als ik niks had gevraagd had ik er een 500W voeding in gezet.

En die videokaart zet ik er nu ook in, alleen de phenom x6 laat ik denk ik zo.

Ik heb nu dus al een paar verbeteringen ;D

Bewerkt: door delete45
Geplaatst:

500 Watt was dan ook gewoon voldoende geweest hoor, maar ja...

En wat betreft de processor, er zijn hedendaags zelfs maar redelijk weinig games die echt volledig gebruik maken van quad-cores, laat staan x6'jes. En tegen de tijd dat x6jes wél worden ondersteund is je grafische kaart weer zodanig achtergelopen dat het weinig effect heeft om een x6 te hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een x4, en met een beetje geluk heb je een gelockte x6 (dat wil zeggen, een x6 die ze software matig hebben "gedowngrade" tot een x4).

Ik zou dan zelf het extra geld wat hij overhoudt uitbesteden aan beter speakers/headset, of een nieuwe game of zo.

Geplaatst:

En wat betreft de processor, er zijn hedendaags zelfs maar redelijk weinig games die echt volledig gebruik maken van quad-cores, laat staan x6'jes. En tegen de tijd dat x6jes wél worden ondersteund is je grafische kaart weer zodanig achtergelopen dat het weinig effect heeft om een x6 te hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een x4, en met een beetje geluk heb je een gelockte x6 (dat wil zeggen, een x6 die ze software matig hebben "gedowngrade" tot een x4).

Ik zou dan zelf het extra geld wat hij overhoudt uitbesteden aan beter speakers/headset, of een nieuwe game of zo.

Ik heb zelf ook een HD 6870 die ook in deze setup zit, en je hebt voor die kaart MINIMAAL 500watt nodig, dus dan zit je net op het randje.

Lijkt me toch iets fijner als je 600w ofzo hebt, kostte maar 3 euro meer dus.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een HD 6870 die ook in deze setup zit, en je hebt voor die kaart MINIMAAL 500watt nodig, dus dan zit je net op het randje.

Lijkt me toch iets fijner als je 600w ofzo hebt, kostte maar 3 euro meer dus.

Bij mij draait ie ook super hoor met 600 watt, en een i7 950, 6x1gb ram, weetikhet allemaal

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...