Jump to content

Laptop crasht steeds

Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Sinds donderdag crasht mijn laptop na een tijdje. Ik heb er nu alweer een paar uurtjes geen last meer van gehad, maar dat komt omdat ik 'voorzorgsmaatregelen heb genomen. :puh:

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe het probleem is ontstaan, want toen ik donderdagavond bezig was met iets voor school, werd het scherm zwart en viel m'n laptop na een tijdje uit. Gisteravond en vanochtend gebeurde het weer. Toen ik iTunes had opgestart en deze bezig was met synchroniseren, terwijl ik ondertussen de iTunes Store opstartte, werd het scherm opnieuw zwart en viel m'n laptop dus ook weer uit na een tijdje.

Gelukkig heeft Word een AutoHerstel-functie, waardoor ik m'n document niet kwijt ben geraakt. :puh:

Maar ik heb echt werkelijk geen flauw benul van wat er aan de hand is. Ik weet wel dat ik niet bepaald de nummer 1 laptop heb, maar ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, om eerlijk te zijn.

Iemand die toevallig weet wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Zie spoiler voor informatie over m'n laptop. :puh:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Hewlett-Packard

- Computermodel: Compaq Presario CQ60 Notebook PC

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Wistron

- Model: 303C

- BIOS Fabrikant: Hewlett-Packard

- BIOS Model: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 , versie F.36

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Sempron SI-42

- Kloksnelheid: 2100 MHz

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 1790 MB RAM

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 232,88 GB

- Vrije ruimte: 112,97 GB

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce 8200M G

- Geheugengrootte: 256 MB VRAM

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Basic

- Service Pack: Service Pack 2

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Nog even ter informatie: als ik 'm handmatig uitschakel (met knop) en 'm daarna weer aanzet, blijft hij crashen. Pas als ik 'm een paar minuten uit laat staan en hem daarna weer aanzet, werkt m'n laptop ineens wel weer...

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Ik zet 'm nooit op m'n schoot, nee. Het kan trouwens niet door de warmte komen, want het probleem van vanochtend was nog geen halfuur na het opstarten (bedenk hierbij dat ik de computer pas na een kwartier 'echt' kan gebruiken). En voorheen heb ik dit probleem nog nooit gehad.

Hoe oud is je laptop? Misschien is er wel iets van binnen kapot.

Edit: Want ik had eerst dezelfde zoals jou, en die had ook dat probleem. Na een tijdje hield hij er helemaal mee op.

Bewerkt: door BiglifeRPG

Hoe oud is je laptop? Misschien is er wel iets van binnen kapot.

Edit: Want ik had eerst dezelfde zoals jou, en die had ook dat probleem. Na een tijdje hield hij er helemaal mee op.

Heb 'm al 3 jaar ofzo. :puh: Ik heb plannen om een nieuwe te kopen (vooral vanwege traagheid), maar aangezien ik de centen niet heb hiervoor, zal dit feestje niet doorgaan. :clown:

Of er trouwens iets van binnen kapot is, zou best eens kunnen. Maar ik heb helaas geen 'kennis' betreffende het openen van laptops. :$

Geplaatst:

Dacht ik dus ook, maar ik heb geen idee hoe ik daar zo zelf achter zou moeten komen hoe het precies zit...

Geplaatst:

't Valt te proberen. :puh:

Maar ik wacht toch eerst even af of het probleem blijft aanhouden. Ik neem liever risico dan dat ik dadelijk m'n laptop bij wijze van een maand kwijt ben, terwijl ik niet eens weet of het een 'permanent' probleem is... :puh:

Geplaatst:

Juist niet. Hij is dan gelijk stil. En dat verbaast me nogal, want als ik 'm zelf uitschakel (via Start), dan duurt het enkele minuten voor hij uit is. Ondertussen ratelt hij toch door.

Geplaatst:

Dan is het waarschijnlijk niet het zelfde probleem als bij mij, bij mij ging hij juist hard draaien. En werd hij vervolgens gloeiend heet. Dan sloeg hij uit.

Als het probleem blijft kun je het beste gewoon naar een computer winkel gaan.

Geplaatst:

De mijne is dus niet heet als hij crasht. :puh:

Maar goed, ik kijk binnenkort wel of ik nog naar een computerzaak ga, mocht dit nodig zijn.

Geplaatst:

Als je het mij vraagt is dit duidelijk een overhittingsprobleem.

Koop eens een busje perslucht en blaas daarmee in de ventieltjes van de laptop?

Geplaatst:

Als het echt te maken heeft met oververhitting, waarom crasht hij dan ook als hij nog maar een paar minuten is gebruikt na het opstarten?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...