Jump to content

probleem met gta 4 graphics laptop


protput1

Recommended Posts

Hallo,

Ik afgelopen week het spel gta 4 en episodes from liberty city gekregen. Ik heb onlangs ook echter een nieuwe laptop dell xps gekocht en dacht dit spel toch te kunnen draaien.

Ik heb het spel met succes kunnen installeren maar steeds het gekende probleem, de graphics willen niet mee, gebouwen laden niet, spel in schokken enz. Ik heb de test gedaan met can i run it en hierbij geeft het aan dat ik het spel zonder probleem zou moeten kunnen laten draaien.Als ik bij graphics van de game ga kan ik deze echter ook niet wijzigen. Ik hoop echt dat hier iets aan te doen is want het zou echt balen zijn moest ik het spel niet kunnen spelen op deze computer. Zou iemand mij kunnen helpen?

Hierbij de specificaties van men laptop: http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/analysis.aspx?name=Grand-Theft-Auto-IV&id=10802&session=040b91fd-ed59-461f-9e15-c8695716fbd0

Alvast enorm bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Hanneswasco: Verplaatst naar IV: Technische Problemen.<<<

Je laptop zou GTA IV en EFLC zeker moeten aankunnen, dus daar zal het probleem niet aan liggen. De grafische instellingen staan waarschijnlijk gewoon wat te hoog. Kan je misschien wat meer informatie geven over dat je de grafische instellingen niet kan aanpassen? Druk je wel op de spatiebalk na het veranderen van de instellingen, zodat deze opgeslagen blijven?

Heb je de nieuwste patches (IV, EFLC) al geïnstalleerd?

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

al heel blij dit te horen dat hij het toch zou aankunnen. Ik start dus gewoon het spel op via de snelkoppeling, en klik dan op play. Hierna ga ik naar graphics en staat de video mode op 800*600 (60hz) als ik hierop klik en het balkje verhoog, dat het geler wordt springt het gewoon steeds naar 800*600 ik kan het gewoon niet verhogen. De rest van de settings staan op auto ratio, tex quality low, render quality low, beneden staat wel in groen nog geschreven resource usaga 210/58 Mb.

Met patches ben ik helaas niet zo vertrouwd dus deze heb ik ook nog niet vrees ik. Alle hulp zou welkom zijn,

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Er staat onderaan dat er 210MB van de 58 gebruikt wordt? Dan lijkt het erop dat je videokaart niet herkend wordt en dus de onboard videokaart, die niet geschikt is voor het gamen, gebruikt. Je moet waarschijnlijk eens je videokaart drivers updaten, dit kan je doen op de site van nVidia. Ik kan spijtig genoeg niet meer zien welke specificaties je hebt dus kan ik je geen directe downloadlink geven.

Als je de patches nog niet gedownload hebt dan doe je dat best ook eens. Download dus die twee bestanden waar ik in m'n vorige post naar gelinkt heb en voer het uit. Een patch installeren is nog makkelijker dan een spel installeren, dus dat zal je zeker kunnen. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de patches net geinstalleerd, en het spel draait nu zonder schokken, al een hele verbetering. Er staat nu inderdaad in het rood dat usage 128/58 is. Ik heb op je link even gezocht maar vond tot nu toe nog geen geschikte driver voor de nvidia kaart. Ik heb even opgezocht en zou een GeForce Gt 550M hebben. Vind jij deze toevallig terug?

Alvast heel hard bedankt voor de hulp tot nu toe!

Ik heb de driver mss wel gevonden nu, maar hij wil steeds niet downloaden, of wordt naar het einde toe onderbroken, kunt u daar even mij helpen?

Grtz

Ik heb nog eens zitten zoeken op de site van nvidia, en laat de site naar mijn nvidiakaart zoeken en zegt steeds dit:

GForce Gt 550 M

Has been detected in your system.

A driver cannot be found for this device.

If you believe this is in error, please send us feedback

Ik heb dan toch geprobeerd deze driver te dowloaden, dat lukte maar wanneer hij aan het installeren was, kwam telkens na enkele stappen een foutmelding en sloot hij deze weer af.

De site gaf ook dat er

Enkele beta versies zouden beschikbaar zijn. Moet ik deze dan eens proberen ofzo

site: http://www.geforce.com/Drivers

>>> Door Hanneswasco: Dubbelpost samengevoegd.<<<

Bewerkt: door Hanneswasco
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even je dubbelpost samengevoegd. Als er niet veel tijd tussen zit, zoals nu het geval was, dan bewerk je best gewoon je bericht en plaats je daar je 'nieuw' bericht bij. ;)

Als je mij kan zeggen welk besturingssysteem je hebt en of het een 32-bit of 64-bit systeem is kan ik voor jou de juiste download vinden. Hoe vind je dat? Ga naar Start -> Computer, klik met je rechtermuisknop op het 'witte vlak' en selecteer Eigenschappen. Bovenaan staat de Windows-versie die je hebt en ongeveer in het midden, onder Systeem, staat welk type besturingssysteem je hebt (32- of 64-bit).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even je dubbelpost samengevoegd. Als er niet veel tijd tussen zit, zoals nu het geval was, dan bewerk je best gewoon je bericht en plaats je daar je 'nieuw' bericht bij. ;)

Als je mij kan zeggen welk besturingssysteem je hebt en of het een 32-bit of 64-bit systeem is kan ik voor jou de juiste download vinden. Hoe vind je dat? Ga naar Start -> Computer, klik met je rechtermuisknop op het 'witte vlak' en selecteer Eigenschappen. Bovenaan staat de Windows-versie die je hebt en ongeveer in het midden, onder Systeem, staat welk type besturingssysteem je hebt (32- of 64-bit).

Het zou een 64bit systeem zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb je link gedownloaded met succes. Ik selecteer dan c schijf om op te installeren en dan gaat hij verder, doet alles goed tot plots: deze melding zie foto

En heb inderdaad windows 7.

post-132967-1329062883,33.png

Als ik de map gewoon laat opslaan op desktop dan geeft hij deze foto 1,2

post-132967-1329064141,01.png

post-132967-1329064070,85.png

Bewerkt: door protput1
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is de installatie van het 'grafisch stuurprogramma' het belangrijkste. Kijk dus eens of GTA IV nu wel goed werkt (en er onderaan de grafische instellingen niet staat dat je maar 58 MB beschikbaar hebt).

Als GTA IV je videokaart nog niet herkent dan probeer je het eens te installeren, maar selecteer je deze keer Aangepast (i.p.v. Express) en vink je 'NVIDIA Update' uit, zodat het niet mee geïnstalleerd wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is de installatie van het 'grafisch stuurprogramma' het belangrijkste. Kijk dus eens of GTA IV nu wel goed werkt (en er onderaan de grafische instellingen niet staat dat je maar 58 MB beschikbaar hebt).

Als GTA IV je videokaart nog niet herkent dan probeer je het eens te installeren, maar selecteer je deze keer Aangepast (i.p.v. Express) en vink je 'NVIDIA Update' uit, zodat het niet mee geïnstalleerd wordt.

Hallo,

Ik ben naar gta gaan kijken maar helaas niets veranderd. Wanneer ik nu klik op mijn file van nvidia kan ik nog enkel kiezen waar op te slaan, maar daarna geeft hij telkens nvidia installatie kan niet doorgaan, dit grafisch stuurprogramma kon geen compatibele hardware vinden. Moest dit goed gaan kan ik eventuele je Express manier gebruiken en update uitschakelen.

Sorry voor deze vele problemen, maar ik denk dat we er dicht bij zijn als het zou lukken.

Hallo,

zou iemand mij even kunnen zeggen hoe ik die nvidia kan verwijderen op de c schijf, dan kan ik hem mss eens opnieuw installeren want nu zegt hij steeds dat hij niet compatibel is. Hulp zou meer dan welkom zijn

mvg

Bewerkt: door protput1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...