Jump to content

Weebly website online zetten met aangekochte domeinnaam

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb met behulp van Weebly, een online website maker, de website van mijn vader gemaakt. Mijn vader heeft de domeinnaam www.epc.telenet.be aangekocht en we willen graag dat de site www.peterlannoyenergiedeskundige.weebly.com doorgelinkt wordt via www.epc.telenet.be . Probleem is dat hij ook 50mb webruimte heeft aangekocht en dat Telenet dus verwacht dat we via een programma als Publisher een website maken en uploaden (waar we bovendien ook geen verstand van hebben hoe we die zouden moeten online zetten, normaal staat er in je netwerklocatie van Telenet een mapje html. enzo, maar bij ons staat er gewoon niets in).

Vraag is dus, hoe zetten we die Weebly site online zodat hij doorgelinkt wordt van www.peterlannoyenergiedeskundige.weebly.com naar epc.telenet.be? De site staat al online via het Weebly adres maar we willen dat dat adres hem doorstuurt naar www.epc.telenet.be. Hoe doen we dat? Nog wat info die we bij Weebly hebben gevonden (maar er staan alleen maar intructies voor GoDaddy enz.)

Hallo, ik heb mijn domein epc.telenet.be van u gekocht. Ik heb mijn website gebouwd op Weebly.com. Ik verzoek u mijn domein naar de volgende IP te verwijzen: 199.34.228.100.

Dit wordt gedaan door de A-records van mijn domein te veranderen. Ik vraag u niet mijn domein te verplaatsen, mijn domein om te leiden, of mijn naamservers te wijzigen. Ik wil u als mijn domeinregistrator behouden. Bezoek voor meer gedetailleerde informatie a.u.b. http://kb.weebly.com/domain-registrar.html.

En:

Wij hebben speciale aanwijzingen voor GoDaddy (hier), en Yahoo (hier).

Volg voor alle andere registrars deze algemene aanwijzingen:

1: Bij het bedieningspaneel van uw domein inloggen

2: Lokaliseer het gebied om de DNS-instellingen van uw domein te wijzigen

3: Maak 2 A-records aan die naar het IP-adres van Weebly verwijzen

A-Record Host Verwijst naar

#1 De root van uw domein (meestal geïdentificeerd door een @ of * symbool) 199.34.228.100

#2 www 199.34.228.100

Mocht u problemen ervaren, mail dan uw domain-registrar de aanwijzingen van bovenstaande Optie A. Helaas hebben wij geen controle over de instellingen van uw domein en kunnen wij niet behulpzaam zijn.

Hopelijk volgt er snel hulp, want dit is dringend. Groetjes.

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Wil je epc.telenet.be naar je weebly website laten wijzen, dat als mensen dus epc.telenet.be intypen naar je weebly website gaan?

Of wil je dat als mensen op www.peterlannoyenergiedeskundige.weebly.com doorverwezen worden naar epc.telenet.be?

Geplaatst:

Wil je epc.telenet.be naar je weebly website laten wijzen, dat als mensen dus epc.telenet.be intypen naar je weebly website gaan?

Of wil je dat als mensen op www.peterlannoyenergiedeskundige.weebly.com doorverwezen worden naar epc.telenet.be?

Inderdaad, als mensen epc.telenet.be intikken in de adresbalk, dan moeten ze op de weeblysite komen.

MVG

Geplaatst:

Plaats de volgende file op je telenet website:

index.html

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="0; url=http://peterlannoyenergiedeskundige.weebly.com/">
</head>
<body>
</body>
</html>

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...