Jump to content

Overclocken


delete45

Recommended Posts

Hi,

Dit is gewoon even uit nieuwsgierigheid.

Maar in de toekomst zou ik misschien ooit mijn processor willen overclocken. (Op dit moment is dat nog lang niet nodig).

Ik heb 'n desktop pc, met 1 case fan. Mijn pc heeft een Corsair 500 Watt voeding.

Hier mijn pc specs

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: System manufacturer

- Computermodel: System Product Name

- Computernaam: TOM-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.

- Model: M4A87TD

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 08/24/10 18:48:15 Ver: 08.00.15, versie 1005

- Aansluitingen: PCIEX1_1 (Gebruikt), PCIEX4_1 (Vrij), PCIEX16_1 (Gebruikt), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij)

- Poorten: KB (Toetsenbord), MS (Toetsenbord), USB1_2 (USB), USB3_4 (USB), USB5_6 (USB), USB13_14 (USB), GbE LAN1 (Netwerk), Line In (Audio), Line Out (Audio), Mic In (Audio), MAIN POWER (Geen), CPU_FAN (Geen), PWR_FAN (Geen), USB07_08 (USB), USB09_10 (USB), USB11_12 (USB), SATA1 (8251 Compatibel), SATA2 (8251 Compatibel), SATA3 (8251 Compatibel), SATA4 (8251 Compatibel), SATA5 (8251 Compatibel), SATA6 (8251 Compatibel), COM1 (Geen), AAFP (Audio), SPDIF_OUT (Audio), PRI_IDE (Geen), PANEL (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Phenom II X6 1055T Processor (Hexa Core)

- Kloksnelheid: 2800 MHz

- Socket & Cache(s): AM3, 3072 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 4094 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), FAT32 (G:)

- Grootte: 1397,05 GB (931,41 GB (C:) + 465,64 GB (G:) )

- Vrije ruimte: 996,75 GB (749,02 GB (C:) + 247,73 GB (G:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, F: Onbekend, G: Lokale harde schijf

- Model(len): C: SAMSUNG HD103SJ ATA Device IDE, D: TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device, F: DTSoftBusCd00, G: WD 5000AAK External USB Device USB

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: VIA Technologies, Inc.

- Model: VIA High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Radeon HD 6800 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x6739)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.920.0.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: HID-muis

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaard-PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): ASUS 802.11n Wireless LAN Card (Ethernet 802.3), Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), TAP-Win32 Adapter V9 (Tunngle) (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter ()

- Adressen: IP: 192.168.2.4, MAC: E0:69:95:21:EB:AB, DHCP: 192.168.2.254

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

Bewerkt: door delete45
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt in ieder geval je specs gegeven, dat is altijd heel fijn. Maar je hebt nog niet echt specifike vragen gesteld wat je precies wilt weten. Misschien kun je dat nog even duidelijk maken, want je kan wel een heel boek schrijven over overclocken.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt in ieder geval je specs gegeven, dat is altijd heel fijn. Maar je hebt nog niet echt specifike vragen gesteld wat je precies wilt weten. Misschien kun je dat nog even duidelijk maken, want je kan wel een heel boek schrijven over overclocken.

Das een kleine moeite.

Nou ik zou mijn processor willen overclocken.

En mijn vraag aan jullie is "Tot welke snelheid is dat overclocken verstanding?"

Kan ik bijvoorbeeld gewoon rustig overclocken naar 3.4 GHz of moet ik maximaal tot 3.2 GHz overclocken?

Dus tot hoe ver kan ik gaan zonder al te veel risico te lopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Oeh, mooie case.

Nja, als je het echt goed wilt aanpakken, adviseer ik je om case fans te kopen voor je case zelf, en dat dus alle mogelijkheden daarvoor opgevuld zijn en je dus een goede airflow hebt (=de vloei van de lucht door je case). Daarnaast is het zéér verstandig om een fatsoenlijke processor koeler aan te schaffen (aanrader is de Scythe Mugen 2).

Als je dit hebt gedaan kom je wel zeer makkelijk aan de 3.4 Ghz, lijkt mij.

Met de standaard processor koeler zou ik echt niet verder gaan dan 3.0, MAXIMAAL 3.2 GHz. Wel voldoende stressen met de verschillende stresstests, of course.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke misschien idd wel een idee om een keer een betere koeler er in te zetten.

Heb ook al zitten denken om wat meer RAM er bij te zetten.

Maar zelf heb ik geen ervaring met het bouwen van computers, maar kan ik bij 4launch (hier is hij besteld) ook vragen om een paar losse onderdelen te installeren?

EDIT: Heb het al gevonden, bij 4launch zijn geheugen upgraden en Processor en Koeler installatie 2 apparte services, maar het kan dus wel

Bewerkt: door delete45
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...