BoerTijger Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Zoals jullie misschien al hebben gehoord is Job Cohen gestopt als fractieleider van de PvdA. Hier anders even kort het nieuwsbericht: Cohen legt het voorzitterschap van de Tweede Kamerfractie neer en zal niet terugkeren in de Tweede Kamer, zo maakt de partij maandag bekend. Wie Cohen zal opvolgen is nog niet bekend. Cohen zei in een eerste persverklaring te hebben willen bijdragen aan een fatsoenlijke samenleving maar dat hij er onvoldoende in is geslaagd ''in de politieke en mediawerkelijkheid van 'Den Haag' de weg naar deze fatsoenlijke samenleving geloofwaardig voor het voetlicht te brengen''. Aldus nu.nl Wat vinden jullie? Blij dat hij weg is? Heeft hij dit terecht gedaan? Had hij beter kunnen blijven? Reageren
NandroDavids Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Zoals jullie misschien al hebben gehoord is Job Cohen gestopt als fractieleider van de PvdA. Wat vinden jullie? Blij dat hij weg is? Heeft hij dit terecht gedaan? Had hij beter kunnen blijven? Blij niet, want het maakt me niet uit wie de PvdA als leider heeft: het is niet mijn partij. Maar ik denk dat het een verstandig besluit is, wat hij misschien al wel veel eerder had moeten nemen. Eigenlijk heeft hij het als fractieleider geen moment goed gedaan. Vóór de verkiezingen was hij niet overtuigend in zijn optredens, en na de verkiezingen heeft hij het geen moment waargemaakt als oppositieleider. Voor de PvdA is dit denk ik wel een goede zaak, aangezien ze het in de peilingen niet best doen en nu met een nieuw 'gezicht' wellicht weer de weg naar boven kunnen inslaan. Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Ik denk ook dat het goed voor de PvdA is en dat ze er zelf ook blij mee zijn. Cohen zou het als premier hebben gedaan dan als oppositieleider, hij kan dat gewoon niet. Ook als burgemeester deed hij het beter, hij kan beter weer zoiets gaan doen. Reageren
Cabyon Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Cohen was te lief. De PvdA heeft een harde debater nodig, niet zo een als Cohen. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Als burgemeester van mijn fijne stad was hij prima in orde, ik persoonlijk vond hem veel beter dan de huidige burgemeester. Maar als fractieleider was hij echt niet op zijn plaats. De man is té aardig en té integer om weerstand te kunnen bieden in die slangenkuil die er bestaat in Den Haag. Had al die maanden best wel medelijden met hem als ik hem weer zag hakkelen en zweten op tv, dus ik denk dat het voor hem een goed besluit is.....hopelijk zal zijn opvolger beter in staat zijn om in de Kamer te functioneren...... Reageren
xoex23 Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Een echte mening heb ik er niet over, de pvda is mijn partij niet. http://www.youtube.com/watch?v=Uo_RxJ4le54 Kwam dit nummer tegen en dacht he! laat ik het hier plaatsen Reageren
commando Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 (bewerkt) Cohen was te lief. De PvdA heeft een harde debater nodig, niet zo een als Cohen. inderdaad, dat denk ik ook Ik denk dat de je als Leider van de Oppositie een harde debater moet zijn Bewerkt: 20 februari 2012 door commando Reageren
BoerTijger Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 Even buitenom de serieuze zaken: Wilders heeft gelijk gekregen: Reageren
Cabyon Geplaatst: 20 februari 2012 Rapport Geplaatst: 20 februari 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Uo_RxJ4le54 Reageren
Sjaakswabber Geplaatst: 21 februari 2012 Rapport Geplaatst: 21 februari 2012 Ik vond Cohen een prima burgermeester, als burgermeester heb ik liever een aardige man voor het volk dan een politiek debater. Alleen in de kamer liet hij iedereen over zich heen gaan, daar was die man niet geschikt voor. Dat kan ook aan zijn leeftijd liggen, hij is volgens mij ergens begin 60. Dan moet je niet meer aan die ellende beginnen wat mij betreft, het had anders kunnen lopen. Cohen had bijna premier geweest, maar dat was dan ook niet voor lang geweest. Omdat links te klein is geworden voor een meerderheid met 3 partijen, dan zou zijn kabinet zijn gevallen na een jaar ook. Een betere opvolger dan Cohen is niet zo moeilijk te vinden, maar aangezien de SP hoog in de peilingen staat word het voorlopig even niks met de Pvda. Gelukkig voor hun zijn er geen verkiezingen, want dan is de SP zo groot als de Pvda nu is en anders om. Tevens is de SP de enige linkse partij waar ik me als rechtse stemmer niet aan erger. Reageren
commando Geplaatst: 22 februari 2012 Rapport Geplaatst: 22 februari 2012 Mij benieuwen wie de nieuwe Lijsttrekker word van de PVDA Toch denk ik mbt tot de porto die Plasterk had, dat hij wel een goede kans heeft. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.