Die Hard Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 (bewerkt) Inmiddels zijn bijna alle auto's voor komend seizoen onthuld. Ik heb ze even op een rijtje gezet (op volgorde van onthulling). Caterham McLaren Force India Ferrari Lotus Sauber Red Bull Toro Rosso Williams HRT N.n.b. Marussia N.n.b. Mercedes N.n.b. Wat opvalt is dat bijna iedereen gebruik maakt van een knik in de neus, om te voldoen aan een nieuw reglement. De neus moet namelijk lager zijn om te voorkomen dat je je neus bij een ander de cockpit in boort. Verassend is dat McLaren (tot nu toe) de enige is die gebruik maakt van een andere neus, namelijk eentje die gewoon normaal oploopt in plaats van een knik in de buurt van de banden te hebben. We zullen zien of dit in hun nadeel of in hun voordeel gaat werken. Zoals het er nu uit ziet lijkt het dat ze na een maandje ook met een knik-neus moeten komen, maar je weet het natuurlijk nooit. De auto's zijn er jammer genoeg niet mooier op geworden na het nieuwe reglement.. Maar goed, het gaat om de snelheid. >>> Door Kloep: Afbeeldingen verkleind naar gangbaar formaat. De grote versies zijn onder de afbeeldingen te vinden in een prachtig gemaakte link. Enkel Caterham was op een mooi formaat.<<< Edit: Excuseer! Williams inmiddels toegevoegd. Bewerkt: 7 februari 2012 door Die Hard Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Kan toch niet goed zijn voor de aërodynamica, zo'n knik in de neus? Dat verstoort toch je luchtstromen... alhoewel het wel een extra beetje downforce is. Wordt de lucht trouwens dan niet weggestoten van de luchtgaten die centraal boven de piloot zijn.... waardoor er minder zuurstof naar de motor gaat? Ach ja, ze zullen het wel beter weten, het zal wel werken, anders zouden ze die wagens nooit hebben voorgesteld ;p Reageren
Die Hard Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Kan toch niet goed zijn voor de aërodynamica, zo'n knik in de neus? Dat verstoort toch je luchtstromen... alhoewel het wel een extra beetje downforce is. Wordt de lucht trouwens dan niet weggestoten van de luchtgaten die centraal boven de piloot zijn.... waardoor er minder zuurstof naar de motor gaat? Ach ja, ze zullen het wel beter weten, het zal wel werken, anders zouden ze die wagens nooit hebben voorgesteld ;p Haha dat idee had ik ook, maar ze zullen vast wel weten wat ze aan het doen zijn bij die teams. Ik ben echt enorm benieuwd hoe McLaren het gaat doen met die neus. Vraag me af waarom zij besloten hebben om zo'n neus te nemen en de rest is gaan werken met de knik-neus. De McLaren ziet er in ieder geval aërodynamisch wel beter uit.. Ik kan niet wachten op Melbourne (eerste race van 't seizoen)! Zullen we zien wie het slimst is geweest. Reageren
Thundercover Geplaatst: 12 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 12 februari 2012 De normale neus bij McLaren is - naar wat ik begrepen heb - het gevolg doordat zij onder de neus een lage, brede luchtgeleider hebben, terwijl de meeste andere teams een hoge, smalle geleider hebben. Hierdoor is de neus van de McLaren in z'n geheel lager en hoeven ze niet een knik erin te maken. Die knik is sowieso niet nodig als de teams besluiten om hun neus niet zo lang mogelijk zo hoog mogelijk te houden, wat blijkbaar in aerodynamisch opzicht toch de voorkeur lijkt te hebben. Niemand vindt het mooi, van Ferrari tot Adrian Newey. Aan de 2009-auto's hebben we kunnen wennen na de eerste schok, dus dat zal hierbij ook wel lukken. Ook al is het afschuwelijk lelijk. Reageren
Lord-Vortex Geplaatst: 13 februari 2012 Rapport Geplaatst: 13 februari 2012 (bewerkt) De Nieuwe Auto van Williams vind ik er echt awesome uitzien. En idd, ik vind de nieuwe neuzen van de F1 Autos niet mooi meer maar net zoals het mooie geluid van de V10 Motoren zijn nu de Neuzen weer oerlelijk veranderd. :/ Zo is er altijd wel een aanpassing elke keer die de meeste mensen niks vinden, maar toch eigenlijk gemaakt word. Trouwens ik kan ook gewoon niet wachten tot het nieuwe seizoen! Bewerkt: 13 februari 2012 door Lord-Vortex Reageren
maikel jonson Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Bij caterham hebben ze ondertussen Jarno Trulli ontslagen ondanks dat hij een contract had en hem vervangen door voormalig Lotus-Renault coureur Vitaly Petrov \ Dat zal Kovaleinene wel scherp houden, eindelijk een uitdaging voor de Fin. Reageren
JasonStatham Geplaatst: 28 mei 2012 Rapport Geplaatst: 28 mei 2012 Eindelijk weer eens een Ferrari aan leiding in het klassement Reageren
Thundercover Geplaatst: 28 mei 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2012 Eindelijk? Alonso heeft al drie keer (al dan niet gedeeld) aan de leiding van het kampioenschap gestaan dit jaar. Als jij dat mij voor Australië had verteld, had ik je voor gek verklaard. Het bewijst dat dit een gek en mooi seizoen is, waar Alonso - ondanks een mindere Ferrari - van kan profiteren door wel constant te rijden. We zullen zien of de Ferrari echt verbeterd is in de komende races, want Monaco is altijd een geval apart. Reageren
KamikazeNL Geplaatst: 29 mei 2012 Rapport Geplaatst: 29 mei 2012 Alonso haalt alles uit die Ferrari. Massa is ook begonnen aan een verbetering. Reageren
JasonStatham Geplaatst: 29 mei 2012 Rapport Geplaatst: 29 mei 2012 Eindelijk? Alonso heeft al drie keer (al dan niet gedeeld) aan de leiding van het kampioenschap gestaan dit jaar. haha okey, ik heb niet goed opgelet de eerste 3/4 races, maar ik vraag me ook af hoelang Alonso het gaat volhouden met deze auto. Het zou wel bijzonder zijn als er volgende week weer een andere winnaar zal zijn. Reageren
-Niels- Geplaatst: 10 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2012 (bewerkt) Voor elke wedstrijd maak ik een historisch overzicht over de baan waar ze dat weekend gaan rijden. Dit keer is het Zuid-Korea. Share it, Twitter het, maak het bekend! Neem gerust verder nog een kijkje op de Nederlandse Formule 1 blog. Laat als je wil ook een reactie achter, dat stel ik altijd op prijs! http://form1racing.w...cht-zuid-korea/ Bewerkt: 10 oktober 2012 door -Niels- Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 10 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2012 Natuurlijk heb je dan wel wat ongeluk met je timing nu, het circuit in Zuid-Korea is nog niet zo oud en de geschiedenis bijgevolg klein. In mijn mening heeft Tilke maar 1 echt goed circuit getekend en dat is dat in Istanbul, Turn 8 en Faux Rouge Reageren
-Niels- Geplaatst: 10 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2012 Natuurlijk heb je dan wel wat ongeluk met je timing nu, het circuit in Zuid-Korea is nog niet zo oud en de geschiedenis bijgevolg klein. In mijn mening heeft Tilke maar 1 echt goed circuit getekend en dat is dat in Istanbul, Turn 8 en Faux Rouge Bocht 8 in Turkije is magnifiek! En de Eau Rouge is helemaal geweldig, maar die is niet door Tilke ontworpen. De eerste bocht in Austin is ook geweldig, zoek maar is op YouTube. Ik had voor Suzuka ook een overzicht gemaakt, daar ben ik véél langer mee bezig geweest. Die kun je hier bekijken: http://form1racing.wordpress.com/2012/10/03/historisch-overzicht-suzuka/ Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 10 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2012 En de Eau Rouge is helemaal geweldig, maar die is niet door Tilke ontworpen. Ik heb het dan ook niet over Eau Rouge maar over Faux Rouge Reageren
-Niels- Geplaatst: 10 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2012 En de Eau Rouge is helemaal geweldig, maar die is niet door Tilke ontworpen. Ik heb het dan ook niet over Eau Rouge maar over Faux Rouge Oeps foutje.. ;-) Las te snel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.