Jump to content

Sommige spellen laggen.


Zombiespeed

Recommended Posts

Hallo, ik heb een soort van probleem.

Ik kan Battlefield 3 Singleplayer gewoon op Maxed out aan zonder enige lagg, multiplayer op High.

Maar met bijvoorbeeld Skyrim of GTA IV lagg ik al als ik bijvoorbeeld shadows ofzo aandoe en hoger dan High zet.

Ik denk zelf dat ik maar is mijn moederbord moet upgraden en 8gb DDR3 ram moet gaan kopen.

Iemand enige oplossingen of een goed moederbord met AM3+ enzo, waar mijn processor op kan?

Ik had zelf deze in gedachte : http://tweakers.net/pricewatch/288146/asrock-870-extreme3-r20.html

Edit : Vergeten om mn specs neer te zetten :cab:

http://puu.sh/fyrC (IMG werkt niet.)

Bewerkt: door Zombiespeed
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Zombiespeed

    9

  • kelwin

    6

  • Hayte

    4

  • DennOOOtje

    4

Dit heb ik zelf ook (ik heb ongeveer dezelfde specs), deze spellen zijn slecht geoptimaliseerd voor pc en lopen daarom wat minder lekker.

GTA IV bijvoorbeeld gebruikt in verhouding veel meer cpu dan gpu dus dit verklaart het wel.

Ik hoop dat dit je heeft geholpen,

Rico

p.s. een moederbord upgraden verandert niks aan prestaties.

@DennOOOtje, niet op gelet, maar nu je het zegt, z'n moederbord ondersteunt inderdaad geen ddr3, maar dit verhoogt de prestaties in games ook niet heel erg.

Bewerkt: door ricovs
Link to comment
Delen op andere websites

Dit heb ik zelf ook (ik heb ongeveer dezelfde specs), deze spellen zijn slecht geoptimaliseerd voor pc en lopen daarom wat minder lekker.

GTA IV bijvoorbeeld gebruikt in verhouding veel meer cpu dan gpu dus dit verklaart het wel.

Ik hoop dat dit je heeft geholpen,

Rico

p.s. een moederbord upgraden verandert niks aan prestaties.

Misschien heeft hij een moederbord upgrade nodig voor cpu / ram upgrade :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit heb ik zelf ook (ik heb ongeveer dezelfde specs), deze spellen zijn slecht geoptimaliseerd voor pc en lopen daarom wat minder lekker.

GTA IV bijvoorbeeld gebruikt in verhouding veel meer cpu dan gpu dus dit verklaart het wel.

Ik hoop dat dit je heeft geholpen,

Rico

p.s. een moederbord upgraden verandert niks aan prestaties.

Misschien heeft hij een moederbord upgrade nodig voor cpu / ram upgrade :)

Hij heeft totaal GEEN upgrade nodig, de spellen zijn gewoon slecht geoptimaliseerd. Als hij upgrade naar 8gb RAM, kan dat ook best veel schelen. Klinkt gek, maar vele op Youtube zeggen dit.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft totaal GEEN upgrade nodig, de spellen zijn gewoon slecht geoptimaliseerd. Als hij upgrade naar 8gb RAM, kan dat ook best veel schelen. Klinkt gek, maar vele op Youtube zeggen dit.

Youtube zit ook vol mongolen... Maar als jij ze gelooft..

Wat is nou het nut van 8 GB ram als je nooit boven de 4 komt? Dat lijkt me meer het verkopen van lucht..

Dit dus, zolang je niet meer dan 4GB verbruikt, heeft het weinig zin om naar meer geheugen te gaan.

Sneller geheugen zal dan weer wel schelen samen met een DDR3 moederbordje.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft totaal GEEN upgrade nodig, de spellen zijn gewoon slecht geoptimaliseerd. Als hij upgrade naar 8gb RAM, kan dat ook best veel schelen. Klinkt gek, maar vele op Youtube zeggen dit.

Youtube zit ook vol mongolen... Maar als jij ze gelooft..

Wat is nou het nut van 8 GB ram als je nooit boven de 4 komt? Dat lijkt me meer het verkopen van lucht..

Dit dus, zolang je niet meer dan 4GB verbruikt, heeft het weinig zin om naar meer geheugen te gaan.

Sneller geheugen zal dan weer wel schelen samen met een DDR3 moederbordje.

Veel vrouwen zijn chagrijnig, als jij er ook één van bent...

Het kan wel zo zijn, dat je veel programma's aan hebt, dat je RAM volloopt (Steam, TS3, Xfire etc). of dat je CPU het te zwaar krijgt door dee programma's.

Link to comment
Delen op andere websites

Hm, je hebt hier een zeer interessant probleem, als ik eerlijk moet zijn. Je hebt de specs om het fatsoenlijk te kunnen spelen, en al helemaal als je BF3 op Maxed kan spelen.

Mag ik vragen welke instellingen je hebt voor GTA IV?

Ook zou ik even Defraggler en CCleaner downloaden, en die allebei draaien. Ook zou ik even via msconfig (Start -> Zoekbalk -> "msconfig" intikken en op enter drukken -> Tabblad Opstarten [op vista, maar zal niet veel voor 7 verschillen als ik het goed heb]), en dan daar alles uitvinken wat onbelangrijk is. Dat scheelt echt een hoop, zowel bij opstarten als bij het draaien zelf. Zelf heb ik alleen Windows Defender, Realtek HD, AntiVir Dekstop en Catalyst Control Panel aan staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hm, je hebt hier een zeer interessant probleem, als ik eerlijk moet zijn. Je hebt de specs om het fatsoenlijk te kunnen spelen, en al helemaal als je BF3 op Maxed kan spelen.

Mag ik vragen welke instellingen je hebt voor GTA IV?

Ook zou ik even Defraggler en CCleaner downloaden, en die allebei draaien. Ook zou ik even via msconfig (Start -> Zoekbalk -> "msconfig" intikken en op enter drukken -> Tabblad Opstarten [op vista, maar zal niet veel voor 7 verschillen als ik het goed heb]), en dan daar alles uitvinken wat onbelangrijk is. Dat scheelt echt een hoop, zowel bij opstarten als bij het draaien zelf. Zelf heb ik alleen Windows Defender, Realtek HD, AntiVir Dekstop en Catalyst Control Panel aan staan.

Ik doe nu Auto config bij gta iv, reflection enzo op high, shadows uit en die destenys ofzo ook best laag.

Heb bij msconfig een paar progammas uitgeschakeld bij opstarten zoals steam en skype.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou graag een screen willen van de exacte instellingen, als je het niet erg vindt :)

Heb je trouwens ook een virusscanner, en zo ja, welke?

Microsoft Security Essentials, screenshot maak ik morgen wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel vrouwen zijn chagrijnig, als jij er ook één van bent...

Het kan wel zo zijn, dat je veel programma's aan hebt, dat je RAM volloopt (Steam, TS3, Xfire etc). of dat je CPU het te zwaar krijgt door dee programma's.

Mhaww, Steam+Xfire+Origin, check, TS3, nee, wel Skype, veel tabbladen in Chrome, check, Skyrim, check, BF2, check, CoD MW1, check, geheugen 78% met een gare moederbord waardoor ik maar 4GB kan gebruik ipv. 6GB(te lui/te weinig tijd om me nieuwe moederbord in te bouwen).

En over je vrouwen ding, misschien moet je maar wat ervaring opdoen met vrouwen voordat je er 'veel' als chagrijnig bestempeld :7

Link to comment
Delen op andere websites

Vrouwen zijn voor mij vaak chagrinig knipoog.gifsad2.gif

Maar veel onzin als Xfire kan vaak veel regenkracht vragen... kijk anders ff naar je taakbeheer.

Hmm, dat kan natuurlijk ook aan jou liggen.

Maar regenkracht heb ik nog nooit meegemaakt, maar Xfire vergt bij mij niks, 10mb geheugen en 0% van mijn processor.

Daarnaast, om even ontopic te gaan, welke gta patch gebruik je eigenlijk en eventueel met commands gewerkt?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...