Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 (bewerkt) Sinds donderdag crasht mijn laptop na een tijdje. Ik heb er nu alweer een paar uurtjes geen last meer van gehad, maar dat komt omdat ik 'voorzorgsmaatregelen heb genomen. Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe het probleem is ontstaan, want toen ik donderdagavond bezig was met iets voor school, werd het scherm zwart en viel m'n laptop na een tijdje uit. Gisteravond en vanochtend gebeurde het weer. Toen ik iTunes had opgestart en deze bezig was met synchroniseren, terwijl ik ondertussen de iTunes Store opstartte, werd het scherm opnieuw zwart en viel m'n laptop dus ook weer uit na een tijdje. Gelukkig heeft Word een AutoHerstel-functie, waardoor ik m'n document niet kwijt ben geraakt. Maar ik heb echt werkelijk geen flauw benul van wat er aan de hand is. Ik weet wel dat ik niet bepaald de nummer 1 laptop heb, maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, om eerlijk te zijn. Iemand die toevallig weet wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zie spoiler voor informatie over m'n laptop. Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Hewlett-Packard - Computermodel: Compaq Presario CQ60 Notebook PC - Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Wistron - Model: 303C - BIOS Fabrikant: Hewlett-Packard - BIOS Model: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 , versie F.36 Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: AMD Sempron SI-42 - Kloksnelheid: 2100 MHz Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 1790 MB RAM Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 232,88 GB - Vrije ruimte: 112,97 GB Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: NVIDIA GeForce 8200M G - Geheugengrootte: 256 MB VRAM Besturingssysteem ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Basic - Service Pack: Service Pack 2 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136) http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool Nog even ter informatie: als ik 'm handmatig uitschakel (met knop) en 'm daarna weer aanzet, blijft hij crashen. Pas als ik 'm een paar minuten uit laat staan en hem daarna weer aanzet, werkt m'n laptop ineens wel weer... Bewerkt: 11 februari 2012 door Grand Theft Auto TOM Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Misschien word hij te warm, zet je hem op je schoot ofzo? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 (bewerkt) Ik zet 'm nooit op m'n schoot, nee. Het kan trouwens niet door de warmte komen, want het probleem van vanochtend was nog geen halfuur na het opstarten (bedenk hierbij dat ik de computer pas na een kwartier 'echt' kan gebruiken). En voorheen heb ik dit probleem nog nooit gehad. Bewerkt: 11 februari 2012 door Grand Theft Auto TOM Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 (bewerkt) Hoe oud is je laptop? Misschien is er wel iets van binnen kapot. Edit: Want ik had eerst dezelfde zoals jou, en die had ook dat probleem. Na een tijdje hield hij er helemaal mee op. Bewerkt: 11 februari 2012 door BiglifeRPG Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 (bewerkt) Hoe oud is je laptop? Misschien is er wel iets van binnen kapot. Edit: Want ik had eerst dezelfde zoals jou, en die had ook dat probleem. Na een tijdje hield hij er helemaal mee op. Heb 'm al 3 jaar ofzo. Ik heb plannen om een nieuwe te kopen (vooral vanwege traagheid), maar aangezien ik de centen niet heb hiervoor, zal dit feestje niet doorgaan. Of er trouwens iets van binnen kapot is, zou best eens kunnen. Maar ik heb helaas geen 'kennis' betreffende het openen van laptops. :$ Bewerkt: 11 februari 2012 door Grand Theft Auto TOM Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Misschien gaat je voeding naar de klote. (Kapot) Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Dacht ik dus ook, maar ik heb geen idee hoe ik daar zo zelf achter zou moeten komen hoe het precies zit... Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Heb je geen Computer Winkel bij je in de buurt? Misschien kunnen ze daar kijken wat het probleem is. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 't Valt te proberen. Maar ik wacht toch eerst even af of het probleem blijft aanhouden. Ik neem liever risico dan dat ik dadelijk m'n laptop bij wijze van een maand kwijt ben, terwijl ik niet eens weet of het een 'permanent' probleem is... Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Als het scherm uitvalt, begint hij dan hard te draaien of niet? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Juist niet. Hij is dan gelijk stil. En dat verbaast me nogal, want als ik 'm zelf uitschakel (via Start), dan duurt het enkele minuten voor hij uit is. Ondertussen ratelt hij toch door. Reageren
BiglifeRPG Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Dan is het waarschijnlijk niet het zelfde probleem als bij mij, bij mij ging hij juist hard draaien. En werd hij vervolgens gloeiend heet. Dan sloeg hij uit. Als het probleem blijft kun je het beste gewoon naar een computer winkel gaan. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 De mijne is dus niet heet als hij crasht. Maar goed, ik kijk binnenkort wel of ik nog naar een computerzaak ga, mocht dit nodig zijn. Reageren
Hayte Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Als je het mij vraagt is dit duidelijk een overhittingsprobleem. Koop eens een busje perslucht en blaas daarmee in de ventieltjes van de laptop? Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 11 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Als het echt te maken heeft met oververhitting, waarom crasht hij dan ook als hij nog maar een paar minuten is gebruikt na het opstarten? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.