Jump to content

Lage framerate buiten interieuren


ddevries

Recommended Posts

Pas heb ik een nieuwe laptop gekocht. Ik heb speciaal naar de specs gekeken zodat hij GTA IV kan draaien net zo soepel als op mijn oude desktop pc.

Nu is het probleem, mijn laptop heeft hogere specs dan mijn oude pc maar de framerate is nu veel lager.

Het vreemde is alleen, binnen een interieur loopt alles goed, maar zodra ik de deur uitloop daalt de framerate meteen.

Is er iemand die misschien tips heeft om ervoor te kunnen zorgen dat de framerate ook buiten een savehouse een beetje op pijl blijft?

Dit zijn de specs:

post-91309-1328697189,35.png

(Op de afbeeldng staat de standaard videokaart. Voor GTA IV gebruik ik de ingebouwde NVIDIA GEFORCE GT 520MX 1GB)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit heeft helaas niet geholpen :(.

De patch had ik al geïnstalleerd.

Met Fraps kwam ik op dit uit:

Savehouse Hove Beach: 26 fps

Buiten savehouse Hove Beach: 11 fps

Het lijkt mij dat door een deur heen lopen niet voor zulke verschillen moet zorgen :S

Bewerkt: door ddevries
Link to comment
Delen op andere websites

Wat zijn je oude pc specs? :puh:

En op welke graphics speel je?

De spec van mijn oude pc:

AMD (weet niet meer welk type) Quad-Core Processor 2.20 GHz (32-bit)

ATI RADEON HD 3870 512 MB

4 GB werkgeheugen

Meer is niet nodig toch?

'En op welke graphics speel je?'

Bedoel je dan de settings?

Dan net zoals op mijn oude pc:

post-91309-1328701134,2.gif

Met autoconfig zet ie de texture quality op high,reflection high, water high, night shadows off, filter x4, view 25, detail 31

en vehicle density 47.

Met de settings in de afbeelding heb ik bij EFLC (aparte disc) buiten de savehouse een redelijke fps van 17~21.

EDIT:

Blijkbaar alleen bij TBOGT is de framerate redelijk goed. Bij TLAD hetzelfde probleem als bij GTA IV.

Bewerkt: door ddevries
Link to comment
Delen op andere websites

Night Shadows kan je in dit geval beter laag of volledig uitzetten, gezien het feit dat deze in de meeste gevallen zorgt voor een lage FPS.

Dit zorgt voor een kleine verbetering.

Vsync heb ik nu ook uitgezet.

Link to comment
Delen op andere websites

Normale shadows zijn ook zwaar, dus die misschien ook een stapje naar beneden? Filtering kan ook wel een stapje omlaag.

In mijn laptop merk ik geen verschil als textures op very high of low staan. Dingen die veel rekenkracht vereisen (zoals shadows) zorgt wel voor FPS vermindering.

Als je een beetje met die opties kloot kom je uiteindelijk wel uit met een goede setting lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondertussen ben ik op een redelijke setting gekomen met de schaduwen op low.

Hij loopt nu aardig goed maar heb af en toe nog dat de framerate voor een paar seconden heel laag is.

Met dit systeem zou GTA IV toch gewoon goed moeten draaien?

Zeker met de Turboboost van Intel die de kloksnelheid van 2.2 GHz naar 3.1 GHz brengt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...