Jump to content

Norton Internet Security error


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Hola. :puh:

Sinds vanmiddag heb ik ineens last van een error in Google Chrome, welke (hoogstwaarschijnlijk) veroorzaakt zou moeten zijn door Norton Internet Security. In Chrome krijg ik de melding

"Geen toegang tot het netwerk

Google Chrome heeft problemen met toegang tot het netwerk.

Dit kan worden veroorzaakt omdat uw firewall of antivirussoftware ten onrechte denkt dat Google Chrome niet op uw computer thuishoort en daarom de internetverbinding blokkeert.

Hier zijn enkele suggesties:

Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.

Fout 138 (net::ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED): Geen toegang tot het netwerk."

In Norton krijg ik de volgende melding (bij het opstarten):

"Een fout heeft zich voorgedaan met Norton Internet Security

Fout: 8504,101"

Als ik 'm probeer te laten scannen, krijg ik de volgende melding:

"Probleem gedetecteerd

De scan kan niet worden uitgevoerd omdat Norton Internet Security een interne programmafout heeft aangetroffen."

Is er iemand die me kan helpen met dit probleem? Het lukt me namelijk niet om het programma werkend te krijgen... Ik sta zelfs op het punt het volledig te verwijderen, maar dan lopen anderen weer de kans spammail te krijgen. En dat wil ik natuurlijk ook niet. :puh:

EDIT: Bij nader inzien heb ik toch maar besloten Norton Internet Security te verwijderen. Verdere hulp is alsnog gewenst, want ik ga het programma binnenkort weer opnieuw installeren. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Welke versie van NIS betrof het? Dergelijke foutmeldingen ben ik vaker tegengekomen toen ik het nog gebruikte (aantal jaar terug). Spontane fouten of het ongevraagd blokkeren van internetverkeer. Kijk bijvoorbeeld hier eens.

Hoe het programma nu is weet ik niet, dus daar laat ik me niet over uit. Maar als het probleem aanhoudt, zou je een ander pakket (bijv. ESET of Kaspersky) kunnen overwergen.

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik het programma al verwijderd had en niet op het versienummer heb gelet, weet ik dit helaas niet. Ik weet wel dat het niet de meest recente versie was (laatste update niet gedaan). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 10 maanden later...

Hola. :puh:

Sinds vanmiddag heb ik ineens last van een error in Google Chrome, welke (hoogstwaarschijnlijk) veroorzaakt zou moeten zijn door Norton Internet Security. In Chrome krijg ik de melding

"Geen toegang tot het netwerk

Google Chrome heeft problemen met toegang tot het netwerk.

Dit kan worden veroorzaakt omdat uw firewall of antivirussoftware ten onrechte denkt dat Google Chrome niet op uw computer thuishoort en daarom de internetverbinding blokkeert.

Hier zijn enkele suggesties:

Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.

Fout 138 (net::ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED): Geen toegang tot het netwerk."

In Norton krijg ik de volgende melding (bij het opstarten):

"Een fout heeft zich voorgedaan met Norton Internet Security

Fout: 8504,101"

Als ik 'm probeer te laten scannen, krijg ik de volgende melding:

"Probleem gedetecteerd

De scan kan niet worden uitgevoerd omdat Norton Internet Security een interne programmafout heeft aangetroffen."

Is er iemand die me kan helpen met dit probleem? Het lukt me namelijk niet om het programma werkend te krijgen... Ik sta zelfs op het punt het volledig te verwijderen, maar dan lopen anderen weer de kans spammail te krijgen. En dat wil ik natuurlijk ook niet. :puh:

EDIT: Bij nader inzien heb ik toch maar besloten Norton Internet Security te verwijderen. Verdere hulp is alsnog gewenst, want ik ga het programma binnenkort weer opnieuw installeren. :puh:

Hallo allen.

Ik heb hier ook last van sinds gisteren.

Toen ik de laptop aan zette pof blauw scherm na een paar minuten.

Daarna ben ik de hele avond gaan rommelen om het weer goed te krijgen wat maar niet lukte, steeds als ik wat met NIS deed kreeg ik een blauw scherm.

Vandaag ben ik ook de hele dag bezig geweest.

En om het nog leuker te maken zijn mijn herstelpunten ook foetsie.

Ik heb wel 4 x nis eraf gehaald en AVG er op gezet en die alles laten scannen en deze kon niets vinden. Na AVG er afgehaald te hebben staat NIS er weer op maar ik kan deze niet openen om de firewall te bewerken, daar internet geblokkeerd wordt door NIS.

ik krijg ook de fout meldingen 8504,104 en 3039,1 deze laatste sinds vanmiddag niet meer.

Als ik NIS er niet op heb staan kan ik gewoon op internet maar als NIS er wel op staat niet en als je autofix wilt gebruiken dan moet je wel internet hebben.

ZUCHT.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is de oplossing natuurlijk simpel: geen NIS meer gebruiken. Gebruik in plaats daarvan bijvoorbeeld ESET Smart Security, Kaspersky. Of AVG, aangezien je daar al ervaring mee hebt.

Ik ben al 6 jaar tevreden met Norton, wel verschillende uitvoeringen maar ik heb er NOOIT problemen mee gehad en ik wilde juist een goede virusscanner met en het abbo duurt nog 300 dagen beetje zonde niet.

Dus ik hoop nog wel op een oplossing mijn andere laptops doen het wel gewoon.

Groet Don

Ik ga nu mijn mandje in heb wel weer genoeg achter de laptop gezeten.

Tot de volgende keer

Bewerkt: door don1966
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...