Scarface92 Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 (bewerkt) Het verbaast me eerlijk gezegd dat hier nog geen topic voor is aangemaakt, dan doet ik het maar. De Rayonhoofden zijn bij elkaar geweest! Later vandaag volgt een persconferentie. Woensdag 8 februari komen de rayonhoofden opnieuw bij elkaar voor een bespreking Elfstedentocht 2012. Het ijs is nu nog niet dik genoeg maar naar verwachting 15 februari: It giet oan. Elfstedentocht 2012 waarschijnlijk op 15 februari! Langzaam aan begint de Elfstedenkoorts zich weer meester te maken van Nederland want we hebben zeer strenge vorst. Komt er een Elfstedentocht in februari 2012. De kans wordt met de dag groter want het is echt winter in Nederland! De Friezen lijken zich een beetje voor te bereiden op de Elfstedentocht 2012. De omstandigheden voor vorming van ijsgroei zijn iets minder gunstig door de sneeuw. Voorlopig blijft het streng vriezen en hoeft de sneeuw van afgelopen dag geen belemmering te zijn voor de aangroei van het ijs in Friesland. Halverwege volgende week lijkt er een kleine dooi-aanval te komen maar naar verwachting gaat het daarna gewoon weer vriezen. Dit is heel gunstig voor het ijs. Een klein laagje water op het ijs, de sneeuw die dooit en daarna weer vorst, geven mooi glad ijs. Laat de Elfstedentocht 2012 maar komen! Bron: Klik Een grote kans dus op een Elfstedentocht, best een uniek moment voor mij als het ook daadwerkelijk doorgaat. De laatste tocht uit 1997 kan ik nog amper wat van herinneren, op zich wel logisch als 5 jarig jongetje. Ik weet wel dat het een unieke sfeer heeft en het een totale chaos wordt als het doorgaat, er worden rond de 2 miljoen mensen verwacht. Ik zelf zou er niet zo snel heengaan, echter ga ik het wel op de buis volgen mocht het zo ver komen. Bewerkt: 6 februari 2012 door GrandTheftTwano Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Ik denk dat het komende weekend nog te vroeg komt, dat het ijs niet overal dik genoeg zal zijn. Maar wellicht dat de dooi/vries/dooi/vries-methode goed werkt, dan zou het het weekend daarop wel eens kunnen gebeuren. Ik kan me die van 1997 nog goed herinneren. De hele dag voor de televisie, want met 16 jaar was ik toch net iets te jong om alleen naar het hoge noorden af te reizen. Mocht ie er dit jaar wel komen, dan toch maar eens kijken of er de mogelijkheid is om te gaan kijken. Want dat het het beleven waard is, lijkt me niet meer dan logisch. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Ik hoop echt dat 'ie er komt, maar ik vrees dat de kans bestaat dat heel de hype die nu gaande is voor niets is. Maar goed, hopen mag altijd natuurlijk... Van de tocht van '97 kan ik me nog wel wat herinneren. Ik was pas 7, maar toen blijkbaar al sportgek. Wat ik me vooral herinner is die chaos in het donker 's ochtends heel vroeg, en ik zie de kopgroep nog voor me. Natuurlijk met Angenent en Hulzebosch, maar wat me nog meer bij is gebleven was iemand die in een knalgeel pak rondreed. Dat laatste is eigenlijk wat ik me het meest bewust herinner, omdat zowel de start in het donker, als de sprint tussen Angenent en Hulzebosch natuurlijk talloze malen zijn herhaald op de tv. Als de Elfstedentocht er komt ga ik niet naar Friesland, want daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van. Ja, de sfeer zal vast fantastisch zijn, maar ik wil de race kunnen volgen. En ja, dat kan alleen maar op de tv. Dus, als die er komt koop ik wel een fles Beerenburg en wat bijbehorende versnaperingen, en zit ik heel de dag achter de tv. College? Ik meld me wel af: dit is een héél goede reden. Zo'n uniek evenement, die ga ik echt niet missen om zoiets als college Reageren
Visser23 Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Hoop absoluut dat 'ie komt. Mooi de stad in de nacht ervoor, 11 kroegentocht. Dan om 4 uur 's nachts naar de start lopen. Prachtige sfeer, hopelijk... Want in '97 werd er veel vernield hier. Hopen dat het een prachtig evenement wordt, en hopen dat het zaterdag, zondag, maandag of dinsdag zover is. Reageren
Wesley Geplaatst: 6 februari 2012 Rapport Geplaatst: 6 februari 2012 Als sportliefhebber hoop ik ook dat het ook gaat gebeuren volgende week of de week erop. Het is wel even goed afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren. Alle weermodellen geven ups en downs aan op de grafiek qua temperatuur en vrijwel elk uur zie je wel weer ergens een verandering. We zullen het zien wat er gaat gebeuren! Reageren
Leontjuuh-gta Geplaatst: 7 februari 2012 Rapport Geplaatst: 7 februari 2012 Ik zou het wel leuk vinden als er eentje komt, maar ik zou er net zoveel vrede mee hebben als hij niet komt. Ook vind ik dat die Elfstedentocht een beetje overhyped word. Daar erger ik me soms een beetje aan. Zoals gister ook op TV gaat het alleen maar over die 'tocht der tochten'.. Ik denk zelf dat hij er niet komt als ik naar de weersverwachtingen kijk. Ze voorspellen na het weekend zelf weer dooi. Dus ik denk dat hem dat niet gaat worden. Reageren
Sjaakswabber Geplaatst: 7 februari 2012 Rapport Geplaatst: 7 februari 2012 De elfstedentocht lijk mij tof, ik heb het nog nooit meegemaakt, de laatste tocht was toen ik 4 was en daar weet je als 4 jarige niks meer van. Alleen dit weekend is wel wat aan de vroege kant, het is beter als het nog even verder zou vriezen. Want lang niet alle plekken zijn bedekt of even sterk, het water is nu nog net als een 16 jarige die zijn baard laat staan. Dus beter wachten ze er nog mee, als de tocht dit weekend word gehouden en er flikkeren mensen in het ijs dan mag er nooit meer een tocht gehouden worden straks. En dat zou jammer zijn, helaas ben ik er zelf niet bij als het gehouden zou worden. Het is mij net even te ver weg, met de trein er heen is een drama nu. En met de auto zou het wel kunnen maar dat kost me een hoop geld ( ik heb een oude Jeep die zuipt ) Ook erger ik me ook aan die hype rondom de elfstedentocht zoals meneer hier boven. Reageren
Scarface92 Geplaatst: 8 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 8 februari 2012 Ah jammer, maar had dit eerlijk gezegd wel een beetje verwacht. Het ijs is op sommige plaatsen (zoals Balk) gewoon niet dik genoeg om de tocht daadwerkelijk door te laten gaan. Wellicht dat het na de dooi weer stevig gaat friezen zodat de tocht alsnog door kan gaan, laten we dat dan maar hopen. Reageren
Visser23 Geplaatst: 8 februari 2012 Rapport Geplaatst: 8 februari 2012 Wat een tjappies, waarom gooien ze niet CO2 er op. Dan 'groeit' het ijs veel sneller.. Beetje jammer dit hoor. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 8 februari 2012 Rapport Geplaatst: 8 februari 2012 Leuk als het er komt, jammer als het er niet komt. Ik zelf sta er niet zo erg op te springen, zal wel komen omdat ik een Brabander ben, alhoewel heb ik het ook nog nooit echt meegemaakt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.